Krzywe szyny tramwajowe, wystające lub zapadnięte płyty betonowe, dziurawa jezdnia oraz spory hałas - na to najbardziej narzekają mieszkańcy dolnego odcinka ul. Królewieckiej, między ulicami 12 Lutego a Robotniczą. - Po tej ulicy z roku na rok jeździ się coraz gorzej. Boję się, że wkrótce mogę uszkodzić samochód na tych nierównościach przy torowisku - mówi Pani Monika, mieszkanka jednej z kamienic przy ul. Królewieckiej.
Stan techniczny tej nietypowej, bo przeznaczonej zarówno dla samochodów, jak i tramwajów ulicy, jest zły. Odcinek Królewieckiej o długości około 450 m między ulicami Księdza Osińskiego a skrzyżowaniem z ulicami Teatralną i 12 Lutego, nie przechodził kapitalnego remontu od niepamiętnych czasów. Jazda po mocno wyeksploatowanym torowisku nie należy do najprzyjemniejszych.
Podczas jazdy samochodem poluzowane i nierówne płyty betonowe sprawiają, że całe auto się trzęsie. Z racji miejsca zamieszkania przejeżdżam ten odcinek Królewieckiej codziennie. Samochód dostaje mocno w kość na tych wertepach. Kto mi zapłaci za naprawę pojazdu? Mogliby wyremontować ten odcinek, zwłaszcza teraz, gdy na czas budowy torowiska na 12 Lutego, tramwaje tędy nie jeżdżą
- mówi nasza Czytelniczka.
Warto dodać, że jeszcze w 2013 r. Miasto miało plany likwidacji linii tramwajowej nr 2 biegnącej w ciągu ulic Królewiecka - Marymoncka. Zapis taki znajdował się w "Planie Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Miasta Elbląg na lata 2013-2020". Rolę tramwajów na trasie w kierunku Bażantarni miały przejąć autobusy komunikacji miejskiej. Decyzję tą motywowano względami finansowymi. Kapitalny remont torowiska na ul. Królewieckiej oszacowano bowiem na 16 mln zł. Pomysł ten wzbudził wiele kontrowersji. Ostatecznie po protestach mieszkańców, władze miasta zaniechały jego wprowadzenia w życie.
W celu sprawnego utrzymania trakcji na linii nr 2, spółka Tramwaje Elbląskie co jakiś czas prowadzi na niej doraźne prace remontowe. Na przykład w 2015 r. na dolnym odcinku Królewieckiej wymieniono wyeksploatowane słupy trakcyjne oraz przewieszono sieć z budynków mieszkalnych na słupy.
Czy Tramwaje Elbląskie planują w najbliższym czasie jakikolwiek remont odcinka ul. Królewieckiej między bankiem Millenium a Światowidem?
Na tę chwilę nasza brygada torowa zajmuje się likwidacją zawrotki i przejścia dla pieszych na wysokości budowanego sądu przy ul. Płk. Dąbka. Po zakończeniu prac w tym miejscu przystąpimy do prac na ul. Królewieckiej. Będą one związane z udrożnieniem torowiska w związku z przywróceniem ruchu tramwajów na liniach nr 2 i 4, które planowane jest od 1 sierpnia. W ramach tych prac m.in. naprawimy płyty wzdłuż torowiska na dolnym odcinku ul. Królewieckiej, które się obluzowały lub np. wystają ponad szyny. Na większy zakres prac remontowych niestety nie mamy środków
- przyznaje Marek Prochera, kierownik działu eksploatacji spółki Tramwaje Elbląskie.
No w końcu ktoś zwrócił uwagę na kiedyś piękny kawałek ulicy (http://fotopolska.eu/foto/786/786679.jpg) przy który do dzisiaj jeszcze stoją zabytki.Marzę o tym aby wyglądało podobnie do : https://goo.gl/images/qBEYqF. Ale marzenia nic nie kosztują. Jestem za tymczasowym przeniesieniem przejazdów linii nr 2 na 12-go Lutego i zaprzestanie dalszej dewastacji ulicy nie remontowanej od ponad 40 lat! Po artykule na temat ul. Szkolnej,Ślusarskiej prowizorycznie "napluto" asfaltem w dziury co zadziała do następnego roku gdyż dzisiaj np. kładziony był podczas deszczu. I tak w całym mieście kasa w błoto bo prowizorka - tu załatamy tu poprawimy płyty - to wszystko też kosztuje! Róbcie porządnie nawet "na raty" ale raz a dobrze!
Trzymam kciuki za przywróceniem świetności temu zabytkowemu odcinkowi ulicy. Wyremontować należycie nawierzchnię, nasadzić zieleńce, postawić wzdłuż ławeczki. Może wówczas znajdzie się inwestor dla Renomy? - kolejnego atrakcyjnego lecz niedocenionego zabytku. Przy głównej ulicy 12-go Lutego ten odcinek Królewieckiej może stanowić urokliwe przedłużenie wycieczki ze starówki. Szkoda a może lepiej późno niż wcale zwrócono uwagę na aspekt tej ulicy gdy aktualnie MUSI nią przejeżdżać 3/4 elblążan chcących dojechać na 12-go Lutego.
Kto wreszcie buduje te tory na ul. 12lutego bo tak jakby tam byli pracownicy tramwai elblaskich. Nawet pojazdy z tej firmy i sprzęt. A mówiono że kto inny z spoza Elbląga.
Tory wzdłuż 12 lutego buduje firma z Krakowa, natomiast pracownicy tramwai elblaskich zajmują się tylko likwidacją małego odcinka torów przed nowym sądem.
(sorry za błąd w poprzednim komentarzu) Tory wzdłuż 12 lutego buduje firma z Krakowa, natomiast pracownicy tramwai elblaskich zajmują się tylko modernizacją małego odcinka torów przed nowym sądem.
Zlikwidować tory tramwajowe i położyć śliczny asfalt.
Nadal do niektórych kamienic podłączona jest trakcja tramwajowa !!! Proszę ludzi odpowiedzialny za to by postawiono słupy. W mieszkaniu prywatnym jednej z kamienic- królewiecka 34 trakcja podłączona do elewacji kamienicy !!!!!!!!!
Ul.Nitschmanna to jest problem,ponieważ wszyscy jadący ul.Hetmanska jadą na skróty skręcając w prawo przez Nitschmanna tysiące samochodów dziennie przez tak wąska ulice? Tam powinna być droga jednokierunkowa i zakaz skrętu z Hetmanskiej w Nitschmanna!Czy ktos ma jakieś pojęcie czy ktoś odpowiada za taki stan?Chyba jakiś inżynier jest w tym zarządzie dróg,a może trzeba zmienić obecna ekipę z Elblaskiego zarządu może nowi ludzie po szkołach wyższych będą bardziej wrażliwi na głosy mieszkańców?