Program weekendowych napraw dróg został wprowadzony w zeszłym roku. - Wprowadziłem ten program, który robimy wspólnie z Instytutem Drogownictwa Politechniki Warszawskiej, bo jest to metoda, dzięki której w bardzo krótkim czasie realizujemy odnowę nawierzchni – mówił Prezydent Elbląga Witold Wróblewski.
Dziś, 5 lipca, Prezydent podpisał umowę z dyrektorem regionu Skanska – firmy, która wygrała przetarg na wykonanie ul. Warszawskiej (od ul. Orlej do ul. Wyszyńskiego), ul. Orlej (od ul. Grochowskiej do ul. Warszawskiej) i al. Odrodzenia (od ul. Wiejskiej do zjazdu do Biedronki).
Te trzy nawierzchnie w ciągu 90 dni będą zrobione. Ta realizacja pozwoli na to, by przez 8 lat nie trzeba będzie usuwać tam dziur
– mówił Witold wróblewski.
- To kolejne inwestycje, które realizujemy na terenie miasta. W ubiegłym roku przebudowaliśmy kilka ulic. Nam, jako wykonawcy, bardzo odpowiada formuła weekendowego prowadzenia prac, ponieważ z góry pozwala nam to w bardzo dokładny sposób zaplanować te prace tak, by tych uciążliwości dla mieszkańców miasta było jak najmniej – zaznaczył Piotr Kęsikowski, dyrektor regionu SKANSKA.
Koszt naprawy tych trzech odcinków wyniesie prawie 1 mln 780 tys. zł. Prace będą prowadzone pod nadzorem Instytutu Badań Dróg i Mostów w Warszawie. - To instytucja ogólnopolska, która wyznacza standardy przy projektowaniu mieszanych minerałów bitumicznych, przy doborze technologii. Mamy absolutną pewność, że jakość materiałów, właściwości materiałów wbudowywanych oraz sposoby doboru rodzaju wzmocnień są na 100 proc. trafione – zapewniał Piotr Kęsikowski. - My, jako wykonawca, przed wybudowaniem mieszanek bitumicznych musimy uzgodnić z Instytutem rodzaj tej mieszkanki. Dopiero później możemy przystępować do prac. Dzięki temu ta jakość 8 lat to minimum.
Większość elbląskich ulic zostało sprawdzone pod kątem możliwości włączenia ich do programu weekendowych napraw dróg. -
Niektóre ulice nie mają właściwej nośności i trzeba robić podbudowę, a to już się nie kwalifikuje do weekendowych napraw dróg, bo tam trzeba włożyć większe środki finansowe, by najpierw zrobić podbudowę, a później właściwą nawierzchnię. Jest oczywiście wiele ulic, które można by było przeznaczyć na „weekendówki”, ale na to musi być pokrycie finansowe
– podkreślił Prezydent Elbląga.
W budżecie Miasta na ten rok zaplanowano prawie 3 mln zł na weekendowe naprawy dróg. - Ul. Warszawska, Orla i al. Odrodzenia to nie będą wszystkie odcinki, które będą realizowane w ramach weekendowy napraw dróg – zapewniał Witold Wróblewski. - W budżecie na ten rok zwiększyliśmy środki na ten cel. Niebawem zostanie ogłoszony przetarg na kolejne ulice.
Przy ul. warszawskiej i orlej warto pomyśleć o nowych chodnikach bo wyglądają podobnie jak droga
jak ma to trwać 90 dni to chyba razem z chodnikami .
Prace weekendowe rozpoczęte na ulicy Kościuszki do dziś są poprawiane...a na chodnik nie można było się doczekać...dość długo trwały...i nie tylko w weekendy, chyba, że dla niektórych weekend zaczyna się w środę.
Skandia i 8 lat bez dziur :) wystarczy spojrzeć na ulice które dotychczas robili np. Zagonowa i zobaczycie jak to wygląda .
No to obstawiamy!Studzienki zapadną się po 3 miesiącach a pęknięcia pojawią się po mroźnej zimie!