Poniedziałek, 4.11.2024, Imieniny: Olgierd, Karol
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Budowa wiaduktu na Zatorze coraz bliżej. Znamy potencjalnych wykonawców i koszty inwestycji

17.05.2017, 07:00:50 Rozmiar tekstu: A A A
Budowa wiaduktu na Zatorze coraz bliżej. Znamy potencjalnych wykonawców i koszty inwestycji
Fot. Ryszard Biel

Siedem firm i konsorcjów złożyło oferty na budowę wiaduktu na Zatorze oraz prowadzących do niego dróg dojazdowych. Złożone oferty opiewają na kwoty od 34,7 mln zł do 46,6 mln zł. Najniższą z nich złożyła warszawska spółka Trakcja PRKiI. Czy to jej Miasto zleci wykonanie tego zadania? Tego jeszcze nie wiadomo. Obecnie w ratuszu trwa sprawdzanie wszystkich złożonych ofert. Według zapowiedzi budowa przeprawy mostowej na Zatorze rozpocząć się ma w połowie roku. Obecnie w jej rejonie trwają prace przygotowawcze.

Od lutego Miasto szuka wykonawcy robót budowlanych i inżyniera kontraktu dla realizacji wiaduktu nad linią kolejową wraz z drogami dojazdowymi w ciągu ulic Lotniczej i Skrzydlatej. Otwarcie ofert w dwóch przetargach przedłużyło się o prawie miesiąc, gdyż do ratusza wpłynęło wiele zapytań od firm w sprawie wyjaśnienia przetargowej specyfikacji. W związku z tym urzędnicy musieli przekładać terminy rozstrzygnięcia postępowań. 

20 kwietnia otwarto koperty z ofertami, które złożyły firmy zainteresowane pełnieniem funkcji Inżyniera Kontraktu dla tego zadania. Na postępowanie wpłynęły dwie oferty. Obie zmieściły się w zaplanowanym przez Miasto budżecie - 1 mln 50 tys. zł. Pierwszą z nich złożył polski oddział francuskiej firmy Safege (jej wartość to 868 tys. 257 zł). Drugą natomiast firma Transprojekt Gdański (887 tys. 900 zł). Po zbadaniu obu ofert, w najbliższym czasie Magistrat dokona wyboru najkorzystniejszej oferty. Wybrana firma w imieniu Miasta pełnić będzie funkcję tzw. inwestora zastępczego przez cały okres realizacji robót budowlanych.

9 maja w ratuszu nastąpiło natomiast otwarcie ofert na wykonanie inwestycji. Łącznie do Magistratu wpłynęło siedem ofert, które złożyły zarówno pojedyncze firmy, jak i konsorcja. Najniższa z nich, którą zaoferowała spółka Trakcja PRKiI z Warszawy wynosi 34 mln 762 tys. 867 zł brutto. Najwyższa z kolei oferta złożona przez firmę Strabag z Pruszkowa opiewa na kwotę 46 mln 622 tys. 627 zł brutto. Tylko dwie na siedem ofert zmieściły się w kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tego zadania Miasto (35 mln 115 tys. 318 zł). Teraz miejscy urzędnicy szczegółowo analizują każdą z nich. Wkrótce powinniśmy poznać decyzję Miasta w sprawie wyboru najkorzystniejszej oferty. 
 


Cała inwestycja polegać będzie na budowie wiaduktu w ciągu ulic: Lotniczej i Skrzydlatej, budowie dróg dojazdowych do wiaduktu i przebudowie kanalizacji deszczowej w ciągu alei Grunwaldzkiej (na odcinku od Lotniczej do rzeki Kumieli). W zakres wejdzie m.in.: przebudowa i rozbudowa odcinków ulic Lotniczej i Skrzydlatej wraz ze wzmocnieniem podłoża gruntowego oraz nasypami, budowa dwóch łącznic wraz z mini rondem na połączeniu ulicy Lotniczej z odcinkiem tej ulicy stanowiącym dojazd do dworca kolejowego i autobusowego, przebudowa skrzyżowania ulicy Lotniczej-Skrzydlatej-Kilińskiego, przebudowa odcinka ul. Fredry z przebudową skrzyżowania z odcinkiem ul. Lotniczej na przedłużeniu ul. Fredry oraz budowa łącznika pomiędzy tym skrzyżowaniem do skrzyżowania ul. Skrzydlatej i Lotniczej, budowa wiaduktu drogowego nad torami linii kolejowej, budowa przejścia dla pieszych pod łącznicą oraz chodników i ścieżek rowerowych wzdłuż przebudowanych i rozbudowanych ulic.

Miasto planuje wydać na ten cel łącznie około 37 milionów zł. Spora część tych środków pochodzić ma ze źródeł zewnętrznych. W sumie ratusz chce pozyskać z Unii Europejskiej prawie 16 mln zł. 

Tymczasem 8 maja  rozpoczął się kolejny etap prac związanych z przebudową sieci c.o. i wodno - kanalizacyjnych w ramach usuwania kolizji z drogami dojazdowymi do wiaduktu w ciągu ul. Lotniczej. Dla ruchu zamknięta została jezdnia ul. Lotniczej po stronie restauracji McDonalds. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Grunwaldzką do wjazdu na bazę PKS wykonywany jest odcinek sieci cieplnej. 

W związku z powyższym ruch pojazdów na ul. Lotniczej na tym odcinku odbywa się w obu kierunkach jezdnią po stronie Giełdy Elbląskiej. W dalszym ciągu zamknięte jest przejście dla pieszych przez ul. Lotniczą w obrębie skrzyżowania z Aleją Grunwaldzką. Jednocześnie EPWiK prowadzi prace na sieci wodociągowej na odcinku ul. Lotniczej za przejazdem kolejowym w sąsiedztwie budynków Lotnicza 43-45, 47-49 oraz 51. W związku z tymi robotami odcinek jezdni ul. Lotniczej przy budynku 51 (przychodnia NFZ) jest zamknięty dla ruchu.

Rozpoczęcie budowy wiaduktu planowane jest na lipiec 2017 r. Prace mają potrwać do końca września 2018 r.

Rafał Kadłubowski
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 2

%100.0 %0.0


Komentarze do artykułu (6)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +10
    ~ zatorzanin
    Środa, 17.05

    Brawo!!!Budowac!!! Panie Prezydencie Wróblewski Brawo!!! To piekna inwestycja i bardzo potrzebna.Mieszkancy Zatorza bardzo sa Panu wdzieczni a takze wszyscy mieszkancy miasta.

  2. 2
    --3
    ~ gru
    Środa, 17.05

    Co z tego że przejście jest wyłączone z ruchu pieszego jak ludzie i tak przechodzą przez to przejście a najgorsze, że idą również po ulicy nie zważając na ruch samochodów. Co z tym robi policja aby poprawić tam bezpieczeństwo. Będą czekać aż kogoś tam potrącą.

  3. 3
    --8
    ~ y
    Środa, 17.05

    Szkoda kasy, są pilniejsze potrzeby!

  4. 4
    +4
    ~ Elbinger
    Środa, 17.05

    Przedstawiony projekt wiaduktu jest słaby i jako taki powinien podlegać dalszym ulepszeniom przed wdrożeniem.Bez lewoskrętu z Al. Grunwaldzkiej w Lotniczą poprowadzonego na estakadzie nad linią tramwajową (estakadzie rozpoczynającej się od skrzyżowania z Mickiewicza a kończącej się już na nowym wiadukcie) - inwestycja będzie kaleka. Już teraz nawet w normalnych warunkach duże natężenie pojazdów skręcających w lewo w Lotniczą - skutecznie blokuje ruch prosto na Alei Grunwaldzkiej w kierunku centrum. Główny wiadukt nad torami kolejowymi - powinien być na znacznie dłuższym odcinku budowany na podporach a nie nasypach (bezsensowny tunel na wizualizacji). Nasypy znacznie ograniczają możliwości przebudowy czy zagospodarowania terenu pod wiaduktem, nie mówiąc o wyglądzie w przestrzeni miejskiej

  5. 5
    --4
    ~ wist
    Środa, 17.05

    Aha, dopiero będzie pozyskiwać pieniądze. A jak nie pozyska to kto się dołoży?

  6. 6
    +4
    ~ Zenon
    Środa, 17.05

    Jakie objazd od ul.1000 lecia - ul.Malborska - ul.Fredry - ul.LOTNICZA ! . nie jest problem

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.964940071106