Jak udało nam się dowiedzieć, miejsce zlikwidowanej i wyburzonej stacji paliw „Gregor”, zajmie stacja Polskiego Koncernu Naftowego Orlen. Od ponad miesiąca na działce przy ul. Królewieckiej trwa wznoszenie nowego obiektu, który po otwarciu czynny będzie całodobowo i zatrudniać będzie około 12 osób.
Przypomnijmy, że istniejący od 1995 r. obiekt stacji paliw „Gregor” przy ul. Królewieckiej 144 został zamknięty pod koniec lipca. Wraz z nim zlikwidowano towarzyszącą mu myjnię ręczną, komis samochodowy oraz zakład wulkanizacyjny. Na początku października wszystkie znajdujące się na działce budynki zostały zrównane z ziemią. Tuż po ich rozbiórce ruszyła budowa nowego obiektu, w którym funkcjonować będzie stacja paliw płynnych i obsługi gazu LPG.
Inwestorzy - osoby prywatne, które są właścicielami działki przy ul. Królewieckiej 144, w połowie września uzyskali pozwolenie na budowę dla swojej inwestycji. Polegać ona będzie na realizacji pierwszego etapu budowy stacji paliw z infrastrukturą techniczną i układem drogowym. Inwestorzy planują budowę pawilonu obsługującego stację paliw o pow. ok. 190 m2 (oprócz sklepu mieścić on ma małą gastronomię oraz pomieszczenia o funkcji socjalnej, biurowej, magazynowej i technicznej). Obok budynku stanie wiata z czterema dystrybutorami paliw płynnych i jednym dystrybutorem gazu LPG. Plan zakłada również budowę zbiornika retencyjnego, dwóch podziemnych zbiorników na paliwa, zbiornika LPG, pylonu reklamowego oraz miejsc postojowych.
Jak można przeczytać w karcie informacyjnej tej inwestycji, nowa stacja czynna ma być całodobowo przez 7 dni w tygodniu i zatrudniać około 12 osób w systemie trzyzmianowym. Szacuje się, że w ciągu roku stacja będzie obsługiwać około 75 tys. aut, co z kolei wskazuje, że dziennie stacja obsługiwać będzie około 200 samochodów.
Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, stacja działać będzie pod szyldem Polskiego Koncernu Naftowego Orlen. Obecnie Orlen posiada w naszym mieście dwa punkty dystrybucji swoich paliw. Pierwszy to stacja premium Orlen przy ul. Nowodworskiej. Drugi to stacja ekonomiczna pod nazwą Bliska przy ul. Tysiąclecia. Trzecia stacja tego koncernu w Elblągu ma zająć miejsce dawnego „Gregora”. Aby potwierdzić te informacje wysłaliśmy zapytanie do biura prasowego PKN Orlen. Obecnie czekamy na odpowiedź w tej sprawie. Według naszego informatora, prace przy budowie stacji postępują bardzo szybko i być może obiekt zostanie otwarty jeszcze w tym roku.
W drugim etapie inwestycji (jego termin nie jest jeszcze znany) powstać ma oddzielny budynek, który pełnić ma funkcję uzupełniającą dla budynku stacji paliw. Będzie nim jednokondygnacyjny obiekt handlowo-usługowy o pow. około 367 m2.
Aktualizacja (16.11):
16 listopada otrzymaliśmy odpowiedź z biura prasowego koncernu PKN Orlen, które potwierdziło nasze doniesienia.
Potwierdzamy, że planujemy budowę nowej stacji PKN Orlen w Elblągu przy ul. Królewieckiej 144. Obiekt zapewni całodobową obsługę klientów i kierowców. Nowa placówka będzie funkcjonowała w standardzie Premium i oprócz pełnej oferty paliw wraz z LPG będzie można skorzystać z oferty Stop Cafe Bistro, zrobić zakupy w sklepie lub skorzystać z kompresora czy odkurzacza. Obiekt będzie posiadał także rozbudowaną ofertę sanitarną, w tym toalety dla osób niepełnosprawnych. Ponadto podróżni z dziećmi mogą skorzystać z przewijaków dla najmłodszych
- poinformowało nas biuro prasowe PKN Orlen.
Gdzie są dwie stacje ORLEN? Jedna na Nowodworskiej, a druga to już nie ORLEN, a BLISKA należąca do grupy ORLEN, a to wielka róznica. Typowy ORLEN będzie to drugi w mieście.
Bliska to Orlen. Tak samo jak Lotos i Lotos Optima
MRG wykonczony to i jest miejsce dla kolejnego pasożyta." Przyroda nie lubi próżni..."jak zwykła mawiać pani od biologii...
Ciekawi nas czy ktoś pomyślał o miejscu na tory tramwajowe gdyby tramwaj miał jechać do góry ul.Królewieckiej.
w końcu coś oryginalnego na tym zakręcie a nie ten syf co był
delikatnie przypominam obecnym wladzom Elbląga , że od kilku lat zapowiadana jest bez efektu przebudowa uciążliwego dla kierowców skrzyzowania Kościuszki / Królewiecka .Może teraz pora . Przez lata panowania Henryka Sloniny zadziwiały elblążan niektóre decyzje Wydziału Mienia Komunalnego o sprzedaży działek miejskich w strategicznych punktach Elbląga osobom prywatnym ,ktorych efekty ogladamy do dziś w postaci niezabudowanych placów , lub niedokończonych budów . Podczas ,gdy firmom tzw państwowym nie było łatwo coś kupić .