Miesiąc przed pierwotnym harmonogramem zakończono pierwszy etap robót związanych z wymianą dylatacji na moście w ciągu Trasy Unii Europejskiej. Od czwartku, 10 września remont obiektu wkroczył w kolejną fazę. Ruch pojazdów został skierowany na wykonany już pas ruchu, a prace trwają na części, która dotychczas była pod ruchem. Jak do tej pory inwestycja przebiega bez większych uciążliwości dla kierowców. Utrudnienia związane są jedynie z wprowadzonym na początku sierpnia ruchem wahadłowym.
Przypomnijmy, że od miesiąca na Trasie Unii Europejskiej obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu. Na dwóch krótkich odcinkach mostu, pojazdy korzystać mogą tylko z jednego pasa jezdni. Ruch w tych miejscach sterowany jest przez sygnalizację świetlną i odbywa się wahadłowo. Utrudnienia mają związek z odnową dwóch rzędów dylatacji mostu, które znajdowały się w bardzo złym stanie. W pierwszej kolejności, drogowcy zajęli się wymianą dylatacji na prawym pasie jezdni (jadąc od ronda u zbiegu Browarnej i Brzeskiej w stronę Gdańska).
Przygotowany przez wykonawcę harmonogram robót zakłada, że wymiana obu dylatacji na pierwszej połówce jezdni miała potrwać maksymalnie do 12 października. Tymczasem, dzięki sprzyjającej pogodzie, wykonawca w miesiąc uporał się z pracami związanymi z pierwszym etapem. Pozwoliło to na szybsze, niż pierwotnie zakładano rozpoczęcie drugiego etapu.
W czwartek, 10 września, w godzinach porannych, udostępniono dla ruchu do tej pory zajęte odcinki jezdni i przystąpiono do prac na przeciwległym pasie ruchu. Tak jak dotychczas, ruch na modernizowanym obiekcie sterowany jest za pomocą sygnalizacji świetlnej.
Wykonawca robót - firma Mosty Kujawy z okolic Włocławka – przewiduje, że drugi etap prac potrwa około miesiąca.
Przy sprzyjających warunkach atmosferycznych, przywrócenie stałej organizacji ruchu i zakończenie wszelkich utrudnień może nastąpić już na początku listopada
– informuje przedstawiciel wykonawcy.
Prowadzone prace na szczęście nie wiążą się z większymi utrudnieniami dla kierowców. Zarówno w okresie wakacyjnym, jak i na początku września na obiekcie nie stwierdzono większych zatorów.
Zwiększony napływ pojazdów zauważalny jest około godziny 16, na pasie od strony Gdańska. Ruch jest jednak pod stałą obserwacją i jeśli występuje taka konieczność, sygnalizacja jest regulowana na bieżąco
– zaznacza przedstawiciel wykonawcy.
Większość kierowców do prowadzonych prac podchodzi jednak z wyrozumiałością.
Często jeżdżę do Trójmiasta w sprawach zawodowych i korzystam z tego mostu. Od czasu wprowadzenia ruchu wahadłowego nie ma tu jakiejś tragedii. Jedynie w godzinach szczytu trzeba trochę poczekać na przejazd. Trzy cykle świateł to nie jest jednak dużo, w porównaniu z tym ile czeka się na wjazd Gdańska
– mówi kierowca opla zafiry, którego spotkaliśmy na Trasie UE.
Zgodnie z umową wykonawca remontu mostu, na realizację całego zadania ma czas do 25 listopada. Koszt robót to prawie 670 tys. zł.
Do Gdańska wyjeżdża się z wyprzedzeniem
Najgorzej jest w godzinach szczytu, raz bylem na moście o 8-mej rano i było tyle samochodów, że ledwo zjechałem z ronda, a potem trzeba było czekać na zielone światło. Ale najbardziej wkurzają cwaniacy którzy jadą pomimo, że pali się już czerwone światło. Ciekawe czy ta firma od remontu odwali taką fuszerkę jak na wiadukcie - czuć wyraźnie każdą dylatację, a najbardziej jedną. Dla porównania polecam przejechanie się mostem na Wiśle w Kiezmarku - tam jest to o wiele lepiej zrobione.
KTO odbierał remont wiaduktu przy Toyocie po naprawie delatacji ? Jak urzędnicy tak pracują jak odbierają remonty to tylko się rozpłakać. ! Czy oni / urzędnicy / jeźdzą po drogach ? Robotnicy powinni budować / naprawiać tak jakby to robili dla siebie a urzędnik powinien dokonać odbioru jakby to jemu budowali / naprawiali. NIC DZIWNEGO , ŹE PÓŹNIEJ STUDZIENKI SIĘ ZAPADAJĄ , MOST NA STARYM MIEŚCIE STALE W REMONCIE , ZNAKI DROGOWE SĄ POSTAWIONE W KRZAKACH , DRZEWO ROŚNIE PRZED WITACZEM, SAMOCHODY NIE MAJĄ GDZIE PARKOWAĆ itd. A jak wygląda płatne parkowanie na starym mieście skoro brak wyznaczonych miejsc ( np. wymalowanych linii ) ??