Środa, 25.12.2024, Imieniny: Boze Narodzenie - Eugenia, Piotr
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Nowa ulica skomunikuje Zatorze z Akacjową

21.10.2010, 10:48:56 Rozmiar tekstu: A A A
Nowa ulica skomunikuje Zatorze z Akacjową
Fot. Rafał Kadłubowski / nowa ulica powstanie w sąsiedztwie elbląskiego lotniska

Po wielu miesiącach trwania administracyjnych procedur, zapadły ostateczne decyzje w sprawie budowy prawie dwukilometrowej drogi, która połączy ulice Akacjową i Skrzydlatą. Planowany w sąsiedztwie elbląskiego lotniska łącznik, będzie główną drogą dojazdową do Centrum Handlowego „Siódemka” od strony miasta. Budową drogi zajmie się Miasto. Koszty jej powstania pokryć ma inwestor „Siódemki” – firma NEPH (Elbląg) Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

Przypomnijmy, że w ubiegłym miesiącu NEPH otrzymał z Urzędu Miejskiego decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy Centrum Handlowego „Siódemka”. Pozwoliło to inwestorowi na złożenie wniosku o pozwolenie na jego budowę.

Centrum Handlowo –Usługowe „Siódemka” powstać ma bezpośrednio przy obwodnicy Elbląga w dzielnicy Nowe Pole. Kompleks, z parkingiem na 1350 miejsc i stacją paliw, zajmować będzie ok. 23 ha. Całkowita powierzchnia obiektu to ok. 75 381 m2, z kolei powierzchnia zabudowy - ok. 69 535 m2.

W obrębie planowanego Centrum powstać ma m.in. hipermarket spożywczy o całkowitej powierzchni ok. 13 855 m2, hipermarket budowlany o pow. ok. 11 824 m2, galeria handlowa (ok. 47 072 m2), kina (ok. 2164 m2), stacja paliw z myjnią samochodów i restauracją typu fast food (ok. 300 m2). Inwestor zakłada, że w Centrum Handlowo-Usługowym zatrudnionych będzie ok. 1340 osób.

Tymczasem zapadły już decyzje dotyczące budowy dróg dojazdowych, łączących przyszłe Centrum Handlowe z miastem. W tym miesiącu Urząd Miejski wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy drogi, która połączy ul. Akacjową z ul. Skrzydlatą. Inwestor czekał na nią od grudnia zeszłego roku.

W ramach tej inwestycji przewiduje się również przebudowę odcinka ul. Skrzydlatej oraz budowę nowego łącznika pomiędzy planowanym rondem na ulicy Skrzydlatej, a ul. Malborską. Projektowany układ drogowy docelowo zostanie połączony z drogą Nr 7 poprzez węzeł Elbląg –Lotnisko.

Najważniejszym zadaniem będzie jednak budowa ulicy klasy Z (KZ) o długości 1840 m, która połączy ul. Akacjową z ul. Skrzydlatą i stworzy dojazd do Centrum Handlowego „Siódemka”.  Zakres robót obejmować będzie wykonanie nawierzchni ulicy o szerokości 7 m z obustronnymi chodnikami i ścieżkami rowerowymi, a także budowę  skrzyżowań w postaci rond o średnicy zewnętrznej 38 m, które włączą do układu lokalnego ulice Akacjową i Centrum Handlowe.

Przebudowany będzie także 150 m odcinek ulicy Skrzydlatej. W ramach tego zadania powstanie skrzyżowanie w postaci ronda o średnicy zewnętrznej 38 m, które połączy ul. Skrzydlatą z nową ulicą prowadzącą z Zatorza do Centrum Handlowego. Ulica Skrzydlata zostanie poszerzona z 5,5 i 6 m do 7 m. Poprawie ulegnie także stan nawierzchni ulicy (ułożone zostaną nowe warstwy bitumiczne), przebudowane zostaną wjazdy i chodniki oraz wybudowane obustronne chodniki i ścieżki rowerowe w zależności od potrzeb.

Pomiędzy nowym rondem na ulicy Skrzydlatej, a ul. Malborską powstanie łącznik o długości 252 m i szerokości 7 m z jednostronnym chodnikiem. Będzie on biegł w części, gdzie obecnie znajdują się ogródki działkowe i garaże, które przewidziano do likwidacji. Jedynie niewielka część planowanego układu ulic projektowana jest po śladzie ulic istniejących (fragment ul. Skrzydlatej).

W miejscach, gdzie nowa droga przebiegać będzie w sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej, przy ul. Skrzydlatej, Malborskiej, ul. Akacjowej i ul. Dębowej, planowane jest ustawienie ekranów akustycznych.

- Inwestorem budowy drogi jest Miasto, dlatego prowadzimy z Urzędem Miejskim rozmowy w sprawie jej finansowania – mówi Lech Jeziorny ze spółki NEPH.

Wciąż jednak nierozstrzygnięte pozostają kwestie dotyczące zjazdów z drogi krajowej nr 7. NEPH prowadzi w tej sprawie negocjacje z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Proponowany przez inwestora projekt przewiduje budowę węzła drogowego „Elbląg-Lotnisko”, który opierałby się na istniejącym wiadukcie wzdłuż ul. Skrzydlatej.

- Prace merytoryczne i projektowe dotyczące zjazdów z obwodnicy posuwają się do przodu. Prowadzimy z GDDKiA analizy, konsultacje i uzgodnienia dotyczące już wyłącznie szczegółów i detali – mówi Lech Jeziorny, koordynator projektu budowy CH „Siódemka” z firmy NEPH. - Muszę przyznać, że rozmowy toczą się w pozytywnym klimacie i relacjach z GDDKiA. Chcemy jak najlepiej przepracować okres jesienno-zimowy i dopiąć wszelkie formalności, by już wiosną ruszyć z budową Centrum Handlowego.

Rafał Kadłubowski
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 3

%66.7 %33.3


Komentarze do artykułu (27)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    0
    ~ znafca
    Czwartek, 21.10

    To bardzo dobra wiadomość, mam nadzieję ze to prawda a nie taki przedwyborczy news lansujący obecna ekipę!;) Jeżeli wierzyć zapowiedziom, to w 2011 roku rozpoczęłaby sie budowa Galerii Porto55, CH Siódemka i rozbudowa CH Ogrody;) Czyli w 2012 roku mamy 3000 nowych miejsc pracy i koniec bezrobocia w Elblagu!!!;)

  2. 2
    0
    ~ Edward Pukin
    Czwartek, 21.10

    Zgadzam się z poprzednim komentarzem - znawcy. Te inwestycje rodzą nadzieje dla elblążan na zmniejszenie bezrobocia i poprawę ich warunków życiowych. Nie zmienia to na razie faktu, że Zatorze jeszcze przez jakiś czas będzie odcięte od miasta, ale... nareszcie coś się dzieje wokół tej zapomnianej dzielnicy - myślę, że także dzięki samym mieszkańcom. Jeżeli powołamy stowarzyszenie "Nasze Zatorze", to mocnym głosem przypomnimy jeszcze raz władzy o betonach hali sportowej przy S.P. nr 14, o Orliku w blokowisku na Malborskiej, o klubie osiedlowym dla mieszkańców (czasami gdzieś muszą się zebrać), o warunkach życia ludzi w barakach na Skrzydlatej, o zapowiadanej i niezrealizowanej przebudowie zatoki autobusowej "Łódzka-wieś" i jeszcze o paru innych uciążliwościach życia w tej - mimo wszystko - ciekawej dzielnicy Elbląga.

  3. 3
    0
    ~ bartek
    Czwartek, 21.10

    w końcu xD

  4. 4
    0
    ~ ja
    Czwartek, 21.10

    projektant zapomniał o jednym drobnym szczególe- przejazd kolejowy jest często zamykany i już przy dzisiejszym ruchu samochody stojące przed szlabanem nie mieszczą się przed kolejnym zamknięciem- powstaje spory zator. Co będzie jak doliczymy klientów, dostawców i pracowników 7ki?

  5. 5
    0
    ~ ~~
    Czwartek, 21.10

    uwierze jak zobacze na wlasne oczy te wielkie centra handlowe,te parkingi,te kina itp,oby to niebyly kolejne obietnice zeby sobie miejsce na cieplym stolku przytrzymac na kolejna kadencje.to jeszcze jakis basen moze tam sie wybuduje od razu??cos na miare mini aquaparku.

  6. 6
    0
    ~ pasażer
    Czwartek, 21.10

    Zgadzam się z poprzednikami i dodam czy powstanie nowa linia tramwajowa łącząca tą część miasta gdy powstanie centrum handlowe klienci i pracownicy oraz mieszkańcy będą chcieli czymś dojechać na zakupy.Miasto się rozrasta a linie tramwajowe nie ,pytam się dlaczego .Unia daje pieniądze na ten typ komunikacji który jest nie szkodliwy dla środowiska.Pora pomyśleć i działać zrobić konkretną rozbudowę komunikacji tramwajowej w mieście Elbląg.Dlaczego nie buduje się wiaduktu lub tunelu w tej części dzielnicy by znikły szlabany.

  7. 7
    0
    ~ Francuz
    Czwartek, 21.10

    Z linią tramwajową na Zatorzu byłby nie lada problem. Otóż od strony ul. Druskiej tramwaju nie można poprowadzić np. drugim wiaduktem ze względu na znajdujące się nieopodal lotnisko, z którym koliduje już obecny wiadukt (dlatego nie ma tam oświetlenia, bo oświetleniem tych lamp ogrodowych nazwać nie można), a co dopiero wiadukt z trakcją tramwajową. Należałoby puscić tramwaj w wykopie pod torami kolejowymi, tak jak i w sumie należało to zrobić z drogą. Od strony ul. Skrzydlatej nie wiem, czy znalazłoby się z kolei miejsce na tego typu inwestycje.

  8. 8
    0
    ~ MAN_IN_BLACK
    Czwartek, 21.10

    do:znafca tak mamy 3000 miejsc pracy i 6000 bezrobotnych

  9. 9
    0
    ~ M.
    Czwartek, 21.10

    Zasadnicze pytanie, ciągle powtarzane, w jaki sposób uda sie rozwiązać problem komunikacyjny z Zatorzem, skoro opuszczone zapory będą blokowały płynność ruchu pomiędzy śródmieściem a Zatorzem. Najwyższa pora, aby wiadukty, albo tunele stały się faktem, a nie ciągle odwlekanym frazesem i czymś co przerasta możliwości naszego miasta.

  10. 10
    0
    ~ elblążanin 48
    Czwartek, 21.10

    Zamieszczona mapka jest bardzo "czytelna" pewnie tak samo jak cala planowana inwestycja?

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.0049350261688