Projekt budowy Centrum Handlowo – Usługowego „Siódemka” wkroczył w kolejny etap. Inwestor - spółka NEPH, po otrzymaniu decyzji środowiskowych, wystąpił już o pozwolenie na budowę przy ul. Akacjowej kompleksu handlowego o pow. 70 tys. m kw. Wersja optymistyczna mówi o rozpoczęciu prac budowlanych wiosną przyszłego roku. Czy tak się stanie? Nie wiadomo, bowiem NEPH wciąż prowadzi rozmowy z GDDKiA, w sprawie zjazdów z obwodnicy Elbląga na teren centrum handlowego.
Firma NEPH (Elbląg) Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, to druga po Sjealso Poland (inwestor galerii handlowej Porto 55) spółka, która jest obecnie na etapie ubiegania się o pozwolenie na rozpoczęcie budowy.
Na początku września NEPH (New Europe Property Holdings) otrzymał z Urzędu Miejskiego decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy centrum handlowego „Siódemka”. Dokument ten był niezbędny do złożenie wniosku o pozwolenie na budowę.
- Wniosek o pozwolenie na budowę centrum handlowego złożyliśmy kilka dni temu. Wydanie decyzji to kwestia kilku miesięcy. Jest to jeden z wielu elementów proceduralnych, które musimy przejść – przyznaje Lech Jeziorny, koordynator projektu budowy CH „Siódemka” z firmy NEPH.
Inwestor wciąż oczekuje na środowiskowe decyzje dla budowy dróg dojazdowych do Centrum od strony miasta. Złożony w grudniu 2009 r. wniosek zawiera projekt budowy łącznika między ulicami Akacjową a Skrzydlatą o długości 1840 m. Więcej o drogach dojazdowych przeczytać można w artykule „Nowe Centrum Handlowe połączy ulice Akacjową ze Skrzydlatą”.
- Nowa droga, która połączy obie te ulice, stanowić będzie rodzaj małej obwodnicy południowej miasta – informuje Lech Jeziorny.
Solą w oku inwestora, pozostają jednak drogi dojazdowe od strony drogi krajowej nr 7. Negocjacje z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad trwają już trzeci rok. NEPH stworzył kilka wariantów proponowanych zjazdów z obwodnicy Elbląga na teren Centrum.
- Diabeł tkwi w szczegółach – zaznacza Lech Jeziorny. - Nasz projekt zawiera propozycję budowy na obwodnicy węzła drogowego „Elbląg-Lotnisko”, który opierałby się na istniejącym wiadukcie wzdłuż ul. Skrzydlatej. Przygotowaliśmy wszelkie analizy, badania i warianty, które są w uzgodnieniach z GDDKiA. Bez tego węzła budowa centrum się nie rozpocznie. Dla przyszłych najemców liczy się to, by centrum miało bezpośredni dostęp z drogi krajowej – przyznaje koordynator projektu.
Otrzymanie przez NEPH zgody na budowę centrum, może wcale nie oznaczać rozpoczęcia robót. Jak podkreśla Lech Jeziorny zielonym światłem będzie dopiero porozumienie z GDDKiA.
- W wersji optymistycznej prace mogłyby się rozpocząć już na wiosnę lub na początku lata przyszłego roku. Wszystko zależy jednak od załatwienia spraw proceduralnych – mówi Lech Jeziorny z New Europe Property Holdings.
Centrum Handlowo –Usługowego „Siódemka” z parkingiem na 1350 miejsc i stacją paliw oraz wszystkimi sieciami wynosić będzie ok. 23 ha. Całkowita powierzchnia inwestycji to ok. 75 381 m2, z kolei powierzchnia zabudowy - ok. 69 535 m2.
W obrębie planowanego Centrum powstać ma m.in. hipermarket spożywczy o całkowitej powierzchni ok. 13 855 m2, hipermarket budowlany o pow. ok. 11 824 m2, galeria handlowa (ok. 47 072 m2), kina (ok. 2164 m2), stacja paliw z myjnią samochodów i restauracją typu fast food (ok. 300 m2). Wysokość budynków kształtować się ma od 7 do 12 m. Inwestor zakłada, że w Centrum Handlowo-Usługowym zatrudnionych będzie ok. 1340 osób.
W galerii handlowej przewiduje się budowę antresol z powierzchnią handlową nad wybranymi sklepami. Na piętrze umieszczone będą pomieszczenia biurowe administracji zarządzającej obiektem. Oprócz powierzchni handlowych w obiektach znajdować się będą bary, restauracje, toalety dla klientów. Część kinowa będzie wydzielonym od całości zespołem funkcjonalnym, na który składa się 2-3 kondygnacyjny budynek z pomieszczeniami przeznaczonymi do projekcji filmów i zapleczem socjalno-gastronomicznym. W skład obiektów przeznaczonych do obsługi klientów wchodzi również restauracja dla zmotoryzowanych oraz stacja paliw.
Bryła budynku ukształtowana jest w formie łuku usytuowana w północnej części działki.
Od północy obiektów zlokalizowane są zaplecza sklepów. Część frontowa centrum handlowego otwarta jest na południe w kierunku trasy S7. Od tej strony znajdują się parkingi dla klientów oraz zbiornik retencyjny wód opadowych. Z tej także strony znajdują się główne wjazdy dla klientów do centrum handlowego.
Park handlowy stanowić będzie zespół indywidualnych sklepów z dostępem dla klientów bezpośrednio z zewnątrz. Usytuowany on będzie w północno - zachodnim skrzydle kompleksu. Hipermarket z materiałami budowlanymi stanowić będzie zamknięcie całego kompleksu od zachodu.
Teraz na pewno nie będzie protestów tzw. "elbląskich kupców" bo to centrum handlowe jest na rogatkach miasta;) Teraz niech politycy ubiegający się o fotel prezydenta miasta załatwią zgodę na budowę Węzłą Elbląg Lotnisko i mamy kolejne 1000 miejsc pracy!!!!!;)
oby nowe władze miasta były bardziej przychylne tego typu inwestycjom. Jakoś w innych miejscowościach galerie handlowe powstają bez problemu, nawet w centrum miast a u nas nic.
Kupcy niech się pocałują w d... Wolę pojechać do Gdańska i swobodnie poruszać się po jakimś CH, niż pchać się przez jakiś Elzam, gdzie towary zajmują połowę przejścia, a sklepiki mają powierzchnię WC.
To jest początek budowy nowych obiektów handlowych w Elblągu i na obrzeżach miasta i tu widzę dużą rolę Pana Prezydenta Miasta aby swoją Osobą wpłynął na decyzję GDDKiA w sprawie wydania pozwolenia .Mamy szansę by miasto zyskało nowe miejsca pracy i by przybyły nowe konkurencyjne obiekty handlowe,budowlane tak potrzebne.Mam nadzieję że powstanie Hipermarket z firmą której nie ma jeszcze w Elblągu a np są w Gdańsku.To samo dotyczy się sklepów w Galerii .Takiego obiektu handlowo-kulturalnego brakowało w Elblągu w tej dzielnicy.Pora by na Zawadzie dokładnie tereny Ogrodów się rozbudowały i też by były kina ,restauracje,bary jak w mającym powstać obiekcie Siódemki.Kiedy wreszcie ruszy budowa Porto na ul.Nowowiejskiej bo na placu pusto zero budowy.Popieram -optymistę -Tak dla nowych miejsc pracy i dla rozwoju miasta.NIE -dla zacofanych ludzi.
ALE NIE MAMY AUTOSTRADĘ S7 NIE MOŻNA ROBIĆ ZJAZDÓW NIE ZAPOMINAJCIE O TYM
GDDKiA skutecznie blokuje kolejną inwestycję na obrzeżu miasta (Rapsodia) i z nic nie daje się przekonać. Można robić 1.000.000 wariantów a i tak to g...no da. Może nowy Prezydent uruchomi jakieś sznurki w Warszawie i ktoś w końcu rozrusza to GDDKiA. Jedynym ośrodkiem, który ma interes w tym, aby blokować rozwój Elbląga jest Olsztyn. I robi to jak na razie skutecznie :(
Władze miasta powinny doprowadzić do skutku, budowę wszystkich trzech dużych obiektów handlowych, o których mówi się od dawna. Mam na myśli Galerię Porto, C.H. Siódemka, oraz C.H. Rapsodia! Wystarczająco długo elblążanie jeżdżą na zakupy do trójmiasta! "by żyło się lepiej" !!! ;)
BUdować budować do jasnej ciasnej!!
No i gitara, ale na lotnisko sportowe będą musieli wejsć jak to takie duże ma być. Może in nawet dobrze, bo nic sie na tym lotnisku nie dzieje. Elbląg przestaje być miastem emerytów i rencistów, nędzy i rozpaczy. Trzymamy kciuki a olsztyński GDKiA to zazdrosne cepy nie rozumiejące, że Elbląg jest lepszy a nie żałosny Olsztyn.Pozdrawiam.
GDDaKerzy niech się zgadzają i jazda z robotą!