Dzięki poprzetargowym oszczędnościom w ramach programu „schetynówek”, Elbląg otrzymał prawie 1,7 mln zł dofinansowania na odnowę ponad kilometrowego odcinka ul. Robotniczej. Oznacza to, że kierowcy po wyremontowanej nawierzchni ulicy przejadą się jeszcze w tym roku, a nie jak pierwotnie zakładano – w połowie 2011 r.
W tegorocznej edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych, MSWiA zatwierdziło do realizacji 42 zadania w województwie warmińsko-mazurskim. Wśród nich znalazły się dwa projekty z powiatu elbląskiego: na przebudowę drogi Ogrodniki – Łęcze o długości 5,6 km oraz odcinka drogi Bielnik II – Kępa Rybacka – Nowakowo o długości 5,3 km.
- Po przetargach okazało się, że po raz kolejny firmy budowlane wybudują drogi taniej niż powiaty i gminy szacowały – informuje Edyta Wrotek, rzecznik prasowy Wojewody Warmińsko-Mazurskiego. - W ten sposób zaoszczędzono prawie 11 mln złotych. Oszczędności „poprzetargowe” umożliwiły włączenie wojewodzie warmińsko-mazurskiemu do listy zadań 9 kolejnych, według uzyskanej punktacji oceny, w tym 5 zadań z puli powiatowej i 4 zadania z puli gminnej. Dzięki temu wyremontowanych zostanie dodatkowo prawie 20 km dróg.
W sumie w ramach tegorocznych „schetynówek” będzie to 171,43 km dróg, w tym: 109,55 km powiatowych i 61,88 km gminnych.
Z listy rezerwowej oprócz Elbląga dofinansowanie otrzymał m.in. Pasłęk, który wyremontuje ulicę 3-go Maja na długości 929 m. Z regionu elbląskiego połowę funduszy na swój projekt, otrzyma także Płoskinia. Władze tej gminy w tym roku przebudują 650 m drogi gminnej Nr 111009N w miejscowości Płoskinia.
Samorząd Elbląga dzięki uzyskanemu dofinansowaniu jeszcze w tym roku – do połowy listopada, będzie mógł odnowić 1130 m odcinek ul. Robotniczej wraz ze skrzyżowaniami z ulicami Pionierską, Brzozową, Gwiezdną i Karową. Obecnie wyłaniany jest wykonawca tej inwestycji (nastąpiło już otwarcie ofert). Znany jest już natomiast inżynier budowy, którym została firma Obsługa Inwestycji Budowlanych mgr inż. Jacek Hejman z Elbląga.
Zakres robót obejmie odnowę nawierzchni ulicy na odcinku od skrzyżowania z ul. Okrzei do skrzyżowania z ul. Teatralną, w tym: odnowę ciągów pieszych, wykonanie ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Okrzei do ul. Pionierskiej, uregulowanie sposobu parkowania samochodów osobowych poprzez przebudowę miejsc postojowych i czterech zatok autobusowych oraz wykonanie nowego oznakowania. Więcej o tej inwestycji pisaliśmy w artykule „Dziury, muldy i wyboje znikną z ul. Robotniczej”.
Szacunkowy koszt robót to około 3 mln 385 tys. zł.
No nareszcie ! Lepiej późno niż wcale. Brawo UM !! Zróbcie tylko więcej miejsc parkingowych w okolicach skrzyżowania z Gwiezdną i Brzozową.
Nareszcie! Zostanie jeszcze tylko drugi kawałek Robotniczej do skrzyżowania z Podgórną - tam też są niezłe hopy...
radość, że 'udało się' ..ale niepociągnięcie tzw.ścieżki rowerowej od Pionierskiej do Teatralnej (tech.możliwe!) będzie 'odbijać się czkawką' - szkoda!
Czy ktokolwiek odpowiedzialny za stan nawierzchni w miescie korzystal w przeciagu ostatnich 20 lat z poruszania sie ulica Jasminowa,jezeli nie to niech sprobuje.Nawierzchnia tej ulicy nadaje sie tylko na odcinek specjalny rajdu Paryz-Dakar i obawiam sie,ze pojazdy uczestniczace w tej imprezie mialyby problemy z zawieszeniami!
Remontuje się ulice a Browarna to co???? tiry rozwaliły ulicę, a cały ruch na nowy most jest na tej ulicy.Na dodatek tiry zamiast obwodnicą do browaru jadą przez miasto i BrowarnąJaśminowa też jak ser.A dlaczego jak są remonty ulic nie buduje się ścieżek rowerowych???
Bo Browarna jest droga Wojewodzka (W503) i to wojewodztwo bedzie naprawialo ta droge Kierowco poczytaj troszke i przestan sie puszyć jak paw....
Sam czytaj -EHH jeśli wojewódzka droga to widać jakie województwo,takie drogi.
Mnie zdołowało to co zobaczyłem na Modrzewinie. Zrobili drogę wraz z infrastrukturą za kilka milionów. A kilka dni temu widziałem jak na tej drodze jeździł kilkunasto tonowy walec drogowy. Było by jeszcze pół biedy gdyby ten walec miał gładki bęben, ale w tym przypadku bęben tego walca miał wielkie stalowe kolce które zapewne musiały poważnie naruszyć wytrzymałość tej drogi. Nie wspominam już o tym co wyprawiają tam wandale. Wiele barierek zostało powyrywanych z ziemi i teraz leżą gdzieś w rowach. Jeśli tak dalej będzie, to za kilka lat cała droga na modrzewinę będzie w fatalnym stanie i będzie wymagała dużego remontu.
juz niech lepiej dadza sobie spokoj z tymi sciezkami rowerowymi bo i tak je zawsze spartacza! w elblagu niema nawet metra sciezki rowerowej wiec ludzie i tak wola jezdzic ulicami niz tymi nierownymi chodnikami z 20 cm kraweznikami. tyle w temacie
Co z Browarna do CH....A!!!