Znane są już wyniki sprawdzianu szóstoklasisty, który uczniowie napisali w 1 kwietnia br. W Elblągu do egzaminu przystąpiło 900 uczniów. Najlepszy wynik zanotowała Publiczna Szkoła Podstawowa Zakonu Pijarów w Zespole Szkół Pijarskich im. św. Mikołaja. Zaraz za nią uplasowała się szkoła muzyczna i SP nr 12.
Do sprawdzianu szóstoklasisty, od którego wyniku zależy to, do jakich gimnazjów dostaną się absolwenci podstawówek, 1 kwietnia 2014 r. przystąpiło w województwie warmińsko-mazurskim 13 642 uczniów. Zestaw zadań w wersji standardowej rozwiązywało 13 214 uczniów, a w arkuszach dostosowanych – 428 uczniów.
Arkusz standardowy zawierał 26 zadań sprawdzających poziom opanowania umiejętności czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce. Za poprawne wykonanie wszystkich zadań można było otrzymać 40 punktów.
Jak wynika z analiz Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Łomży, uczniowie uzyskali najwyższe wyniki za rozwiązanie zadań sprawdzających umiejętność czytania, dobrze poradzili sobie z korzystaniem z informacji, nieco trudniejsze okazały się zadania z obszaru pisania i rozumowania.
A jak na egzaminie wypadli elbląscy abiturienci podstawówek? W naszym mieście sprawdzian napisało 900 uczniów, uzyskując średni wynik 26,7 pkt., co przełożyło się na - 67% uzyskane na egzaminie. Przodowali uczniowie z osiągniętym wynikiem na poziomie średnim - takich było 500 osób. Na 18 elbląskich szkół, w których egzamin odbył się, jedna szkoła zanotowała wynik niski, dziewięć – średni i siedem – wysoki.
A tak wypadły testy w elbląskich szkołach podstawowych:
Do sprawdzianu szóstoklasisty, od którego wyniku zależy to, do jakich gimnazjów dostaną się absolwenci podstawówek, 1 kwietnia 2014 r. przystąpiło w województwie warmińsko-mazurskim 13 642 uczniów. Zestaw zadań w wersji standardowej rozwiązywało 13 214 uczniów, a w arkuszach dostosowanych – 428 uczniów.
Arkusz standardowy zawierał 26 zadań sprawdzających poziom opanowania umiejętności czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce. Za poprawne wykonanie wszystkich zadań można było otrzymać 40 punktów.
Jak wynika z analiz Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Łomży, uczniowie uzyskali najwyższe wyniki za rozwiązanie zadań sprawdzających umiejętność czytania, dobrze poradzili sobie z korzystaniem z informacji, nieco trudniejsze okazały się zadania z obszaru pisania i rozumowania.
A jak na egzaminie wypadli elbląscy abiturienci podstawówek? W naszym mieście sprawdzian napisało 900 uczniów, uzyskując średni wynik 26,7 pkt., co przełożyło się na - 67% uzyskane na egzaminie. Przodowali uczniowie z osiągniętym wynikiem na poziomie średnim - takich było 500 osób. Na 18 elbląskich szkół, w których egzamin odbył się, jedna szkoła zanotowała wynik niski, dziewięć – średni i siedem – wysoki.
A tak wypadły testy w elbląskich szkołach podstawowych:
1. Publiczna Szkoła Podstawowa Zakonu Pijarów w ZSP - 81 %
2. Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I Stopnia w ZPSM - 74%
3. Szkoła Podstawowa nr 12 - 72 %
4. Szkoła Podstawowa nr 8 - 71 %
5. Szkoła Podstawowa nr 16 - 70 %
6. Szkoła Podstawowa nr 11 - 69 %
7. Szkoła Podstawowa nr 21 - 69 %
8. Szkoła Podstawowa nr 15 - 69 %
9. Szkoła Podstawowa nr 6 - 67 %
10. Szkoła Podstawowa nr 1 - 67 %
11. Szkoła Podstawowa nr 25 - 66 %
12. Szkoła Podstawowa nr 9 - 66 %
13. Szkoła Podstawowa nr 18 - 66 %
14. Szkoła Podstawowa nr 19 - 65 %
15. Szkoła Podstawowa nr 4 - 58 %
16. Szkoła Podstawowa nr 23 - 58 %
17. Publiczna Szkoła Podstawowa Stowarzyszenia Przyjaciół Szkół Katolickich - 53 %
18. Szkoła Podstawowa nr 14 - 52 %.
***na patologia z 14!!! nic dziwnego jak dzieci z tych rejonów od małego uczą się kraść, zamiast zdobywać wiedzę....
Brawo 8mka - nawet 21 wyprzedziła - niespodzianka:)
o jakości szkół świadczy nie jeden wynik, ale wyniki uzyskiwane przez dzieci w konkursach i olimpiadach, i jak sobie radzą na wyższych etapach edukacji.
Uważam ,że ten test jest super, chodzi mi o ocenę, którą wystawiali obiektywni nauczyciele, bo w szkołach jak i w życiu i m lepiej dziecko ustawione tym lesze oceny.... niestety !!!!! gorzka ale prawda!!!!! Własnie Ci uczniowie uzyskali jedne z najsłabszych wyników, a te, które nigdy nie proszą i płaczą przed paniami osiągnęli bardzo wysokie noty. Bravo dla nich. Dla nauczycieli porazka?! chciaż wątpię czy wyciągną wnioski!!!!