Kierowco! Czy wiesz, że droga hamowania tramwaju jadącego 30 km/h, to co najmniej 20 metrów? Warto pamiętać o tych liczbach zbliżając się do przejazdu tramwajowego, bowiem jak wykazują statystyki aż 99% wypadków i kolizji na nich, to wina nieostrożnych kierowców.
O bezmyślności użytkowników dróg świadczą takie zachowania jak np. nie reagowanie na znak „STOP”, wjazd na przejazd mimo zbliżającego się wagonu tramwajowego, a także wymuszanie pierwszeństwa przejazdu wobec tramwaju.
Takie nieodpowiedzialne zachowania kierowców zainspirowały nas, aby rozpocząć lokalną kampanię pod nazwą „Bezpieczny przejazd tramwajowy”. Jej celem jest edukowanie społeczeństwa oraz uczulenie na problem nieprzestrzegania przepisów. Chcemy tymi działaniami doprowadzić do znaczącego zmniejszenia liczby wypadków i kolizji na przejazdach tramwajowych - mówi Tomasz Gomólak, z Komisji ds. Bezpieczeństwa Warmińsko-Mazurskiego Centrum Pomocy Dzieciom w Elblągu.
Ile razy, zbliżając się do dobrze nam znanego przejazdu tramwajowego, ograniczyliśmy swoją reakcję tylko do zdjęcia nogi z gazu? Jak często zatrzymujemy samochód przed torami?
- Nie wszyscy biorą pod uwagę, że motorniczy widzący wtargnięcie samochodu na przejazd jest praktycznie bez szans – droga hamowania rozpędzonego tramwaju to ponad 20 m, a skutki zderzenia są najczęściej tragiczne – wyjaśnia T. Gomólak.
Niestety znaczna część społeczeństwa, zamiast patrzeć na siebie, po każdym wypadku na przejeździe, relacjonowanym w mediach, oskarża tramwaje, które jak wynika z arytmetyki odpowiadają tylko za 1% wszystkich wypadków na przejazdach. Motorniczy tramwaju, który widzi nagłe wtargnięcie samochodu na przejazd, nie może ominąć samochodu. Może tylko włączyć hamulec i czekać na zderzenie.
Kierowco, traktuj każdy przejazd tramwajowy jak skrzyżowanie z drogą uprzywilejowaną. Nie ma stuprocentowo bezpiecznych skrzyżowań, nie ma też stuprocentowo bezpiecznych przejazdów tramwajowych. Na żadnym, niezależnie od sposobu ich zabezpieczenia, nic nie zastąpi ostrożności kierującego pojazdem.
Nowe tramwaje mają o połowę krótszą drogę hamowania/
A jak majabyćinne statystyki skoro jakiś jełop zrobił przepisy że tramwaje majazawsze pierwszeństwo i jeżdżątakie "przecinaki" i nie patrząna nic.
w sumnie racja nie po to kupione były nowe tramwaje by niszczyć je w beznadziejnych kolizjach...moim zdaniem zielone bimbaje są piekne i są wizytówką naszego miasta więc kierowco uszanujmy wizerunek naszego miasta!!!!
Tramwaj nie zawsze ma pierwszenstwo
jakis babsztylnieumiejacy jezdzic wjechal dzis samochodem wprost pod nowy tramwaj tym samym uszkadzajac piekny zielony tramwaj!!co za baba...
a co, w tramwaju jedzie 100 osób i wszystkie mają czekać aż jakiś hrabia-ćwok wiozący dupsko swoją furką raczy przejechać? dobre sobie...
Przepisy dotyczace tramwajów są na równi z przepisami dotyczącymi pociągów. Tak więc przejjeżdżajac przez przejazd tramwajowy czy pociągowy należy zachować taką samą ostrożność.
Program bardzo fajny-ale czy przyjmie sie w naszym mieście???
PROGRAM DOBRY-ALE PYTANIE DLACZEGO MIMO Iż MOTORNICZY NIE JEST WINNY KOLIZJI TO I TAK JEST WINNY
NAPRAWDę JEST TAK Iż MIMO Iż W SWIETLE PRAWA MOTORNICZY JEST NA PRAWIE TO TAK JEST WINNY PONIEWAż ZGODNIE Z REGULAMINEM SPółKI MOTORNICZY MIMO SWOJEJEJ NIEWINNOśCI JEST WINNY!!!! PREZYDENT MIASTA POWINIEN SIE PRZYJżEć DLACZEGO OSTATNIMI CZASY Z TRAMWAJóW ZOSTAłO ZWOLNIONYCH OKOłO 10 MOTORNICZYCH.