Małgorzata Adamowicz (radna Koalicji Obywatelskiej) oraz Cezary Balbuza (radny KO) apelują, aby wzdłuż ul. Królewieckiej, w kierunku osiedla Dąbrowa powstał ciąg pieszo-rowerowy. - Nie ma warunków do bezpiecznego poruszania się - zaznaczają.
Osiedle Dąbrowa jest położone przy ruchliwej ul. Królewieckiej, przy której niestety nie istnieje ciąg pieszo-rowerowy. Tym samym nie ma warunków dla bezpiecznego przemieszczania się wzdłuż ul. Królewieckiej zarówno pieszych , jak i rowerzystów
- podkreślają radni.
Radni dopytywali Prezydenta Elbląga, czy przebudowa drogi w kierunku osiedla Dąbrowa, dla której obowiązują ustalenia w "Miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego rejonu ul. Królewieckiej między ulicami Marymoncką, Fromborską a osiedlem Dąbrowa w Elblągu" jest planowana, a jeśli tak to kiedy.
Kompleksowa przebudowa ul. Królewieckiej na odcinku objętym Miejscowym planem zagospodarowania (...) obejmująca m.in. zakładaną w planie rozbudowę odcinka ulicy do przekroju drogi dwujezdniowej nie jest ujęta w budżecie oraz w obowiązującym Wieloletnim Planie Finansowym i nie jest planowana do realizacji w najbliższym czasie
- informuje Janusz Nowak, Wiceprezydent Elbląga.
Ze strony radnych KO padło także pytanie, czy w nowej perspektywie finansowej na lata 2021-2027 przewiduje się realizowanie projektów, które uwzględnią potrzeby realizacji ciągów pieszo-rowerowych, m.in. skomunikowanie osiedla Dąbrowa z miastem.
- W przypadku pozyskania środków zewnętrznych na tego typu zadania zarówno z programów unijnych jak i rządowych, podejmę działania w celu zabezpieczenia środków stanowiących wkład własny Gminy Miasta Elbląg, co umożliwi zaplanowanie inwestycji w budżecie - stwierdził Janusz Nowak.
Wiceprezydent Elbląga przyznał też, że zakres robót i możliwości rozwiązań technicznych realizacji tego zadania zostały już wstepnie przeanalizowane. - Głównym problemem technicznym jest duże zróżnicowanie wysokościowe terenu w śladzie którego przebiega ul. Królewiecka - zauważył. - O ile realizacja ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od ul. Fromborskiej do schroniska dla zwierząt nie jest problematyczna i może stanowić pierwszy etap zadania, to na dalszym odcinku z uwagi na ukształtowanie wysokościowe terenu, warunki gruntowe i wodne, występujące cieki i obiekty inżynierskie, realizacja zadania może sprawiać duże problemy techniczne i być bardzo kosztowna.
Ulica Królewiecka na tym odcinku biegnie w dużym nasypie, pod którym przebiegają cieki wodne. Wybudowanie ciągu pieszo-rowerowego wymaga na tych odcinkach wykonania dużej ilości robót ziemnych poprzez wykonanie nasypów wzdłuż drogi oraz pokonania kilku cieków wodnych poprzez budowę przepustów lub innych obiektów inżynierskich
- dodał Janusz Nowak.
To jednak nie jedyny problem. - Niezbęny będzie bardzo duży zakres wycinki drzew, co jest ograniczone zapisami miejscowego planu - przyznał Janusz Nowak. - Dodatkowo na koszty inwestycji prawdopodobnie będzie miała wpływ konieczność pozyskania i wykupu gruntu z uwagi na konieczność prowadzenia ciągu pieszo-rowerowego poza pasem drogowym. Wszystkie te problemy i możliwości w zakresie rozwiązań technicznych zostaną sczegółowo ocenione przez projektantów na etapie prac koncepcyjno-projektowych.
Planów zagospodaroqania przestrzennego jest setki w w tym mieście. Na ul Próchnika i Donimirskich też jest plan od... 20lat i cisza . Ludzie parkują na trawnikach. A wracając to niezły myk z tym postawieniem znaku. Jest znak i Kasa z budżetu powinna się znaleźć? Kto mieszka na tym osiedlu że tak radni dostrzegli zagrożenie? Nie było znaku też się jeździło i chodziło po tej drodze.
A może by tak pomyśleć o budowie torów tramwajowych i połączenia tej części Elbląga ekologicznym transportem miejskim.
Skandaliczny i całkowicie nierozumny pomysł. Tym bardziej bulwersujący, że jest realizacją tych szkodliwych, anty-społecznych i całkowicie prywaciarskich praktyk, o których pisałem tu i ówdzie od lat, a mianowicie bezmyślnego i całkowicie nieuzasadnionego ekonomicznie ni rozwojowo rozlewania się miasta na podmiejskie pola. W latach 90. w okolicznościach mocno korupcyjnych dopuszczono do poszerzenia granic miasta, aby umożliwić znajomkom handel gruntami rolnymi, z których zrobiono działki budowlane. Dziś widzimy właśnie konsekwencje tych działań, czyli konieczność wydatkowania milionów złotych na ówczesne fanaberie i głupotę władzy. A to przecież nie koniec, bo te sioła-satelity nie mają przecież żadnej innej infrastruktury, której zaraz mieszkańcy zażądają. Zero myślenia włodarzy od lat.
A kto tam bedzie chodzil tym chodnikiem?Nie utrudniajcie zycia rowerzystom zmuszajac do jazdy waszymi powalonymi sciezkami nieprzystosowanymi do jazdy i nieprzemyslanymi.Zaraz beda narzekac,ze za szybko jezdza.Nie macie co z kasa robic,to poklejcie dziury w drogach i chodnikach juz istniejacych.Zobaczcie jak wyglada driga do Gronowa Gornego od ronda do konca miejscowosci-kola mozna pourywac,nie mowiac juz o bezpieczenstwie jazdy,gdzie trzeba je omijac co kawalek.Autostrada Wilka przy lotnisku tez pozal sie boze,za 100 lat mize poloza asfalt na calej dlugosci,a do tego czasu bedziemy jezdzic 10km/h bo latwiej ograniczenie wstawic.Zachecam do skladania wnioskow o odszkodowanie za uszkodzone zawieszenie.Wislicka od Pilsudskiego do Niepodleglosci tez tragedia.Sadowa i Polna dziurawa.Na Krotkiej bruk.Na Krolewieckiej przy JW nadal kocie łby.Dolna Krolewiecka i Ks.Osinskiego totalna porazka.Na Jelenia Doline tez odwaliliscie popeline.Jeszcze wymieniac,czy starczy?Zajmijcie sie tym,co jest porzadnie.Kto tam sie wprowadzil na Dabrowe ze znajomkow u ma taki kaprys,ze trzeba mu chodniki robic zeby sie przeszedl raz w m-cu?Tylko dokad,bo nawet nie ma gdzie chodzic.Istniejacy chodnik tak intensywnie jest uzytkowany, zarosl trawa do kolan.Po drugiej stronie od osiedla jest droga.
Oddać te tereny gminom od których je pozyskano i będzie po kłopocie. P R. Kotliński ma rację, ze tereny rolne przeszły w ręce znajomków, aby po czasie zarobić fortunę. Gronowo Górne się nie dało włączyć do miasta Elbląg.
Jakie plany jakie finanse . Po prostu nie panujecie NAD zarzadzaniem 130 tys miastem ELBLĄG. Wywalić wszystkich wice na czele z prezydentem. Brać ponad 10 tys miesięcznie i nie mieć nic w zamian. Popatrzcie do czego doprowadziliscie że ścieżki rowerowe w Elblągu to fikcja. Nawet nie są połączone w calosc. Zy,Gać się chce.
Zmodernizucie wreszcie to gruzowisko przy A8 nazywane szumnie stadionem. Wstyd przed tutejszymi mieszkańcami kibicami i przed kibicami z innych miast.Obecnie w 21 wieku stadiony w miastach to wizytówki.
Nowak znowu "z uwagi na...". Jak udało si Niemcowi zbudować tą drogę, skoro wykształcony w Polsce inżynier mówi, że "z uwagi na wysokość" nic się nie da zrobić. Tak czy owak niezbornie mówi Nowak.
Po ilu latach radni to zauważyli. Lepiej późno niż w cale
Przecież radni to wasi koledzy z P O i PSL i SLD to oni wice od brania rocznie ponad 120 tys zł wypłaty. Fachowcy???