Ulica Płk. Dąbka na niemal całej swojej długości (od Niepodległości do Królewieckiej), jeszcze w tym roku doczeka się kompleksowej odnowy nawierzchni. Nowe asfaltowe nakładki do końca września br. zyska także 9 innych elbląskich ulic m.in. Kościuszki, Warszawska, Mazurska i Królewiecka. Prace wykonywane będą w formie tzw. szybkich remontów weekendowych. Miasto szuka właśnie Inżyniera Budowy, który w imieniu urzędników nadzorował będzie cały proces inwestycyjny. Jeszcze w tym miesiącu ogłoszony zostanie przetarg na wykonawcę robót drogowych.
Zgonie z opracowanym przez Urząd Miejski wieloletnim programem modernizacji i remontów dróg w mieście, Magistrat w tym roku zamierza wykonać odnowę najbardziej zniszczonych odcinków dziesięciu ulic. Łącznie wyremontowanych ma zostać 8,5 km jezdni.
Do końca września nową nawierzchnię bitumiczną zyskają: ul. Korczaka o długości około 290 m (realizowana przy udziale finansowym Spółdzielni Mieszkaniowej „Nad Jarem”), ul. Nitschmana o długości około 112 m, ul. Kościuszki (etap I - odcinek od Bema do 13 Elbląskiego Pułku PLOT o długości około 845 m), ul. Obrońców Pokoju (od Robotniczej do ul. Płk. Dąbka o długości około 264 m), ul. Mazurska (etap I - odcinek od zakładu meblowego Wójcik w kierunku granicy miasta o długości około 1270 m), ul. Robotnicza (od Piłsudskiego do Węgrowskiej o długość około 561 m), ul. Królewiecka (od Fromborskiej do Okrężnej o długości około 796 m), ul. Warszawska (od Orlej do Mostu Wyszyńskiego o długości około 742 m), ul. Orla (od Grochowskiej do Warszawskiej o długości około 255 m), a także ul. Płk. Dąbka (etap I - dwie jezdnie: od Piłsudskiego do Niepodległości o długości około 909 m, etap II - jezdnia zachodnia od Piłsudskiego do Cichej o długości około 876 m, etap III - jezdnia wschodnia od Piłsudskiego do Cichej i obie jezdnie od Cichej do Królewieckiej o długości około 1626 m).
W zakres prac wejdzie m.in. wykonanie nakładki bitumicznej z niezbędnymi do jej wykonania przekładkami-remontami przyległych do jezdni chodników, zjazdów, parkingów, zatok autobusowych, regulacją lub wymianą krawężników, regulacjami urządzeń infrastruktury podziemnej (zasuw, włazów studni, wpustów deszczowych itp.), odtworzeniem oznakowania poziomego oraz z poprawą (korektą geometrii, remontem i koniecznym uzupełnieniem) innych elementów drogi takich jak skrzyżowania, zjazdy, zatoki autobusowe, miejsca postojowe, chodniki, ścieżki rowerowe, oznakowanie poziome i pionowe oraz elementy brd.
Gotowa jest już kompleksowa dokumentacja projektowa odnowy nawierzchni wspomnianych ulic. Zakłada ona, że prace na poszczególnych odcinkach ulic wykonywane będą w formie tzw. szybkich remontów weekendowych.
Magistrat zakłada, że prace drogowe rozpoczynać się będą w piątek w godzinach wieczornych od zamknięcia dla ruchu kołowego remontowanego odcinka (z zapewnieniem dojazdu dla mieszkańców i służb ratowniczych). Jeszcze tego samego dnia nastąpi frezowanie i usuwanie starych warstw bitumicznych, nadanie wstępnego profilu (spadków podłużnych i poprzecznych) jezdni oraz oczyszczenie i skropienie emulsją, wyrównanie ubytków i ułożenie siatki przeciwspękaniowej. Następnego dnia, w sobotę od godzin porannych harmonogram zakłada układanie warstwy wiążącej, skropienie emulsją asfaltową i regulację studzienek infrastruktury podziemnej do poziomu warstwy ścieralnej. Trzeciego dnia, w niedzielę od godzin porannych wykonawca robót ułoży warstwę ścieralną nawierzchni jezdni tak, by w poniedziałek rano remontowany odcinek mógł zostać otwarty dla ruchu.
Przed rozpoczęciem odnowy nawierzchni przeprowadzone zostaną roboty przygotowawcze bez zamykania ruchu kołowego tj. wykonana będzie regulacja wysokościowa krawężników i regulacja studzienek infrastruktury podziemnej do poziomu warstwy wiążącej. Po wykonaniu warstwy ścieralnej jezdni wykonane zostaną niezbędne roboty w zakresie przełożenia nawierzchni chodników, zatok, oznakowanie poziome oraz prace wykończeniowe i porządkowe.
Przed przystąpieniem do robót przez wykonawcę, do 30 czerwca na dwóch ulicach zrealizowane zostaną prace związane z modernizacją infrastruktury podziemnej. Tak będzie na ul. Nitschmanna (wymiana elementów podziemnej sieci ciepłowniczej) oraz na skrzyżowaniu ul. Kościuszki i ul. Piechoty (wymiana podziemnej sieci ciepłowniczej).
Miasto ogłosiło właśnie przetarg, który wyłonić ma Inżyniera Budowy dla zaplanowanych na ten rok prac drogowych. Wybrana firma pełnić będzie funkcję tzw. inwestora zastępczego, który prowadził będzie m.in. nadzór nad wszystkimi pracami. Zainteresowane podmioty mogą składać swoje oferty do 30 maja. Przetarg na roboty drogowe Miasto planuje ogłosić jeszcze w tym miesiącu. Zakończenie tegorocznych prac drogowych nastąpić ma do połowy listopada. W budżecie miejskim na ten cel zarezerwowano 3 mln zł.
Weźcie się za daszyńskiego, ani aprkingu ani normalnej drogi , ulica ciągle zatorowana autami , przejechać się nie da , dzieci się na chodnikach przewracają . Ile jeszcze lat mozna wqalczyć o odnowienie drogi do szkoły ?!
Najpierw zmieńcie nazwe ulicy to wezmą się za remont.
A kiedy remont chodników i budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul Grunwaldzkiej na najgorszym odcinku od Sadowej do hali sportowej??? Mieszkańcy tyle lat czekają na modernizację tego wąskiego rozklekotanego chodnika (rozjechane płyty chodnikowe) i budowę ścieżki rowerowej ! Ciąg ten jest uczęszczany przez mieszkańców, studentów, uczestników imprez odbywających się w hali CSB.
Kiedy powstanie droga dla rowerów przy ul mazurskiej??????
za czasow sloniny i wroblewskiego ogromne pienaidze poszly w modrzewine tam leza nowe chodniki,stoja nowe lampy i polozono nowe drogi ktore wszystkie sa wykonane zle bo wszystkie studzienki sa juz pozapadane po 5-5 cm ponizej jezdni. tak dwaj nieudacznicy dopuscili sie niegospodarnosci, co oni robia na wolnosci?