Obwodnica Wschodnia Elbląga istnieje w sferze planów już od kilkunastu lat. Wciąż jednak nie wiadomo, jaki dokładnie będzie miała przebieg. Wszystkie niejasności rozwiać ma dokumentacja projektowa, której opracowywanie właśnie się rozpoczęło. Miasto rozstrzygnęło właśnie, trwający pół roku przetarg, na przygotowanie projektu budowy Obwodnicy.
Przetarg na „Wykonanie dokumentacji projektowej budowy Obwodnicy Wschodniej miasta Elbląga wraz z jej powiązaniem z istniejącym układem komunikacyjnym w ramach projektu: EUROPARK – przygotowanie atrakcyjnych terenów inwestycyjnych etap II – budowa drogi G 2/2 i G 1/2”, został ogłoszony w lipcu 2011 r. Postępowanie znacznie wydłużyło się w czasie (wskutek licznych zapytań dot. SIWZ) i dopiero w listopadzie dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty. Spośród 12 startujących w przetargu firm, wybrano Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego w Gdańsku, odrzucając jednocześnie 3 oferty. Decyzja ta została zaskarżona do Krajowej Izby Odwoławczej, przez firmy, których oferty odrzucono. KIO nakazała miastu unieważnienie wyboru i ponowne rozpatrzenie odrzuconych ofert. W styczniu miasto powtórzyło czynność badania i oceny ofert, wybierając jako najkorzystniejszą ofertę Biura Projektowo - Konsultingowego Kontrakt z Gdańska.
Projektowanie Obwodnicy Wschodniej Elbląga powinno rozpocząć się jeszcze w lutym. Wykonawca na początku opracuje trzy koncepcje rozwiązań projektowych, w rejonie włączenia projektowanej Obwodnicy Wschodniej, w istniejący układ drogowy. Obwodnica swój początek będzie miała bowiem w obszarze zbiegu ulic: Piłsudskiego, Legionów, Królewieckiej, Marymonckiej, Kościuszki. Następnie miasto dokona wyboru koncepcji, na podstawie której wykonawca przystąpi do dalszych prac projektowych.
Przy opracowaniu koncepcji włączenia Obwodnicy w istniejący układ drogowy, projektant dokona oceny i rozważy m.in. zmianę przebiegu ulicy Kościuszki ze zmianą układu drogowego w obrębie skrzyżowania ul. Królewieckiej z ul. Kościuszki oraz likwidację linii tramwajowej w ciągu ul. Marymonckiej. Miasto bierze także pod uwagę rezygnację z rozbudowy linii tramwajowej w ciągu ul. Królewieckiej (od skrzyżowania z Al. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Fromborską).
Przy podejmowaniu ostatecznej decyzji, czynnikami decydującymi będą m.in.. najniższe koszty realizacji poszczególnego rozwiązania, zminimalizowanie ilości zabudowy usługowo – handlowej i magazynowej do likwidacji (miasto nie zakłada likwidacji zabudowy mieszkalnej), oraz optymalne rozwiązania, uwzględniające warunki do funkcjonowania zbiorowej komunikacji miejskiej.
Dla każdej z proponowanych koncepcji, wykonawca dokona analizy oraz przedstawi ocenę zasadności utrzymania linii tramwajowej w ciągu ulicy Marymonckiej oraz utrzymania i rozbudowy linii tramwajowej w ciągu ulicy Królewieckiej.
Wśród kilku wariantów, przewiduje się przebieg Obwodnicy przez tereny Europarku, w sąsiedztwie Góry Chrobrego, a dalej nową ulicą Wschodnią w kierunku ul. Dąbrowskiego, Grunwaldzką do Węzła Elbląg-Wschód. W większości droga posiadać będzie klasę G (jedna jezdnia z dwoma kierunkami). Niektóre skrzyżowania zostaną zaprojektowane jako ronda.
Dodatkowo, oprócz opracowania dokumentacji projektowej Obwodnicy, wykonawca sporządzi raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i uzyska decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację całego przedsięwzięcia, a także opracuje studium wykonalności dla Obwodnicy Wschodniej.
Opracowanie dokumentacji potrwa około roku.
Jezeli likwidacja linni na Marymonckiej to tylko dlatego ze zostanie ona rozbudowana w kierunku Fromborskiej i dalej do Ogolnej.
No tak. My będziemy zwijać tramwaje, a Olsztyn będzie miał nowe tramy i infrastrukture, fuj.
Ma to autentyczne uzasadnienie przy założenie że ta linia tramwajowa zostanie skierowana na Bielany (Krasy Las) i Dabrowę. A obwodnica to konieczność i wymóg oczywisty obecnej sytuacji komunikacyjnej miasta udupiony dokładnie przez poprzednie ekipy bojące się krzyku miejscowych krzykaczy.
Czas dosłownie wynieść Nowaczyka z urzędu miejskiego !
trzeba mieć narąbane w głowie zeby puszczać drogę przez bażantarnię. normalnie pajace
nalepsza koncepcja byłaby taka: czerwonym szlakiem do mostu Elewóf, potem szlakiem żołtym i wyjazd do łęczyckiej już za maistem
Pan Marek miał racje, przewidział to. Dlatego glosujcie przeciwko likwidacji linii tramajowej nr'2 , w ciągu ul.Króólewieckiej,kierunek szpital, bażantarnia: http://krolewiecka.tramwajedlaelblazan.pl/01.html
AborygenMiejscowy_ Idż do diabła. Nie widziś d... , że wladze miasta zrobia wszystko,żeby zniszczyć Elblag?Wsadż w d..... sobie swe wyPOwiedzi.
A gdzie w tym wszystkim konsultacje społeczne, opinia mieszkańców. Co Nowaczyk, władza za wszelką cene, co. A mieszkańcy maja spadać na drzewo , bo grześ decyduje.Czy tak ?
to się działkowcy z ogrodów między kościuszki a moniuszki mogą już pakować