Aby podjąć słuszną decyzję o likwidacji jakiejkolwiek lini tramwajowej, trzeba zobaczyć jakie jest średnie obłożenie linii w ciągu roku. Tramwaj tylko w lato do Bażantarii to bzdura. Jesli jest pusty, to poprowadzić Królewiecką do Fromborskiej i do wspaniałego, zabudowanego, Parku Technologicznego (tak mi się marzy). Obwodnica wschodnia powinna być w wersji dużej czyli od węzła wschód, ale z możliwością włączenia również ruchu miejskiego. To nie może być tor bobslejowy z jednym wąskim korytem ale jezdnia dwupasmowa lub jednopasmowa z pasem bezpieczeństwa, drogą dla rowerów, z bezpiecznymi skrzyzowaniami. Jesli nie zaczną tego szybko robić to ulica Bema, Grunwaldzka, zostaną zablokowane.
Gdyby to rozpatrywano w cywilizowanym kraju zachodniej Europy wybrano by wariant 4 ,
Ale u nas czesto wygrywaja czynniki absolutnie nieekonomiczne , niezrozumiałe , nieobiektywne., przede wszystkim Ratusz wybiera innaczej niż chcieliby mieszkańcy ., by udowodnić ,kto tu jest najmądrzejszy 1/ .Można zlikwidować linię 2 do Bażanciarni , ale zamiennie powiniem ,aż pod muszlę kursować autobus chociazby w sezonie i weekendy / zielona linia./, 2/ już od jutra należy usprawnić swiatła na petli Saperów ,bo to one blokują ruch w stronę centrum , odwrotnie nigdy nie ma korków. Ale to pewnie za proste ,by na to wpadli obecnie rzadzacy ,a zwłaszcza Zarząd Dróg niereformowalna,nastawiona na nie wobec wszelkich postulatów elblążan - kierowców. instytucja ,ktora powinna zostać personalnie przynajmniej w polowie wymieniona.
nonono.... odrazu wytnijcie wszyskie drzewa i zalejcie asfaltem -,-" czy w tym mieście można gdzieś odpocząć z dala od samochodów i spalin? POrażka......
"... miejsce Polska, system samowolka
Cel to forsa, w tym tkwi sekret ..."
A tak serio to o tej obwodnicy wschodniej tzn. o jej kawałku między górą Chrobrego a Bażantarnią słyszałem już dawno będąc dzieckiem chodząc z tatą na sanki przez Chrobrego do Bażantarni tata mi opowiadał że są plany by powycinać tu drzewa i położyć asfalt i dla tego tej drogi nikt wtedy nie remontował. A mam 28 lat czyli z tatą na sanki chodziłem 20 - 15 lat temu i co dalej tylko plany i projekty. I drodzy elblążanie pamiętajcie na plany stadionu przy wschodniej poszło (tak słyszałem) ok. 1 000 000 zł i jak wiadomo na planach się skończyło, a bieda w mieście. Więc te plany tej drogi to mogą być pieniądze wyrzucone w błoto te na którym ma powstać droga.
Tomasz - masz rację zrobi się plany, włoży do szafy i zamknie, ktoś weźmie kasę, za kilka lat nowa ekipa ( bo to pewne ) uzna, że są nieaktualne ( zresztą chyba z urzędu po 3 latach ). W międzyczasie zlikwiduje się linię tramwajową nie robiąc nic w zamian. To jest typowe dla tej władzy
Może żle patrzę ,ale żaden wariant obwodnicy nie przebiega przez Bażantarnie ,tylko obok ,więc obawy "ekologów" są nietrafione.Najlepszy wariant to czwarty.
Ja też jestem przeciwnikiem Europarku ,ktory mialby zmienić krajobraz wokół Pomnika i Góry Chrobrego. Poza sprzatnięciem Pomnika nie trzeba tam robić nic.Liczę też, że w końcu udostępni się teren od kościoła \św. Floriana do Pomnika i osiedla Przy Młynie na osiedle domków jednorodzinnych ,Plany osiedla leżą w Urzędzie od 2000 roku.Jest nowy prezydent ,więc "blokada budowania jednorodzinnego w mieście "wprowadzona przez Słoninę już nie powinna obowiązywać , po to wybieraliśmy Nowaczyka , by nastąpiły zmiany , a nie kontynuacja programu poprzednika , to powinno być chyba jasne dla obeznych władz.
to bedzie projekt a jak wiadomo projekt= kasa
potem zmiana projektu a to = kasa poprawki hehe wiecie = kasa
nieoczekiwana zmiana projektu a to = kasa i gdy juz wszystko gotowe pieniadze sa unia znowu cos ma zasponsorowac ktos zaprotestuje np gildia albo elzam nastapia zmiany a to = kasa i tak dlugo dlugo dlugo potem marszalek wojewodztwa nie zatwierdzi i zmiana a to = kasa a gdy juz bedzie projekt koncowy "jakas" firma wygra przearg bedzie smiesznie jak tylko jedna wystartuje heh
caly elblag i po
Likwidacja linii nr 2,cóż tory tramwajowe z całego Elbląga zwinąć i do olsztyna i wozy tramwajowe też.A MOŻE TAK CAŁY UM z Prezydentem do olsztyna.PO rządzące szkodzi nie rozwija miasto.PRECZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Szkoda, że autor ograniczył się do tego co usłyszał i nie przyjrzał się przetargowi sam. Większy wpływ na przedłużenie postępowania miały odwołania niż „liczne zapytania do SIWZ”, w pierwszym etapie spośród 12 ofert tylko jedną uznano za ważną i co najważniejsze: czyjeś pochopne decyzje o odrzuceniu ofert kosztowały Miasto ponad 50 tys. zł (wszystko to można znaleźć w Internecie). Dodajmy do kwoty, o której każe pamiętać Tomasz.
Za co się Nowaczyk nie weźmie to spiep..y!
Aby podjąć słuszną decyzję o likwidacji jakiejkolwiek lini tramwajowej, trzeba zobaczyć jakie jest średnie obłożenie linii w ciągu roku. Tramwaj tylko w lato do Bażantarii to bzdura. Jesli jest pusty, to poprowadzić Królewiecką do Fromborskiej i do wspaniałego, zabudowanego, Parku Technologicznego (tak mi się marzy). Obwodnica wschodnia powinna być w wersji dużej czyli od węzła wschód, ale z możliwością włączenia również ruchu miejskiego. To nie może być tor bobslejowy z jednym wąskim korytem ale jezdnia dwupasmowa lub jednopasmowa z pasem bezpieczeństwa, drogą dla rowerów, z bezpiecznymi skrzyzowaniami. Jesli nie zaczną tego szybko robić to ulica Bema, Grunwaldzka, zostaną zablokowane.
Gdyby to rozpatrywano w cywilizowanym kraju zachodniej Europy wybrano by wariant 4 , Ale u nas czesto wygrywaja czynniki absolutnie nieekonomiczne , niezrozumiałe , nieobiektywne., przede wszystkim Ratusz wybiera innaczej niż chcieliby mieszkańcy ., by udowodnić ,kto tu jest najmądrzejszy 1/ .Można zlikwidować linię 2 do Bażanciarni , ale zamiennie powiniem ,aż pod muszlę kursować autobus chociazby w sezonie i weekendy / zielona linia./, 2/ już od jutra należy usprawnić swiatła na petli Saperów ,bo to one blokują ruch w stronę centrum , odwrotnie nigdy nie ma korków. Ale to pewnie za proste ,by na to wpadli obecnie rzadzacy ,a zwłaszcza Zarząd Dróg niereformowalna,nastawiona na nie wobec wszelkich postulatów elblążan - kierowców. instytucja ,ktora powinna zostać personalnie przynajmniej w polowie wymieniona.
nonono.... odrazu wytnijcie wszyskie drzewa i zalejcie asfaltem -,-" czy w tym mieście można gdzieś odpocząć z dala od samochodów i spalin? POrażka...... "... miejsce Polska, system samowolka Cel to forsa, w tym tkwi sekret ..."
A tak serio to o tej obwodnicy wschodniej tzn. o jej kawałku między górą Chrobrego a Bażantarnią słyszałem już dawno będąc dzieckiem chodząc z tatą na sanki przez Chrobrego do Bażantarni tata mi opowiadał że są plany by powycinać tu drzewa i położyć asfalt i dla tego tej drogi nikt wtedy nie remontował. A mam 28 lat czyli z tatą na sanki chodziłem 20 - 15 lat temu i co dalej tylko plany i projekty. I drodzy elblążanie pamiętajcie na plany stadionu przy wschodniej poszło (tak słyszałem) ok. 1 000 000 zł i jak wiadomo na planach się skończyło, a bieda w mieście. Więc te plany tej drogi to mogą być pieniądze wyrzucone w błoto te na którym ma powstać droga.
Tomasz - masz rację zrobi się plany, włoży do szafy i zamknie, ktoś weźmie kasę, za kilka lat nowa ekipa ( bo to pewne ) uzna, że są nieaktualne ( zresztą chyba z urzędu po 3 latach ). W międzyczasie zlikwiduje się linię tramwajową nie robiąc nic w zamian. To jest typowe dla tej władzy
Może żle patrzę ,ale żaden wariant obwodnicy nie przebiega przez Bażantarnie ,tylko obok ,więc obawy "ekologów" są nietrafione.Najlepszy wariant to czwarty. Ja też jestem przeciwnikiem Europarku ,ktory mialby zmienić krajobraz wokół Pomnika i Góry Chrobrego. Poza sprzatnięciem Pomnika nie trzeba tam robić nic.Liczę też, że w końcu udostępni się teren od kościoła \św. Floriana do Pomnika i osiedla Przy Młynie na osiedle domków jednorodzinnych ,Plany osiedla leżą w Urzędzie od 2000 roku.Jest nowy prezydent ,więc "blokada budowania jednorodzinnego w mieście "wprowadzona przez Słoninę już nie powinna obowiązywać , po to wybieraliśmy Nowaczyka , by nastąpiły zmiany , a nie kontynuacja programu poprzednika , to powinno być chyba jasne dla obeznych władz.
to bedzie projekt a jak wiadomo projekt= kasa potem zmiana projektu a to = kasa poprawki hehe wiecie = kasa nieoczekiwana zmiana projektu a to = kasa i gdy juz wszystko gotowe pieniadze sa unia znowu cos ma zasponsorowac ktos zaprotestuje np gildia albo elzam nastapia zmiany a to = kasa i tak dlugo dlugo dlugo potem marszalek wojewodztwa nie zatwierdzi i zmiana a to = kasa a gdy juz bedzie projekt koncowy "jakas" firma wygra przearg bedzie smiesznie jak tylko jedna wystartuje heh caly elblag i po
Likwidacja linii nr 2,cóż tory tramwajowe z całego Elbląga zwinąć i do olsztyna i wozy tramwajowe też.A MOŻE TAK CAŁY UM z Prezydentem do olsztyna.PO rządzące szkodzi nie rozwija miasto.PRECZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Szkoda, że autor ograniczył się do tego co usłyszał i nie przyjrzał się przetargowi sam. Większy wpływ na przedłużenie postępowania miały odwołania niż „liczne zapytania do SIWZ”, w pierwszym etapie spośród 12 ofert tylko jedną uznano za ważną i co najważniejsze: czyjeś pochopne decyzje o odrzuceniu ofert kosztowały Miasto ponad 50 tys. zł (wszystko to można znaleźć w Internecie). Dodajmy do kwoty, o której każe pamiętać Tomasz.