Sobota, 23.11.2024, Imieniny: Adela, Felicyta, Klemens
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama

Komentarze do artykułu (26)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +1
    ~ Prorok Igor
    Czwartek, 28.03

    Robert połącz się z serverem i odpowiedź sobie i nam na pytanie dlaczego jak myślisz PKP nie chciała rozmawiać z ludźmi bez osobowości prawnej oraz bez grosza ? Co do tych nazwisk sorry są wszystkim znane i nie gwarantują, że cokolwiek z koleją by wyszło prawda?

  2. 2
    +1
    Robert Koliński
    Czwartek, 28.03

    @Prorok Igor - PKP rozmawiać chciała, ale z władzami samorządowymi, co jest zrozumiałe. Tymi samymi władzami, które właśnie rozmawiać nie chciały z obywatelami, bo już miały plan linii Kolei Nadzalewowej rozwalenia, żeby prywaciarze autobusowi, którzy łożyli na różne kampanie wyborcze, mogli sobie w spokoju kosić szmal. KN została rozwalona na zamówienie i z powodu kretyńskiego (po latach widać to zresztą jeszcze lepiej) przekonania neoliberałów, że "niewidzialna ręka rynku" załatwi wszystko i zdziała cuda - otóż, jak powtarzamy od dawna, jest to bzdura i głupota, bo "niewidzialna ręka" jedynie ukradnie , ile zdoła, zaś koszta i gruzy pozostawi społeczeństwu do spłacenia i posprzątania. I dokładnie z takim efektem jej działania mamy dziś do czynienia w przypadku KN.

  3. 3
    +6
    ~ Zato
    Czwartek, 28.03

    Zakaz wstępu do miasta Elbląg dla marszałka,niech siedzi w woldztunie.

  4. 4
    --4
    ~ kąkol
    Czwartek, 28.03

    Jesli ktos pisze, że uruchomienie kolei nadzalewowej połączone jest z budową kanału przez Mierzeję , niech sobie odpowie na pytanie ....co ma piernik do przekopu ? Jedno nie ma nic wspólnego z drugim . No chyba , że wycieczki krajoznawcze. Pooglądać sobie kanał od strony Krynicy Morskiej . A tak w ogóle to reaktywowanie kolei i wydawanie milionów żeby wozić powietrze to totalny absurd. Główny argument radnego "bo są korki " jest naiwny żeby nie powiedzieć absurdalny . Jeżdżę trasą 503 codziennie i na żaden korek nigdy nie natrafiłem . Po remoncie trasa piękna równa o b.dobrej przepustowosci . A jak jeszcze w ramach piątki kaczora dojdą PKS-y to pies z kulawą nogą nie wsiądzie do wagonu . Jedyny rozsądny pomysł z jakim się spotkałem to wykonać trasę rowerową po nasypie tak jak wiele gmin.

  5. 5
    +9
    ~ prutas Jerzy
    Piątek, 29.03

    Dla PO i PSL jak zawsze wszystko jest niemożliwe to bydło potrafi tylko niszczyć

  6. 6
    --3
    ~ Bensot
    Piątek, 29.03

    Oto kolejny dowód na to jak można manipulować społeczeństwem aby odciągnąć go od spraw zasadniczych opóźniających nie tylko nasz rozwój, ale przede wszystkim skłócenie ludzi. Przecież w obecnych warunkach reaktywacja tej linii koljowej miałaby minimalne znaczenie. Ten region nie jest już tak atrakcyjny turystycznie i nie posiada też praktycznie żadnego znaczenia gospodarczego. Mieszkańcy z tego obszaru już od dawna zmienili sposób podróżowania, zresztą jak większość Polaków, wykorzystując własny samochód. Pozostali aktualnie nie mają potrzeby, aby często dojeżdżać do Elbląga lub Braniewa, a jeżeli już to wystarcza im komunikacja autobusowa. Ta dyskusja to taki temat zastępczy i szkoda na niego czasu i atłasu.

  7. 7
    --5
    ~ Cold
    Piątek, 29.03

    Popieram ~kąkol, reaktywacja kolei to z ekonomicznego punktu widzenia nonsens. Nigdy się nie zwróci, podobnie jak przekop ale widać radni nigdy tego nie policzyli, za to głoszą banialuki o rozwoju wsi i miasteczek nadzalewowych. Lepiej by było jakby posadzili swoje cztery litery na rower i spróbowali wyjechać bezpiecznie z miasta. Może wtedy doszli by do wniosku, że ścieżka rowerowa na wale byłaby lepszym rozwiązaniem. Rowerzystów naprawdę przybywa - rozglądnijcie się! A co z bezpieczeństwem? Naprawdę warto trochę się rozejrzeć, pomyśleć, policzyć.

  8. 8
    +6
    Robert Koliński
    Piątek, 29.03

    @Cold, Bensot, kąkol - Nie lubię ignoranckiego gadania neoliberalnych dogmatyków więc pozwolę sobie wyjaśnić - kolej jest najszybszym, najtańszym i najbardziej ekologicznym z lądowych środków transportu. Służy nie tylko do przewozów pasażerskich, ale spełnia również rolę transportu towarowego, turystycznego i strategicznego. W tym przypadku, również międzynarodowego (Kaliningrad). Do tego w Elblągu jest ona oczywistym przedłużeniem drogi śródlądowej z/do elbląskiego portu, co w przypadku powstania przekopu i rozwoju elbląskiego portu jest po prostu inwestycją niezbędną (łącznik kolejowy z siecią ogólnopolską, odnoga wzdłuż miast nadzalewowych i do Kaliningradu). KN jest również inwestycją opłacalną, co wskazują zarówno fachowcy od kolejnictwa i logistyki, jak również zdrowy rozsądek. (...)

  9. 9
    +4
    Robert Koliński
    Piątek, 29.03

    (...) Warunkiem jej opłacalności - poza oczywiście przywróceniem niezbędnej infrastruktury - jest racjonalne zaplanowanie rozkładu połączeń (im większa częstotliwość kursów, tym większy zysk - prawidło znane w transporcie publicznym od dobrze ponad wieku) i dostosowanie go do potrzeb społecznych oraz krótki czas dojazdu do celu (Braniewo-Elbląg w 30-40 minut to żaden wyczyn). KN została w 2003 roku "uwalona" przez ówczesnych politykierów na zlecenie lokalnych autobusiarzy prywatnych i 3 lata później ostatecznie przestała istnieć - warto również o tym pamiętać, kiedy zaczyna się dyrdymalić o "niewidzialnej ręce rynku" i opłacalności transportu publicznego.

  10. 10
    --1
    ~ alek
    Piątek, 29.03

    jak ja mam dosyć Kolińskiego, albo wkleja wiecznie referaty, albo siedzi w sądzie i się bawi za nasze podatki z drugim mędrkującym pasożytem

Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.8569350242615