Inwestycja wstępnie za miliard złotych, która będzie najdroższą atrakcją turystyczną być może na świecie - trzeba dodać, że średnio atrakcyjną, świadczy o kompletnym nierozumieniu Elbląga i gradacji spraw dla miasta najważniejszych. Według PAN( Polska Akademia Nauk) będącego już w trwałym procesie degradacyjnym jego wielu funkcji. Palec środkowy pokazywany Rosji nie jest metodą na wyciągnięcie miasta z zapaści. Te pieniądze mona wydać rozsądnie z większym pożytkiem gwarantującym w krótkim okresie czasu poprawę warunków życia i przyśpieszenie wzrostu gospodarczego oraz inwestycji lokalnych. Np budowa bloku parowo-gazowego rozwiązującego problem ciepła. Jeśli przekop jest ekonomicznie opłacalny to ustawi się kolejka inwestorów - wystarczy ogłosić przetarg ? Nikt się nie zgłosi - zakład ! !
Steeefan no co TY ? Mierzeja jest w województwie pomorskim , kanał będzie w pomorskim . Co tu wyjeżdżasz z Elblągiem ? Liczą się fakty , a to są fakty .
Zauważyłem "nową jakość". Teraz konsultacje społeczne przeprowadza JEDEN poseł, który nie ma na nic wpływu i iego zdanie się nie liczy. Reasumując, skoro tak to wygląda, to żadnego przekopu nie będzie. Tak jak napisał poprzednik, ktoś pewnie wbije łopatę przed wyborami i na tym koniec wielkiego przekopu.
". Nie prawda. Do tej długości 1300m, należy dodać ok 10 km przez Zalew, oraz ok 7 km rzeką Elbląg.Na zalewie aktualna głębokość to 2,3-2,5m- więc permanentne pogłębianie do 5m przez LATA. Rzeka ma i mniej i więcej,przeważnie dużo mniej, więc też trzeba też pogłębiać. Zalew, ma dno muliste, które przy sztormie jest przemieszczane,- po np roku dalsze pogłębianie. I tak do znudzenia, aż okaże się to nieopłacalne. To musiałby być olbrzymi ruch statków, by z ich opłat pokryć wydatki na ten cel. A obecny "port" to miejsce dla pchacza i dwóch barek. Bo przecież, tereny za dwoma mostami, są niedostępne dla tych hipotetycznych 100 m statków (ciekawe jak się obrócą by wypłynąć?) Czarno to widzę, a mam pewne doświadczenie, gdyż kilkanaście lat pracowałem w zawodzie rybaka, właśnie na Zalewie.
Nie uda się, ściema wyborcza PiS, nieopłacalne, niepotrzebne itp itd. Typowo elbląskie narzekanie. Tymczasem, przekop kanału to nie jest sprawa Elblaga tylko inwestycja rządowa, nie lokalna tylko ogólnopolska. Więc po co narzekania? Po drugie PiS kiedyś odejdzie, przekop pozostanie. I na koniec jeszcze takie pytanie: gdyby inż. Steenke miał podobne dylematy i podobnych krytyków wokół siebie, czy zrealizowalby swoją śmiała koncepcje kanału oberlandzkiego? A w tamtych latach była to wielokrotnie bardziej skomplikowana inwestycja niż dzisiaj kanał przez Mierzeje. I na pewno bez finansowego wsparcia Berlina Elbląg nie udzwignalby jej za nic. Czy my my jako następcy Niemców umiemy zarządzać tym co nam pozostawiono? Elbląski port, stocznie, ba cały potężny niegdyś przemysł to tylko wspomnienie. Jeszcze komuniści w czasach PRLu eksploatowali poniemieckie pozostałości, teraz nie zostało już nic. Piękne miasto dopiero pół wieku po wojnie, która je zniszczyła z trudem odbudowuje swoje historyczne centrum. Podczas gdy w Hamburgu, Rostocku, Lubece a nawet w Szczecinie lub Gdańsku śladów wojny od dawna nie widać. Elbląg się odradza ale ludzi ubywa bo nie mogą tu zaspokoić swoich życiowych potrzeb. Tymczasem inteligencka zdawałoby sie cześć społeczności lokalnej która uwielbia komentować tutejsze poczynania władz miasta i regionu, jest w stanie wykrzesac z siebie jedynie niewiare lub negacje. Co tylko jest wodą na młyn rozmaitych trolli nieprzychylnych Elblagowi i jego sprawom. Ludzie, opamiętajcie się i cieszcie że ktoś i nas w tej Warszawce pamięta i chce dla nas coś zrobić!!!
Debata o przekopie Mierzei trwa od lat 60-tych ubiegłego wieku.
Żadnego przekopu nie bedzie. Elbląg nie bedzie czwartym portem RP. Przekop to rozwiązanie potwornie drogie, koszty niewspólmierne do zysków.
Cale to gadanie to pustoslowie politykow.
CZY W PROJEKCIE PRZEKOPU UJĘTO BUDOWĘ MOSTU ZWODZONEGO W NOWAKOWIE........,
Inwestycja wstępnie za miliard złotych, która będzie najdroższą atrakcją turystyczną być może na świecie - trzeba dodać, że średnio atrakcyjną, świadczy o kompletnym nierozumieniu Elbląga i gradacji spraw dla miasta najważniejszych. Według PAN( Polska Akademia Nauk) będącego już w trwałym procesie degradacyjnym jego wielu funkcji. Palec środkowy pokazywany Rosji nie jest metodą na wyciągnięcie miasta z zapaści. Te pieniądze mona wydać rozsądnie z większym pożytkiem gwarantującym w krótkim okresie czasu poprawę warunków życia i przyśpieszenie wzrostu gospodarczego oraz inwestycji lokalnych. Np budowa bloku parowo-gazowego rozwiązującego problem ciepła. Jeśli przekop jest ekonomicznie opłacalny to ustawi się kolejka inwestorów - wystarczy ogłosić przetarg ? Nikt się nie zgłosi - zakład ! !
Steeefan no co TY ? Mierzeja jest w województwie pomorskim , kanał będzie w pomorskim . Co tu wyjeżdżasz z Elblągiem ? Liczą się fakty , a to są fakty .
Zauważyłem "nową jakość". Teraz konsultacje społeczne przeprowadza JEDEN poseł, który nie ma na nic wpływu i iego zdanie się nie liczy. Reasumując, skoro tak to wygląda, to żadnego przekopu nie będzie. Tak jak napisał poprzednik, ktoś pewnie wbije łopatę przed wyborami i na tym koniec wielkiego przekopu.
". Nie prawda. Do tej długości 1300m, należy dodać ok 10 km przez Zalew, oraz ok 7 km rzeką Elbląg.Na zalewie aktualna głębokość to 2,3-2,5m- więc permanentne pogłębianie do 5m przez LATA. Rzeka ma i mniej i więcej,przeważnie dużo mniej, więc też trzeba też pogłębiać. Zalew, ma dno muliste, które przy sztormie jest przemieszczane,- po np roku dalsze pogłębianie. I tak do znudzenia, aż okaże się to nieopłacalne. To musiałby być olbrzymi ruch statków, by z ich opłat pokryć wydatki na ten cel. A obecny "port" to miejsce dla pchacza i dwóch barek. Bo przecież, tereny za dwoma mostami, są niedostępne dla tych hipotetycznych 100 m statków (ciekawe jak się obrócą by wypłynąć?) Czarno to widzę, a mam pewne doświadczenie, gdyż kilkanaście lat pracowałem w zawodzie rybaka, właśnie na Zalewie.
Nie uda się, ściema wyborcza PiS, nieopłacalne, niepotrzebne itp itd. Typowo elbląskie narzekanie. Tymczasem, przekop kanału to nie jest sprawa Elblaga tylko inwestycja rządowa, nie lokalna tylko ogólnopolska. Więc po co narzekania? Po drugie PiS kiedyś odejdzie, przekop pozostanie. I na koniec jeszcze takie pytanie: gdyby inż. Steenke miał podobne dylematy i podobnych krytyków wokół siebie, czy zrealizowalby swoją śmiała koncepcje kanału oberlandzkiego? A w tamtych latach była to wielokrotnie bardziej skomplikowana inwestycja niż dzisiaj kanał przez Mierzeje. I na pewno bez finansowego wsparcia Berlina Elbląg nie udzwignalby jej za nic. Czy my my jako następcy Niemców umiemy zarządzać tym co nam pozostawiono? Elbląski port, stocznie, ba cały potężny niegdyś przemysł to tylko wspomnienie. Jeszcze komuniści w czasach PRLu eksploatowali poniemieckie pozostałości, teraz nie zostało już nic. Piękne miasto dopiero pół wieku po wojnie, która je zniszczyła z trudem odbudowuje swoje historyczne centrum. Podczas gdy w Hamburgu, Rostocku, Lubece a nawet w Szczecinie lub Gdańsku śladów wojny od dawna nie widać. Elbląg się odradza ale ludzi ubywa bo nie mogą tu zaspokoić swoich życiowych potrzeb. Tymczasem inteligencka zdawałoby sie cześć społeczności lokalnej która uwielbia komentować tutejsze poczynania władz miasta i regionu, jest w stanie wykrzesac z siebie jedynie niewiare lub negacje. Co tylko jest wodą na młyn rozmaitych trolli nieprzychylnych Elblagowi i jego sprawom. Ludzie, opamiętajcie się i cieszcie że ktoś i nas w tej Warszawce pamięta i chce dla nas coś zrobić!!!
Gdyby Niemcy mieli mentalność dzisiejszych Elblążan. To pewnie pochylnie na Kanale Elbląskim nigdy by nie powstały.
Róbmy swoje, a karawana pojedzie dalej. Szczekaczy nie brakuje. Lepsze było peo obiecali i g,,, o robili. A teraz ujadaja.
Kiedy i gdzie te konsultację?
Debata o przekopie Mierzei trwa od lat 60-tych ubiegłego wieku. Żadnego przekopu nie bedzie. Elbląg nie bedzie czwartym portem RP. Przekop to rozwiązanie potwornie drogie, koszty niewspólmierne do zysków. Cale to gadanie to pustoslowie politykow.