Piątek, 22.11.2024, Imieniny: Cecylia, Jonatan, Stefan
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama

Komentarze do artykułu (20)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    --1
    ~ b
    Piątek, 08.04

    do j23 Dobre pytania,myślę że czas jadania ośmiorniczek się skończył więc warto by dopilnować żeby kasę przeznaczyć właśnie na to

  2. 2
    +8
    ~ no to
    Piątek, 08.04

    Gadki skończyć i KOPCIE i tyle.

  3. 3
    0
    ~ lukasz
    Piątek, 08.04

    Marszałek Województwa Pomorskiego - M. Struk - w ostatnim wywiadzie prasowym , negatywnie odniósł się do budowy przekopu przez Mierzeje Wiślana , akcentują prze wszystkim a rachunek opłacalności inwestycji oraz zniszczenia fałny i flory , po tej inwestycji. Wydaje się to na zdroworozsądkowa opinię , gdyż utrzymanie kanału - udrożnienie - po inwestycji , będzie bardzo kosztowne a obroty - przychody w porcie elbląskim , nie pokryją kosztów - nakładów. Porty w Gdańsku i Gdyni nie są dostatecznie wykorzystane i mają ogromny potencjał.

  4. 4
    +3
    ~ j23
    Piątek, 08.04

    z przekopem to jest tak jak z wieloma inwestycjami w Polsce wpierw się robi dużo szumu ,a następnie jak co do czego to inwestycja podwaja koszty , lub za 2 lata od oddania do użytku robi się remont , a jeszcze robi się inwestycje połowicznie ...... , przykład - remont Kanału Elbląskiego tylko pochylnie i śluzy , a o pogłębieniu reszty Kanału od pochylni Całuny do jeziora Drużno to już zapomniano i dalej co z pogłębieniem rzeki Elbląg ? od jeziora Druzno aż do mostów na starym mieście ..... , następnie droga s 7 odcinek Elbląg -Bogaczewo - jest takie miejsce iż jeszcze rok a jezdnia się zapadnie zupełnie - bo są torfy i nikt nie pomyślał zrobić odpowiednią podbudowę lub zastosować inne rozwiązanie , ITD ,ITP - czasami bubel goni bubel i są na to przyzwolenia zarówno z prawa i lewa.......

  5. 5
    +2
    ~ patriota
    Piątek, 08.04

    i bardzo dobrze! Już jest lotnisko, a teraz będzie port Olsztyn-Mazury

  6. 6
    --6
    ~ powodzenia w malignie
    Poniedziałek, 11.04

    Przeładunek, wg pobożnych życzeń, 3 mln ton . Kto i co będzie przewoził przez ten "port"? Towary do i z Elbląga czy Polski? Jak dalej w Polskę towar pojedzie? Niestety , inwestycja jest polityczna a nie racjonalna. Przekop nie pomoże miastu . Czyj ten kanał będzie - Gdańska, Elbląga czy państwa? Czy zarobi na swoje utrzymanie? Ile zapłaci "motorówka" za przepłynięcie? Jakie będą opłaty konserwacyjne po każdym sztormie i wiaterku od morza? Zamienił stryjek aborcję i przekop... Kiedyś ZAMECH a teraz przekop da pracę i rozwój zapyziałości. Nie znam żadnego przypadku blokowania Cieśniny Pilawskiej przez Rosjan dla wzmożonego transportu do i z potężnego gospodarczo Elbląga. Wystarczy popatrzeć na "nabrzeże portu" aby ocenić potrzebę przekopu. - tylko wiatr.

  7. 7
    +4
    ~ Obserwator
    Poniedziałek, 11.04

    Ajta ajta. Egipcjanie w ubiegłym roku oddali do użytku drugą nitkę i Kanału Sueskiego. Budowali go nie cały rok. I to w czasie kiedy tam toczyła się wojna domowa. Ale u nas to przekopanie paru kilometrów to będzie trwało kilka lat. A maruderów więcej niż partyzantów w Egipcie. Robić i mniej gadać i krytykować. Zamiast siedzieć przed komputerem posprzątaliście otoczenie wokół własnego bloku. Wiosna idzie można posadzić kwiatki. Choć tyle zróbcie dla siebie zamiast narzekać i marudzić.

  8. 8
    +4
    ~ Elbinger
    Poniedziałek, 11.04

    Projekt wydaje się OK, ale: 1) Parametry (zwłaszcza głebokość ) powinny być jak najwyższe, perspektywiczne; bardzo kosztowne jest późniejsze pogłębianie, poprawianie, poszerzanie. Te 4 metry na dziś może i wystarczy, ale żadna większa jednostka - nawet ratownicza o zanurzeniu rzędu 5-6 metrów nie wejdzie na Zalew 2) Na przedstawionej makiecie pominięto kompletnie wrota sztormowe od strony Zatoki Gdańskiej. Brak tego zabezpieczenia od potencjalnego naporu wód z północy (północnego- wschodu) - może być groźne w skutkach dla mieszkańców całego wybrzeża Zalewu, mieszkańców Elbląga, a przede wszystkim Żuław.

  9. 9
    +3
    ~ bardzo stary elblążanin
    Środa, 13.04

    Mam nadzieję, że ten, który przeprowadzi do wykonania przekopu będzie utrzymywał tor wodny. Z uwagi na rodzaj dna w zalewie i zatoce utrzymanie toru wodnego wymagać będzie ustawicznej pracy i dużych pieniędzy. Będzie to bardzo duże obciążenie budżetu miasta.

  10. 10
    +3
    ~ Hanna
    Czwartek, 28.02

    Po co te głupie gatki , niech kopią i koniec

Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.98425197601318