Marszałek Województwa Pomorskiego - M. Struk - w ostatnim wywiadzie prasowym , negatywnie odniósł się do budowy przekopu przez Mierzeje Wiślana , akcentują prze wszystkim a rachunek opłacalności inwestycji oraz zniszczenia fałny i flory , po tej inwestycji. Wydaje się to na zdroworozsądkowa opinię , gdyż utrzymanie kanału - udrożnienie - po inwestycji , będzie bardzo kosztowne a obroty - przychody w porcie elbląskim , nie pokryją kosztów - nakładów. Porty w Gdańsku i Gdyni nie są dostatecznie wykorzystane i mają ogromny potencjał.
z przekopem to jest tak jak z wieloma inwestycjami w Polsce wpierw się robi dużo szumu ,a następnie jak co do czego to inwestycja podwaja koszty , lub za 2 lata od oddania do użytku robi się remont , a jeszcze robi się inwestycje połowicznie ...... , przykład - remont Kanału Elbląskiego tylko pochylnie i śluzy , a o pogłębieniu reszty Kanału od pochylni Całuny do jeziora Drużno to już zapomniano i dalej co z pogłębieniem rzeki Elbląg ? od jeziora Druzno aż do mostów na starym mieście ..... , następnie droga s 7 odcinek Elbląg -Bogaczewo - jest takie miejsce iż jeszcze rok a jezdnia się zapadnie zupełnie - bo są torfy i nikt nie pomyślał zrobić odpowiednią podbudowę lub zastosować inne rozwiązanie , ITD ,ITP - czasami bubel goni bubel i są na to przyzwolenia zarówno z prawa i lewa.......
Przeładunek, wg pobożnych życzeń, 3 mln ton . Kto i co będzie przewoził przez ten "port"? Towary do i z Elbląga czy Polski? Jak dalej w Polskę towar pojedzie? Niestety , inwestycja jest polityczna a nie racjonalna. Przekop nie pomoże miastu . Czyj ten kanał będzie - Gdańska, Elbląga czy państwa? Czy zarobi na swoje utrzymanie? Ile zapłaci "motorówka" za przepłynięcie? Jakie będą opłaty konserwacyjne po każdym sztormie i wiaterku od morza? Zamienił stryjek aborcję i przekop... Kiedyś ZAMECH a teraz przekop da pracę i rozwój zapyziałości. Nie znam żadnego przypadku blokowania Cieśniny Pilawskiej przez Rosjan dla wzmożonego transportu do i z potężnego gospodarczo Elbląga. Wystarczy popatrzeć na "nabrzeże portu" aby ocenić potrzebę przekopu. - tylko wiatr.
Ajta ajta. Egipcjanie w ubiegłym roku oddali do użytku drugą nitkę i Kanału Sueskiego. Budowali go nie cały rok. I to w czasie kiedy tam toczyła się wojna domowa. Ale u nas to przekopanie paru kilometrów to będzie trwało kilka lat. A maruderów więcej niż partyzantów w Egipcie. Robić i mniej gadać i krytykować. Zamiast siedzieć przed komputerem posprzątaliście otoczenie wokół własnego bloku. Wiosna idzie można posadzić kwiatki. Choć tyle zróbcie dla siebie zamiast narzekać i marudzić.
Projekt wydaje się OK, ale: 1) Parametry (zwłaszcza głebokość ) powinny być jak najwyższe, perspektywiczne; bardzo kosztowne jest późniejsze pogłębianie, poprawianie, poszerzanie. Te 4 metry na dziś może i wystarczy, ale żadna większa jednostka - nawet ratownicza o zanurzeniu rzędu 5-6 metrów nie wejdzie na Zalew 2) Na przedstawionej makiecie pominięto kompletnie wrota sztormowe od strony Zatoki Gdańskiej. Brak tego zabezpieczenia od potencjalnego naporu wód z północy (północnego- wschodu) - może być groźne w skutkach dla mieszkańców całego wybrzeża Zalewu, mieszkańców Elbląga, a przede wszystkim Żuław.
Mam nadzieję, że ten, który przeprowadzi do wykonania przekopu będzie utrzymywał tor wodny. Z uwagi na rodzaj dna w zalewie i zatoce utrzymanie toru wodnego wymagać będzie ustawicznej pracy i dużych pieniędzy. Będzie to bardzo duże obciążenie budżetu miasta.
do j23 Dobre pytania,myślę że czas jadania ośmiorniczek się skończył więc warto by dopilnować żeby kasę przeznaczyć właśnie na to
Gadki skończyć i KOPCIE i tyle.
Marszałek Województwa Pomorskiego - M. Struk - w ostatnim wywiadzie prasowym , negatywnie odniósł się do budowy przekopu przez Mierzeje Wiślana , akcentują prze wszystkim a rachunek opłacalności inwestycji oraz zniszczenia fałny i flory , po tej inwestycji. Wydaje się to na zdroworozsądkowa opinię , gdyż utrzymanie kanału - udrożnienie - po inwestycji , będzie bardzo kosztowne a obroty - przychody w porcie elbląskim , nie pokryją kosztów - nakładów. Porty w Gdańsku i Gdyni nie są dostatecznie wykorzystane i mają ogromny potencjał.
z przekopem to jest tak jak z wieloma inwestycjami w Polsce wpierw się robi dużo szumu ,a następnie jak co do czego to inwestycja podwaja koszty , lub za 2 lata od oddania do użytku robi się remont , a jeszcze robi się inwestycje połowicznie ...... , przykład - remont Kanału Elbląskiego tylko pochylnie i śluzy , a o pogłębieniu reszty Kanału od pochylni Całuny do jeziora Drużno to już zapomniano i dalej co z pogłębieniem rzeki Elbląg ? od jeziora Druzno aż do mostów na starym mieście ..... , następnie droga s 7 odcinek Elbląg -Bogaczewo - jest takie miejsce iż jeszcze rok a jezdnia się zapadnie zupełnie - bo są torfy i nikt nie pomyślał zrobić odpowiednią podbudowę lub zastosować inne rozwiązanie , ITD ,ITP - czasami bubel goni bubel i są na to przyzwolenia zarówno z prawa i lewa.......
i bardzo dobrze! Już jest lotnisko, a teraz będzie port Olsztyn-Mazury
Przeładunek, wg pobożnych życzeń, 3 mln ton . Kto i co będzie przewoził przez ten "port"? Towary do i z Elbląga czy Polski? Jak dalej w Polskę towar pojedzie? Niestety , inwestycja jest polityczna a nie racjonalna. Przekop nie pomoże miastu . Czyj ten kanał będzie - Gdańska, Elbląga czy państwa? Czy zarobi na swoje utrzymanie? Ile zapłaci "motorówka" za przepłynięcie? Jakie będą opłaty konserwacyjne po każdym sztormie i wiaterku od morza? Zamienił stryjek aborcję i przekop... Kiedyś ZAMECH a teraz przekop da pracę i rozwój zapyziałości. Nie znam żadnego przypadku blokowania Cieśniny Pilawskiej przez Rosjan dla wzmożonego transportu do i z potężnego gospodarczo Elbląga. Wystarczy popatrzeć na "nabrzeże portu" aby ocenić potrzebę przekopu. - tylko wiatr.
Ajta ajta. Egipcjanie w ubiegłym roku oddali do użytku drugą nitkę i Kanału Sueskiego. Budowali go nie cały rok. I to w czasie kiedy tam toczyła się wojna domowa. Ale u nas to przekopanie paru kilometrów to będzie trwało kilka lat. A maruderów więcej niż partyzantów w Egipcie. Robić i mniej gadać i krytykować. Zamiast siedzieć przed komputerem posprzątaliście otoczenie wokół własnego bloku. Wiosna idzie można posadzić kwiatki. Choć tyle zróbcie dla siebie zamiast narzekać i marudzić.
Projekt wydaje się OK, ale: 1) Parametry (zwłaszcza głebokość ) powinny być jak najwyższe, perspektywiczne; bardzo kosztowne jest późniejsze pogłębianie, poprawianie, poszerzanie. Te 4 metry na dziś może i wystarczy, ale żadna większa jednostka - nawet ratownicza o zanurzeniu rzędu 5-6 metrów nie wejdzie na Zalew 2) Na przedstawionej makiecie pominięto kompletnie wrota sztormowe od strony Zatoki Gdańskiej. Brak tego zabezpieczenia od potencjalnego naporu wód z północy (północnego- wschodu) - może być groźne w skutkach dla mieszkańców całego wybrzeża Zalewu, mieszkańców Elbląga, a przede wszystkim Żuław.
Mam nadzieję, że ten, który przeprowadzi do wykonania przekopu będzie utrzymywał tor wodny. Z uwagi na rodzaj dna w zalewie i zatoce utrzymanie toru wodnego wymagać będzie ustawicznej pracy i dużych pieniędzy. Będzie to bardzo duże obciążenie budżetu miasta.
Po co te głupie gatki , niech kopią i koniec