~ Benek: - Dla wprowadzenia obowiązkowego ubezpieczenia OC rowerzystów należałoby udowodnić, że rowerzyści - w porównaniu do innych, nieubezpieczonych i niezmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego, np. pieszych - stwarzają szczególnie wysokie ryzyko wyrządzenia szkody innym osobom. W praktyce jest jednak przeciwnie - ryzyko wyrządzenia znacznej szkody przez rowerzystów jest znikome, a co najmniej o wiele mniejsze niż przez posiadaczy pojazdów mechanicznych.
Ponadto zwraca się uwagę na fakt, że obowiązkowe OC oznaczałoby dodatkowe koszty zarówno po stronie państwa, jak i obywatela. Potrzebne byłoby wprowadzenie odpowiedniego systemu kontroli, identyfikacji pojazdów, co mogłoby w ogóle być niewykonalne.
Nieznajomość urzędników pojęcia takiego jakim jest wspomniany w artykule "kontrapas", nie zwalnia ich z logicznego obowiązku dokształcenia się, choćby za pomocą zwykłego wpisania "co to jest kontrapas" w Google, i niezbyt trudnego kliknięcia! Dedykacja Redakcji dla tzw "znawców" wiedzących lepiej! Ech... scyzoryk sam się otwiera!. Totalną głupotą elbląskich władz było by zlikwidowanie tego kontrapasu tak potrzebnego rowerzystom. Poza tym, gdzie te 40 kontrapasów obiecanych, skoro przy jednym powstałym robicie już problem!? Kontynuować, a nie wydziwiać, i... dokształcać się, bo świat rowerowy Wam sie przygląda, i w wyborach doceni lub przekreśli szansę na dalsze rządzenie...
Oznakowanie tego kontrapasu jest prawidłowe, a przebieg i usytuowanie wydaje się spełniać światowe standardy.... Piękne zatem było by kontynuowanie prac przy pozostałych ulicach, niech będą wzorcem dla innych miast w Polsce!
We Wrocławiu kontrapasy to zupełna norma, śluzy i specjalne pasy rowerowe na środku największych skrzyżowań w centrum również, zupełnie nie rozumiem, co przeszkadza w tym rozwiązaniu elbląskim kierowcom? ani trochę nie zmniejsza przepustowości, za to zwiększa bezpieczeństwo. O co ta kłótnia?
Polecam lekturę ;) http://polskanarowery.sport.pl/blogi/tylkodlarowerow/2013/08/kilka_rzeczy_z_wroclawia_od_ktorych_warszawski_drogowiec_by_osiwial/1?bo=1
~ Benek: - Dla wprowadzenia obowiązkowego ubezpieczenia OC rowerzystów należałoby udowodnić, że rowerzyści - w porównaniu do innych, nieubezpieczonych i niezmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego, np. pieszych - stwarzają szczególnie wysokie ryzyko wyrządzenia szkody innym osobom. W praktyce jest jednak przeciwnie - ryzyko wyrządzenia znacznej szkody przez rowerzystów jest znikome, a co najmniej o wiele mniejsze niż przez posiadaczy pojazdów mechanicznych. Ponadto zwraca się uwagę na fakt, że obowiązkowe OC oznaczałoby dodatkowe koszty zarówno po stronie państwa, jak i obywatela. Potrzebne byłoby wprowadzenie odpowiedniego systemu kontroli, identyfikacji pojazdów, co mogłoby w ogóle być niewykonalne.
Nieznajomość urzędników pojęcia takiego jakim jest wspomniany w artykule "kontrapas", nie zwalnia ich z logicznego obowiązku dokształcenia się, choćby za pomocą zwykłego wpisania "co to jest kontrapas" w Google, i niezbyt trudnego kliknięcia! Dedykacja Redakcji dla tzw "znawców" wiedzących lepiej! Ech... scyzoryk sam się otwiera!. Totalną głupotą elbląskich władz było by zlikwidowanie tego kontrapasu tak potrzebnego rowerzystom. Poza tym, gdzie te 40 kontrapasów obiecanych, skoro przy jednym powstałym robicie już problem!? Kontynuować, a nie wydziwiać, i... dokształcać się, bo świat rowerowy Wam sie przygląda, i w wyborach doceni lub przekreśli szansę na dalsze rządzenie...
Oznakowanie tego kontrapasu jest prawidłowe, a przebieg i usytuowanie wydaje się spełniać światowe standardy.... Piękne zatem było by kontynuowanie prac przy pozostałych ulicach, niech będą wzorcem dla innych miast w Polsce!
We Wrocławiu kontrapasy to zupełna norma, śluzy i specjalne pasy rowerowe na środku największych skrzyżowań w centrum również, zupełnie nie rozumiem, co przeszkadza w tym rozwiązaniu elbląskim kierowcom? ani trochę nie zmniejsza przepustowości, za to zwiększa bezpieczeństwo. O co ta kłótnia? Polecam lekturę ;) http://polskanarowery.sport.pl/blogi/tylkodlarowerow/2013/08/kilka_rzeczy_z_wroclawia_od_ktorych_warszawski_drogowiec_by_osiwial/1?bo=1