Ekipa „Kuchennych Rewolucji” na czele z Magdą Gessler po miesiącu powróciła do Elbląga. W piatek, 22 marca, znana restauratorka sprawdzała, czy jej zmiany ( wprowadzone do karty dania) utrzymane są na takim samym poziomie. My postanowiliśmy zobaczyć, jak rewolucję oceniają właściciele „Złotego Jaja” (niegdyś „Złotej Kury”), w którym kręcony był program. O tym czy Marta i Sebastian Makowscy są zadowoleni z wzięcia udziału w „Kuchennych Rewolucjach” opowiedzieli w rozmowie dla info.elblag.pl.
Jak odbierają Państwo „Kuchenne Rewolucje”, które się odbyły u Państwa w restauracji?
Bardzo dobre doświadczenie, pozytywna energia i wizja na przyszłość. Warto też dodać, że to całkiem niezły przypadek, który przewrócił nasze życie do góry nogami.
Przypadek? To nie Państwo zgłosili swoją restaurację do Kuchennych Rewolucji?
Dokładnie. Zgłosił nas bardzo bliski znajomy Rafał, który był u nas na kolacji w grudniu ubiegłego roku. Byliśmy przekonani, że ta informacja o rewolucji to jest jeden wielki żart, która nie będzie miała miejsca. Nigdy w życiu nie spotkaliśmy się z tak bezinteresowną osobą, która by tak zaangażowała się w nasze życie osobiste oraz w naszą restaurację. Tym bardziej, że jest bardzo zajętą osobą, a mimo wszystko znalazł dla nas czas i zaangażował się w sposób dla nas nieoceniony. Korzystając z okazji chcieliśmy Mu bardzo podziękować. Nie za to, że nas zgłosił, ale za to, że jest z nami od tamtego momentu cały czas. Bezcenny czas… Dziękujemy!
Jakie zmiany wprowadzone przez Magdę Gessler się Państwu podobają?
Przede wszystkim Pani Magda Gessler wprowadziła dużo energii i bardzo oryginalne menu, co przyciągnęło ogrom gości. Największym zaskoczeniem jest to, że mamy rezerwacje na kilka miesięcy do przodu. Nowe spojrzenie uzyskało również wnętrze. Zamierzeniem Pani Magdy było, aby goście przenieśli się w lata 30-te, 40-te, aby ludzie byli blisko siebie, aby się dotykali, aby spędzali czas razem, a nie z głową w telefonach czy tabletach. Mnóstwo świec, kwiatów, piękna pastelowa tapeta ze złotymi jajami wprowadziła sporo intymności, która daje ludziom poczucie bezpieczeństwa. Najważniejszy jest również kontakt z naszymi gośćmi, wychodzimy do każdego z nich, pytamy jak smakuje, jak się czują, czy wszystko jest ok. Prowadzimy tę restaurację od prawie 30 lat. Jesteśmy zżyci z naszymi gośćmi każdego dnia, czujemy się jak jedna wielka rodzina. Nierozłącznym elementem jest również dobra muzyka, która smakuje jak dobre wino, a dobre wino smakuje jak dobra muzyka… Jesteśmy bardzo szczęśliwi z tych zmian.
Jak oceniają Państwo zmianę nazwy?
„Złota Kura” zniosła „Złote Jajo” i to jest bardzo doby kierunek zmiany nazwy naszej restauracji.
Czyli cieszycie się Państwo, że wzięliście udział w programie?
Tak, bo ta sytuacja jest nieodwracalna. Chcemy się rozwijać, a dzięki temu wydarzeniu idziemy o mile do przodu. Pani Magda dodała nam skrzydeł, dała impuls do rozwoju, do nauki, do tworzenia nowych rzeczy. Każdemu kucharzowi życzę takich doświadczeń. Uwierzyliśmy w siebie - to jest główna podstawa tej zmiany.
Jaka była reakcja Państwa gości na wieść o rewolucji?
Zaskoczenie i niedowierzanie. Goście dziwili się, po co ta rewolucja jest nam potrzebna. Zawsze przychodzili na swojego ulubionego kurczaka. Goście obawiali się, że Pani Magda wywróci nasze menu do góry nogami.
Które dania cieszą się największym zainteresowaniem?
Foie gras, carppacio, pstrąg ze złotymi jajami z musem chrzanowym, kaczka, kluski Magdy Gessler w rosole, kura zagrodowa w ziołach oraz nasz krem grzybowy z bagietą. W zasadzie każdy kto przychodzi chce spróbować wszystkiego co wprowadziła Pani Magda Gessler.
Czy udział w programie wpłynął na ilość gości w Państwa restauracji?
Dziesięciokrotnie. Nie jesteśmy w stanie czasami przyjąć wszystkich gości. Przykro nam jest jak przychodzą, a cała restauracja jest zajęta i musimy odmawiać, dlatego prosimy wszystkich o rezerwację telefoniczną i wyrozumiałość, bo każdego chcemy ugościć i zaopiekować się jak w domu wyjątkowo i niepowtarzalnie. Obecnie bardzo intensywnie prowadzimy naszego facebooka, na którego serdecznie zapraszamy facebook.com/zlotejajo znajdują się tam wszystkie informacje oraz menu, a lada moment rusza nasza nowa strona internetowa restauracjazlotejajo.pl. Zapraszamy serdecznie do naszej restauracji codziennie od 12:00 do 21:00 oprócz poniedziałków, bo zawsze mamy zamknięte.
Czy wprowadziliście Państwo jakieś zmiany po wizycie Magdy Gessler?
Przenieśliśmy design stworzony przez Panią Magdę na cała naszą restaurację, ponieważ mamy dwie sale i chcieliśmy, aby wystrój, który wymyśliła Pani Magda panował w całej restauracji. Zainwestowaliśmy w lustra, tapety, lampy, aby stworzyć niepowtarzalną atmosferę. Naszą perełką są przepisy Pani Magdy oprawione w ramy.
Jak Państwo oceniają wizytę kontrolną Magdy Gessler?
Nie możemy zdradzać szczegółów. Zobaczycie Państwo sami jak to wszystko wyszło już niebawem w TVN. Jesteśmy również bardzo ciekawi tego odcinka tak samo jak i Państwo.
Czy specjalnie się Państwo przygotowywali do rewizyty Magdy Gessler?
Nie mieliśmy czasu. Wszystko co się wydarzyło to jedno wielkie zaskoczenie. Codziennie gotujemy i pracujemy tak samo. Wkładamy ogrom serca, energii i pasji w nasze potrawy dla naszych gości.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiała
Cos sie dzieje w tym Elblagu. Gratuluje i zycze sukcesow.
Seba. Zaprosił byś starych kumpli z korpo na obiad, a nie promujesz się z Feslerką... ;-)
Dżem - Paw ... złote jajo, wielkie złote jajo ...
Zmiana nazwy na minus. No weź zaproś dziewczynę do restauracji Złote jaja. No ale zawsze to lepiej niż Różowa parówka. Ekipa pani Magdy do nazw nie ma talentu, tak jak Szprota poprzednim razem.
I elegancko. Fajnie słuchać i oglądać zadowolonych ludzi.
O co tu czy tam w ogóle się nie da się zrobić aby mieć pewność że po prostu nie ma co się dzieje.
Byłam jadłam niestety szału nie ma
@Kolo ~ mecz skończył się ponad 13 godzin temu ...
Jedna wielka ściema, właściciele zrobili ustawke na przyjazd geslerki, a swoją drogą pan wielki właściciel ogarnął komorników?
"wychodzimy do każdego, pytamy jak smakuje, jak się czują, czy wszystko jest ok" Nie znoszę takiego wścibskiego sposobu obsługi klienta.