Przedmiotem projektu było wdrożenie e-usług w Szpitalu Miejskim św. Jana Pawła II w Elblągu. Beneficjentem projektu pn. „Wdrożenie e-usług w Szpitalu Miejskim św. Jana Pawła II w Elblągu” jest Szpital Miejski św. Jana Pawła II w Elblągu. Projekt polegał na wdrożeniu e-usług związanych z wykonywaniem działalności leczniczej oraz zakupie sprzętu i wyposażenia w zakresie niezbędnym do wdrożenia planowanych e-usług.
Obszarem oddziaływania Szpitala, a w niniejszym przypadku obszarem na który będzie oddziaływać projekt jest głównie subregion Elbląski, część pacjentów jednak pochodzi spoza tego obszaru, a niektóre świadczenia oferowane przez Szpital w ramach umów z Narodowym Funduszem Zdrowia świadczone są dla pacjentów ze strefy sięgającej od Słupska po Olsztyn.
Obszarem oddziaływania Szpitala, a w niniejszym przypadku obszarem na który będzie oddziaływać projekt jest głównie subregion Elbląski, część pacjentów jednak pochodzi spoza tego obszaru, a niektóre świadczenia oferowane przez Szpital w ramach umów z Narodowym Funduszem Zdrowia świadczone są dla pacjentów ze strefy sięgającej od Słupska po Olsztyn.
Grupy interesariuszy, które są kluczowe dla projektu:
1. Zarząd Szpitala, czyli Dyrektor wraz z kadrą zarządzającą, o której mowa w §8 Statutu Szpitala, tj. Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa, Zastępcy Dyrektora ds. Ambulatoryjnych, Zastępcy Dyrektora ds. Pielęgniarstwa, Głównego Księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych.
2. Pacjenci Szpitala;
3. Mieszkańcy Elbląga oraz osoby zamieszkałe w województwie warmińsko-mazurskim;
4. Kadra medyczna i administracyjna Szpitala.
Wraz z postępem technicznym zaistniała coraz bardziej wyraźna potrzeba zmian procesu świadczenia usług medycznych w zakresie m.in. automatyzacji i cyfryzacji dokumentacji, które z jednej strony nie będą wiązały się drastycznie wysokim poziomem kosztów inwestycji – budowa nowych obiektów i infrastruktury, a z drugiej zagwarantują wysoki poziom obsługi, jej płynność i komfort, a także skrócenie czasu na udzielenie porad lub innych decyzji związanych z prawidłowym przebiegiem procesu leczenia.
Efektywność obsługi pacjenta jest ściśle powiązana ze stopniem wykorzystania technologii ICT (informacyjno-komunikacyjna) w opiece zdrowotnej z poziomem rozwoju e-usług z zakresu zdrowia dla obywateli. Celem prowadzonych w skali regionu działań stało się zatem stworzenie infrastruktury teleinformatycznej umożliwiającej uruchomienie usług elektronicznych oraz dążenie do upowszechniania stosowania technik ICT w służbie zdrowia.
Projekt dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia-Mazury 2014-2020