Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na roboty pogłębiarskie na rzece Elbląg. Jest to już czwarty etap „Budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. nie jest wiadomo jednak kiedy podjęte zostaną prace z pogłębieniem ostatniego odcinka o długosci 900 merów.
W ramach tego kontraktu, na rzece Elbląg wykonany zostanie tor wodny o długości 8,6 km i głębokości 5 m. W zadaniu wyszczególniono prace na odcinku 6,6 km od Zalewu Wiślanego w górę rzeki oraz 2 km pomiędzy punktami P1 i P2, tj. mniej więcej od zrzutu oczyszczalni ścieków do rozwidlenia rzeki i Kanału Jagiellońskiego . Na odcinku P1-P2 przeprowadzone zostaną badania i oczyszczanie dna z przeszkód ferromagnetycznych (np. złom, elementy żelbetowe, przeszkody wielkogabarytowe, historyczne pozostałości militarne). Wykonane też będzie na nim nowe oznakowanie nawigacyjne w postaci 8 pław: 4 walcowanych czerwonych po lewej stronie i 4 stożkowych zielonych po prawej stronie.
- Tor wodny na rzece Elbląg stanowi część drogi wodnej, a odcinek objęty niniejszym kontraktem składa się z brzegów, nowo obudowanych i wzmocnionych w ramach drugiego etapu, natomiast na odcinku od P1 do P2 brzegi nie są umocnione i zgodnie z decyzją środowiskową takie pozostaną. Planowane przedsięwzięcie obejmuje pogłębienie istniejącego toru. Podstawowa szerokość mierzona w dnie wyniesie 60 m, ze względu na zabudowę mieszkaniową wsi Nowakowo na odcinku około 900 m zostanie zawężona do 40m, a na ostatnich dwóch kilometrach wyniesie 20 m
– powiedziała Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Łączna kubatura prac wyniesie ok. 1,5 mln m3. Po zbadaniu, wydobyty urobek zostanie przetransportowany i wbudowany w wyspę na Zalewie Wiślanym. Prace będą prowadzone zgodnie z decyzjami środowiskowymi, przewidującymi okresy, w których prace nie mogą być prowadzone. I tak, np. w okresie migracji zstępującej węgorza (1.09-30.11) prace czerpalne prowadzone będą wyłącznie od wschodu do zachodu słońca, a z uwagi na tarło ciosy, od kwietnia do połowy czerwca, wstrzymane całkowicie.
- Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania Wytycznych Przyrodniczych Prowadzenia Robót Czerpalnych i Podczyszczeniowych, co m.in. oznacza konieczność minimalizowania rozprzestrzeniania się zawiesiny i przeciwdziałania temu zjawisku. Prowadzony będzie również monitoring ichtiologiczny, w tym pomiary zawartości tlenu w wodzie, monitoring czystości akwenu oraz nadzór ornitologiczny nad częścią lądową robót i miejscem odkładu urobku, tj. sztuczną wyspą
– dodała Barbara Olczyk, Zastępca Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. Inwestycyjnych.
Prace będą prowadzone w sposób umożliwiający utrzymanie ciągłości żeglugi, a także zapewniający jej bezpieczeństwo. Zgodnie z podpisaną umową, powinny się one zakończyć do 20 listopada 2024 roku. Ich wykonawcą będzie Konsorcjum Firm FABE POLSKA Sp. z o.o. (Lider) i Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. (Partner). Wartość kontraktu to 113 768 407,46 zł.
Nadal jednak nie wiadomo kiedy zostanie pogłębiony ostatni 900 metrowy odcinek toru wodnego, który na mapce oznaczono jako P2 a prowadzący do terminala przy ulicy Radomskiej. Zarówno poprzedni rząd jak i samorząd miały odmienne zdanie. Teraz nowy rząd obiecuje, że sfinansuje tą inwestycję.
Mapa Urząd Morski w Gdyni
Tekst : Źródło Urząd Morski w Gdyni
To tylko na papierze, a gdzie następny etap i kiedy?
To za PiS te roboty były jednak znacznie tańsze - ci peowscy złodzieje chyba doliczyli sobie prowizję, procent na Owsiaka oraz dziesięcinę na amunicję i złom dla banderowców;) A zdefraudowany mieszkańcom Elbląga przez patodeweloperów dworzec Elbląg-Zdrój kiedy odbierzecie ratuszowej mafii? Bo lud się domaga; #KapitalizmKanibalizm, #NiszczNeoliberalizm; 🖤🚩
Tak za pis roboty były tańsze przekop miał kosztowac 900 mln zl( minus ileś mln zl za bursztyn wydopyty podczas przekopu) a kosztował prawie 2 mld zl i ani grosza za bursztyn. Grażyna ur. w Malborku
@Grażyna urodzona w Malborku - Mnie to zupełnie nie dziwi, bo inwestycja przekopowa była aktualizowana w praniu i poszerzona o m.in. roboty na torze do Elbląga, zaś peowskie hucpiarstwo rzucało kłody pod nogi i próbowało storpedować tę słuszną i potrzebną inwestycję - stąd wzięły się dodatkowe koszta. No ale teraz jest już przecież "uśmiechnięta Polska" Tuska, to nie rozumiem skąd te zawyżone ceny zamówień publicznych. Czyżby neoliberalni kapitaliści pazerni doili państwo polskie jeszcze bardziej niż okradali nas za PiS?; #tePytania, #PrawdaWasWyzwoli; 🖤🚩
pisory oddajcie moje 100 mln
Elbląg razem z Trójmiastem,precz z burakowem.
To się pisiorki obszają
Widzisz Robercie Koliński z prawdomównością u Ciebie taka jak w całym pislandzie. Otóż przetarg na głąbienie ogłoszony został 19.09.2023. Data końcowa składania wniosków i otwarcie ofert to 17.10.2023. Jak trochę kumasz to otwarcie wiąże się z wyborem oferty.. Następnie jest czas na odwołania i podpisujemy umowę. Jak jeszcze pamięć nie zawodzi do końca, to kto wtedy u stery był ????
17.10.2023 r. to już rządziła "uśmiechnięta POlska", nicht war?; Jeżeli umowa była dla państwa polskiego niekorzystna - tak jak jest to np. w przypadku korupcyjnej sprawy elbląskiego basenu - to jaki jest problem z zerwaniem takiej umowy i anulowaniem takiego przetargu? Uczciwa władza tak właśnie powinna postąpić, złodzieje robią jednak inaczej; #trueStory, #PrawdaWasWyzwoli; 🖤🚩
Do Tadd buta i wyższość bijącą z Pana tekstu, a słoma z butów. Dobrze, że dalej trwają prace, ale znając Tuskowych to wydoją kasę gdzie się da. Taki ludek Nowaków i innych kombinatorów przez duże K.