Samorząd miejski powoli przygotowuje się do kolejnej wielkiej inwestycji drogowej w Elblągu. Będzie nią przebudowa drogi wojewódzkiej nr 500 od Alei Tysiąclecia do Węzła Elbląg-Wschód.
Na początku sierpnia ogłoszony został przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy odcinka drogi nr 500, stanowiącej fragment Al. Tysiąclecia, ul. Plac Grunwaldzki i fragment Al. Grunwaldzkiej. Wykonawca będzie musiał opracować minimum dwie koncepcje rozwiązań przebudowy wspomnianego odcinka. Miasto po uzyskaniu opinii audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego, dokona wyboru najlepszej z nich i zleci wykonawcy opracowanie projektu budowlanego.
Koncepcja taka będzie musiała zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego, uzyskać maksymalną przepustowość skrzyżowań zlokalizowanych w ciągu drogi, a także zawierać optymalne rozwiązanie układu komunikacyjnego, uwzględniające przyszłą zabudowę mieszkalno–usługową na terenach przyległych do węzłów Hetmańska – Al. Tysiąclecia i Plac Grunwaldzki – Związku Jaszczurczego.
Rozstrzygnięcie przetargu planowane jest na 5 września. Zwycięzca będzie miał rok czasu na opracowanie całej dokumentacji.
Inwestycja dotyczyć będzie trzech odcinków ulic. Na pierwszy odcinek składać będzie się przebudowa Al. Tysiąclecia, od skrzyżowania z ul. Malborską (bez tego skrzyżowania) do ul. Plac Grunwaldzki (wraz ze skrzyżowaniami z ul. Hetmańską i z ul. Fabryczną oraz zjazdem z ulicy Fabrycznej do stacji benzynowej i układem komunikacyjnym w jej otoczeniu). Drugi obejmować będzie prace na Placu Grunwaldzkim wraz z włączeniem ul. 3 Maja (przebudowa odcinka torowiska i sieci trakcyjnej), nowo projektowanym włączeniem w tą ulicę ul. Związku Jaszczurczego oraz dwoma obiektami mostowymi (pod jezdnią i pod ciągiem pieszym) – mostem i kładką zlokalizowanymi w ul. Plac Grunwaldzki. Trzeci odcinek to z kolei fragment Alei Grunwaldzkiej, od Placu Grunwaldzkiego, wraz ze zjazdem do zespołu obiektów handlowych na terenie byłego „Zamechu”, do skrzyżowania z ul. Polną (bez tego skrzyżowania).
Oprócz kompleksowej przebudowy wspomnianych ulic (jezdnia, chodniki, ścieżki rowerowe, trakcja tramwajowa, oświetlenie, sygnalizacja świetlna, zatoki autobusowe i postojowe) wzdłuż ich pasów budowane będą kanały technologiczne oraz sieć światłowodowa (na to ostatnie zadanie ogłoszone będzie odrębne zamówienie publiczne).
Warto również wspomnieć, że na działce zlokalizowanej przy skrzyżowaniu ul. Hetmańskiej i Tysiąclecia firma Hekon – Hotele Ekonomiczne S.A. budować będzie hotel (nie wykluczone, że znajdująca się w jej sąsiedztwie stacja CPN zostanie zlikwidowana), zaś przy ul. Związku Jaszczurczego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Oboźną, planowany jest kolejny budynek mieszkalno-usługowy.
Miasto na realizację wspomnianej inwestycji drogowej planuje pozyskać środki z Unii Europejskiej. Projekt przebudowy drogi nr 500 na terenie miasta, będzie starał się o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Całkowita wartość kosztorysowa zadania pod nazwą „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 500 do Węzła Elbląg-Wschód wraz z obiektami mostowymi” wynosi 43,6 mln zł. Pierwsze prace budowlane ruszą najprawdopodobniej na jesień 2008 r. Ich zakończenie planuje się w 2011 r.
fajnei ze diopeir o co tam byl remont
no i spox
jedna wielka szopka - przecież odcinek Malborska-Hetmańska był przebudowywany ! No ale cóż, taki kraj...; W końcu tacy bogaci jesteśmy, żeby to co zostało niedawno zrobione poprawiać zaniedługo; Dla wtajemniczonych - patrz przebudowa "siódemki" na odcinku Gdańsk-Elbląg; No ale co - przecież unia daje forse, nie ? Władza ma gest...
Student nie swiruj odcinek Malborska Hetmanska byl jedynie "musniety" w ramach przebudowy skrzyzowania Malborska-1000 lecia, przyjzyj sie dokladnie temu odcinkowi i dopiero pozniej pisz!!
Fajnie, że będzie przebudowa tego całkiem dobrego odcinka. Ponownie zadaję wladzom miasta pytanie o termin przebudowy ulicy Królewieckiej.
CZy w Elblagu nie ma juz gorszych dróg niz 1000-lecia. Może władze przejechaliby się po ulicy np. Sienkiewicza.
W sumie jak się zastanowić, to w istocie niemal cały odcinek nadaje się do sensownej przebudowy, niemniej jednak w pierwszej kolejności pociągnąłbym fragment od węzła do Placu Dworcowego, a nie na odwrót.
Do studenta: oi co Ci chodzi z droga Elbląg-Gdańsk, czy wiesz, że nowa siódemka której budowa się rozpocznie będzie miała inny przebieg?
Kolejny budynek mieszkalny wzdłuż ulicy Oboźnej? A kiedy miasto pomyśli o najmłodszych, o młodzieży? Jest tam duży plac, zbudować jakieś boiska, place zabaw, w centrum niczego takiego nie ma. Tylko zabudowa i zabudowa. Ludzie, opamiętajcie się, zobaczcie jak o rekreację dbają ludzie na zachodzie!
Czepiacie się wszyscy. To jest droga wojewódzka, więc i tak dobrze, że zostanie przebudowana. Należy pamiętać, że jest glówną trasą w Elblągu i dlatego potrzeba dostosowania jej do ruchu pojazdów. Dla tych co narzekają, to zapraszam na strone UM. Tam są projekty i plany. I wtedy można marudzić...