Czy Elbląg ma szansę na lotnisko z prawdziwego zdarzenia? Odpowiedź na to i inne tego typu pytania próbowali znaleźć Zdzisław Janowski, prezes Aeroklubu Elbląskiego i Jacek Protas, marszałek województwa warmińsko - mazurskiego, który gościł w naszym mieście kilka dni temu.
Marszałek Protas brał udział w niedzielnych obchodach 50-lecia Aeroklubu Elbląskiego, podczas których został m.in. ojcem chrzestnym jednego z samolotów. Dzień później, w poniedziałek spotkał się z prezesem Aeroklubu Zdzisławem Janowskim. Głównym tematem spotkania była szansa rozbudowy elbląskiego lotniska.
Prezes przedstawił dzień dzisiejszy elbląskiego portu i zauważalne, rosnące zainteresowanie korzystaniem z tego typu lotnisk. Jacek Protas nie miał żadnych wątpliwości, że przed lokalnymi lotniskami czas renesansu, jednak zaznaczył, że liczenie na środki unijne wiąże się z ryzykiem rozczarowania. - Komisja Europejska niechętnie wspiera lotniska regionalne, a tym bardziej lokalne, ale trzeba szukać sposobów i ścieżek finansowych. Można np. ze środków unijnych wspierać rozbudowę dróg dojazdowych i infrastruktury nie wprost związanej z lotniskiem – radził Jacek Protas.
Marszałek zapewnił, że jest gorącym zwolennikiem rozwoju lotniska w Elblągu. Postanowiono, na bieżąco analizować możliwości rozwoju elbląskiego lotniska.
Pan marszałek jeździ po województwie i obiecuje gruszki na wierzbie. Opowiada o drogach, lotniskach, kolei nadzalewowej, a jego urzędnicy potem mówią, żebyśmy sobie to wszystko wybili z głowy http://info.elblag.pl/index1.php?id=news_&wybrano=9474&podzial=pie&d=6&idkat=5&co=0&jakie=&t=trtrowy.
Postawa Pana Protasa odnośnie lotniska w Elblągu, przypomina do złudzenia postawę b. Pierwszego Sekretarza Komitetu Centralnego Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej - towarzysza Edwarda Gierka (†), który odwiedzając Elbląg, zdaje się w 1978 roku, pojechał na punkt widokowy koło Suchacza i powiedział: "z tego miejsca zbudujemy grobę - jezdnię, która poprzez Zalew Wiślany połączy Mierzeję z lądem" - i tak budowali, że dzisiaj powstała II wersja "planu Gierka" - czyli PRZEKOP. Idea podobnie "rewwelacyjna" jak ta tow. E. Gierka.
kto to ma zbudować ? kto da pozwolenie? Olsztyn? zapomnijcie i tym Juz w tej chwili są daleko od szosy a po przekopie mierzeji wiślanej i odbudowie berlinki będą daleko od szosy oj daleko i lotniska w mieście też nie będą mieć to województwo wyrazi zgodę na rozwój w elblągu czegokolwiek????? absurd
Juz czas najwyzszy polaczyc Elblag z reszta Polski. Polaczenia kolejowe mamy do niczego - by dostac sie do Warszawy, czy Krakowa, czy Wroclawia, ZAWSZE trzeba sie przesiasc. Male samoloty zabierajace na poklad do 30 osob moglby latac z Elblaga do Warszawy, Krakowa czy Wroclawia (pod warunkiem, ze bilety bylyby okolo 100 pln). Trzeba tylko wybudowac pas ok 1000 m i rozbudowac infrastrukture tak, by w Elblagu mogl byc MALY (lokalny) port lotniczy. Nie zadne wielkie lotnisko, bo nie ma po pierwsze na nie miejsca, a po drugie nie ma sensu, skoro do Gdanska rzut beretem. Ale male lotnisko dla Elblaga - jak najbardziej tak!!! Pozdrowienia z Wrocławia!
a pier...go i te jego odbietnice. Sami damy rade!!!!!!