Czwartek, 26.12.2024, Imieniny: Boze Narodzenie - Eugenia, Piotr
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii AKTUALNOŚCI

Marzenia o IV porcie RP odpłyną, gorzej z towarem. Decyzja rządu podkopuje sens budowy kanału, alarmuje PO

29.12.2017, 17:00:14 Rozmiar tekstu: A A A
Marzenia o IV porcie RP odpłyną, gorzej z towarem. Decyzja rządu podkopuje sens budowy kanału, alarmuje PO
Zdjęcie stanowi jedynie ilustracje do artykułu (fot. archiwum redakcji, Witold Sadowski)

W rządowym programie rewitalizacji dróg wodnych o strategicznym znaczeniu transportowym nie znalazły się te drogi, którymi w przyszłości wyprowadzano by towary z elbląskiego portu, alarmuje elbląska PO. - W moim odczuci podważa to sens budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną. Oczywiście o ten kanał będę walczył, ale bez tych dodatkowych inwestycji jego rola będzie tylko lokalna. Będzie można wpłynąć z Kaliningradu do Elbląga, wypłynąć Szkarpawą do portu w Gdańsku i na tym się rozwój czwartego portu RP się skończy - przekonuje Jerzy Wcisła, senator RP.

Od wielu lat podkreśla się, że budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną, ma być szansa na rozwój Elbląga, a z naszego portu uczynić czwarty, co do znaczenia, port RP. Wpływ inwestycji na rozwój regionu podkreślał Marek Gróbarczyk, minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej podczas wizyty w Elblągu i Tolkmicku w październiku tego roku. Teraz, jak alarmuje senator Wcisła, za sprawą jednej decyzji rządu, marzenia o rozbudowie elbląskiego portu mogą lec w gruzach. 

Podczas wizyty ministra Gróbarczyka, w swoim wystąpieniu powiedziałem, że aby kanał miał sens, musi zostać zrewitalizowana Wisła i międzynarodowa droga wodna E70, na której leży Elbląg. Wtedy pan poseł Jerzy Wilk skrzyczał mnie, mówiąc, że ten rząd wreszcie zaczyna coś robić w tej kwestii, a poprzednie nic nie robiły, a minister Gróbarczyk dodał, że to ministerstwo będzie budowało drogi wodne. Tymczasem 18 grudnia do konsultacji w ministerstwach wysłany został projekt rewitalizacji dróg wodnych o strategicznym znaczeniu transportowym. Konsultacje trwały 3 dni. Teraz mamy rozporządzenie Rady Ministrów, z którego wypadły dwie strategiczne drogi, właśnie Wisła na odcinku do Warszawy i Odra - Wisła, czyli E 70 łącząca Elbląg z siecią europejskich dróg wodnych

- mówił Jerzy Wcisła (PO), senator RP podczas konferencji prasowej w piątek, 29 grudnia.

Senator Wcisła, w czwartek, 28 grudnia skierował pismo do ministra Gróbarczyka z protestem w tej sprawie i prośba o informację, dlaczego została podjęta i z kim była konsultowana decyzja o wyłączeniu tych dwóch dróg z rozporządzenia dotyczącego śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym.

Budujemy kanał przez Mierzeję Wiślana. Mamy na to wydać około miliard złotych. Nie robimy jednak żadnych inwestycji w porcie elbląskim, na które za rządów PO było przeznaczone 150 mln zł, nie robimy dróg wodnych, które mają wyprowadzić towar z Elbląga. Rząd PiS mówi, że ten port ma przeładowywać 3,5 mln ton. Nawet 1,5 mln ton, tak jak my szacowaliśmy, nie zrobi się w porcie w Elblągu, jeśli nie będzie połączenia z Wisłą. Tymczasem dzisiaj Wisła ma być robiona na odcinku do Płocka, E 70 nie ma być robiona w ogóle. Cały plan strategii dróg wodnych przyjęty przez polski rząd to zwykła wydmuszka. Nie rozumiem tych decyzji. W moim odczuci podważają sens budowy kanału. Ja oczywiście o ten kanał będę walczył, ale bez tych inwestycji jego rola będzie tylko lokalna. Będzie można wpłynąć z Kaliningradu do Elbląga, wypłynąć Szkarpawą do portu w Gdański i na tym się rozwój tego czwartego portu RP skończy

- dodaje Jerzy Wcisła.

Natasza Jatczyńska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 11

%9.1 %90.9


Komentarze do artykułu (22)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +18
    ~ Minus
    Piątek, 29.12

    Ale hangar dla jachtów ludzi majętnych będzie wyremontowany za nasze pieniądze. Pomalutku to i znajdą się pieniądze na wybudowanie portu.Od razu całego Krakowa nie wybudowano, niech kopią, ludzie będą mieli pracę, tylko, że podatki trafią chyba do pomorskiego.

  2. 2
    0
    ~ Zapytajmy
    Piątek, 29.12

    Czy te. P. O. Ma prawo krytykować tych co przekopia mierzeje. Niech upokorzenia się. P. O. I przeprosi Polaków za afery, donoszenie do UE i za upadek Elbląga. A także za pozwala nie by olsztyn robił co chce z elblagiem. To wasza zasługa peowcy.

  3. 3
    +4
    ~ Falus
    Piątek, 29.12

    Tak jak mówiłem 20 lat temu i 10 lat oraz twierdze dziś, że przekop nigdy nie powstanie i naprawdę mi żal tych co w to wierzą i dają się nabierać politycznym obietnicom politycznym klakierom i kaznodziejom nikt o zdrowym rozsądku nie wyda ponad miliard na coś co jest ekonomicznie nieuzasadnione i nigdy się nie zwróci! Zastanówcie się ilu swoją karierę zawdzięcza waszej naiwności?

  4. 4
    +14
    ~ Dariusz Babojć vel Wowka
    Piątek, 29.12

    Powolutku zaczynam tracić cierpliwość jak długo jeszcze i co jeszcze w tym temacie panie senatorze proszę wszystkim tu i teraz napisać gdzie był pan lub ktokolwiek z PO Wa-Maz 9 czerwca 2017 roku jak w Szczecinie odbył się 5. Międzynarodowy Kongres Morski?! Konkretnie gdzie? To tam już było wszystko wiadomo! To tam mówiono między innymi 9 czerwca o transporcie, drogach wodnych żeglugi śródlądowej , budowie kanału przez Mierzeję Wiślaną,podpisano umowę o współpracy w dziedzinie spraw morskich między rządami Polski i Indonezji. Z Pośród 700 uczestników nikogo z Elbląga poza akcentem w osobie eksperta, a padło pytanie co z portem w Elblągu w związku z wielkimi inwestycjami we wszystkich wymienionych portach...oprócz Elbląga. Odpowiedź brzmiała ".nie braliśmy tego pod uwagę". Zdziwiony

  5. 5
    +2
    ~ mądry przed szkodą czy uparty
    Piątek, 29.12

    Elbląg nigdy nie będzie portem gospodarczym. Skoro "motołófka" będzie miał przekop, to warto już w Elblągu budować prawdziwe mariny i myśleć o ściągnięciu żeglarzy drogą przez Elbląg na Mazury i z powrotem na morze. Nie ma uzasadnienia ekonomicznego dla portu gospodarczego tutaj, na bagnach. Jeszcze wiele cudów będzie towarzyszyło wariackiemu przekopowi, ale kto wariatom zabroni skoro kaftanów brak. A była by forsa na bieg nie czuja, rondo Kijów, park kaczora, ...

  6. 6
    +17
    ~ ccc
    Piątek, 29.12

    Ten upośledzony senator wozi się na tych drogach wodnych niczym na rumaku. Sytuacja jest całkowicie klarowna nie istnieją naturalne przesłanki do rozwoju portu elbląskiego. Tylko odgórne centralne decyzje mogą taki rozwój wywołać, celem pobudzenia ekonomicznego regionu. Jakie towary i dla kogo będzie transportował senator drogą E 70 czy z Płocka do Elbląga? W celu pobudzenia transportu przez Elbląg trzeba by sztucznie ograniczyć transfer do Gdańska i Gdyni. Szkoda że tego nie mówi się otwarcie zamiast stymulować jakieś puste dyskusje faktycznie o niczym.

  7. 7
    +14
    ~ Weto
    Piątek, 29.12

    Co za mało namieszali peowcy, moze czas ich rozliczyc za szymany lotnisko , termy, i inne sprawki.

  8. 8
    +15
    ~ Endegopps
    Piątek, 29.12

    A co nas niemiecka opinia obchodzi ?

  9. 9
    +13
    ~ pampi - ZAWADA
    Piątek, 29.12

    Kiedy , przewodniczący PO przeprosi za 8 lat nieudolnej władzy do tego stopnia , że PIS zdobył większość w parlamencie i kiedy przedstawi konkretny , merytoryczny program dla POlski . Taki co nie będzie pobielał pomysły PISu , typu 500 plus dla emerytów , 500 plus dla wszystkich dzieci itp itd. ?? Stanie się to kiedyś ??? Bez Tuska , jesteście jak dzieci w ciemnościach , albo ..gorzej .

  10. 10
    +14
    ~ Jan
    Piątek, 29.12

    Panie senatorze na ul kwiatowej brakuje parkingu tym pan się zajmij.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.1480071544647