Od kilku dni na skrzyżowaniu ul. Płk. Dąbka i Al. Piłsudskiego funkcjonuje wymienione oprogramowanie sygnalizacji świetlnej wraz z nowymi masztami niskimi i sygnalizatorami. Od 15 do 31 lipca kontynuowane będą prace poprawiające bezpieczeństwo w ruchu drogowym przy targowisku na ul. Płk. Dąbka.
Wymiana urządzeń sygnalizacyjnych na tym skrzyżowaniu stanowiła pierwszy etap realizowanego w tym roku, zadania poprawiającego bezpieczeństwo ruchu drogowego na ulicach Płk. Dąbka (przy targowisku), Okrzei i Fałata.
- Teraz montowane będą wygrodzenia uniemożliwiające przechodzenie i przejeżdżanie w stronę targowiska - informuje Anna Kleina, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego. - Następnie wprowadzony będzie manewr zawracania na ul. Płk. Dąbka - niestety z jednoczesnym skróceniem czasu warunkowego prawoskrętu z wlotów podporządkowanych.
W ramach drugiego etapu Miasto zaplanowało m.in. likwidację przejścia dla pieszych i ograniczenie relacji wjazdu/wyjazdu na targowisko miejskie.
- Piesi uczestnicy ruchu będą mogli korzystać tylko z przejścia przy skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną lub przejścia w kierunku ul. Fałata i osiedla SM Sielanka – zaznacza Anna Kleina. - Zamykając wjazd na targowisko z jezdni wschodniej ul. Płk. Dąbka zostanie wprowadzona na skrzyżowaniu z ul. Piłsudskiego możliwość zawracania pojazdów. Zjazd na targowisko miejskie zachowa tylko relacje wjazdu w prawo i wyjazdu w prawo.
Ponadto wyznaczone i odpowiednio wygrodzone zostaną przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu ul. Okrzei i Daszyńskiego. Bezpieczniej będzie także na przejściu dla pieszych na ul. Fałata ( z osiedla SM Sielanka do parku), które zostanie odpowiednio wyznaczone i oznakowane.
Wykonawcą robót jest firma AMP Consultant i firma Skanska o/ Elbląg.
Po tej zmianie sygnalizacji na Płk.Dąbka zapomnieli ją zsynchronizować z tą na Robotniczej-Brzeskiej,. Przed zmianą, ruszając na zielonym przy Shellu miało się zielone światło na Brzeskiej, teraz go NIMA.
Kolejno co tydzień będzie znikać przejście dla pieszych z ulic, aż powstanie tor dla miejskich ''rajdowców''. Panie Słonina niech pan wróci... :'(
A może byt tak przejście podziemne pod ul. Płk Dąbka ? W końcu to jedno z przejść gdzie najwięcej ludu przechodzi...
Przejście podziemne rozwiązuje wszystkie problemy ciągów pieszych. To samo na ul. 12-tego Lutego (na wysokości Słonecznej) i Grunwaldzkiej (na wysokości wjazdu na teren Elzamu). Tam też przydałyby się przejścia podziemne.
Przejście podziemne rozwiązuje problem toalet. Przed skorzystaniem z tego przejścia, będzie trzeba włożyć kalosze i założyć klamerkę na nos...
Uwaga! Zmieniono oprogramowanie na znanej firmy M.. W związku z tym na sygnalizatorach mogą czasami wyświetlać się "blue screen'y".
A może w ogóle zlikwidować chodniki i niech piesi chodzą kanałami? Powiedzmy sobie szczerze - ogromna, przeważająca większość wypadków jest z winy KIEROWCÓW samochodów osobowych. Nie pieszych, nie rowerzystów, nie pasów ruchu, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnych, dziur w asfalcie czy drzew, tylko właśnie tego najbardziej zawodnego elementu auta znajdującego się przeważnie między fotelem a kierownicą. A kto jest za te wypadki karany? Ano właśnie najczęściej piesi, rowerzyści, pasażerowie tramwajów etc. I taka polityka przyczynia się do zwiększenia korków - bo skoro tylko samochodziarzy traktuje się w tym mieście i kraju jak ludzi, to każdy chce być jednym z nich...
Ale teraz bidne babuleńki zapłaczą się jak im ulubione przejście na ryneczek zabiorą... oj będzie płacz, lament i skakanie przez świeżo postawioną barierkę :)
Oj ,Edek po co ta kpina ,za parę lat i Ty będziesz latał po marchewkę.
Pisano i co władza ma w d...e przejścia podziemne .Co za ludzie, bezmózgowie nadal ma się dobrze.Czy nadal brak projektanta z jajami.Jeszcze trochę to Elbląg będzie zablokowany pojazdami a ludzie odpowiedzialni za rozwój miasta ŚPIĄ.