W tym roku w elbląskim porcie znacznie zwiększył się ruch towarowy, a zwłaszcza przeładunek materiałów budowlanych. Dziś i wczoraj na terminalu towarowym przy ul. Radomskiej załadowano kolejne dwie barki m.in. z cementem, wapnem, gipsem i innymi materiałami budowlanymi, które popłynęły do Kaliningradu.
Przeładunkiem materiałów budowlanych zajmuje się w elbląskim porcie firma KWM Energia.
- Załadunek materiałów budowlanych, które eksportowane są do Rosji, realizujemy od ubiegłego roku, kiedy granica na Zalewie Wiślanym została otwarta dla żeglugi – mówi Krzysztof Nowosielski, przedstawiciel KWM Energia w elbląskim porcie. – Podobnie jak w ubiegłym roku realizujemy przeładunki dla kilku firm, w tej chwili ponad 10, które mają swoich odbiorców w Obwodzie Kaliningradzkim. Przeładowane przez nas towary płyną barkami do Rosji. W odwrotną stronę, z Kaliningradu do Elbląga, przewozimy węgiel.
Dziś na terminalu towarowym trwał załadunek barki z cementem. Jedna barka pozwala jednorazowo zrealizować fracht do 800 ton towaru. Od tygodnia ruch w porcie jest coraz większy, bowiem pojawiły się nowe firmy, zainteresowane eksportem towarów do Rosji drogą morską. Praktycznie co dwa dni z elbląskiego portu wypływać będzie teraz kolejna barka z materiałami budowlanymi. Jeśli dodać do tego przeładunki węgla, ładunki ponadgabarytowe, konstrukcje stalowe i blachy stalowe, pobicie ubiegłorocznego wyniku (52 500 ton) przeładunków, nie powinno stanowić problemu. Tym bardziej jeśli weźmie się pod uwagę, że ruch w porcie w poprzednim roku rozpoczął się dopiero w sierpniu.
- W tej chwili co tydzień ładować będziemy trzy-cztery barki. Docelowo chcielibyśmy codziennie wysyłać jedną jednostkę do portu w Kaliningradzie – zaznacza Krzysztof Nowosielski.
\"W porcie kwietnie przeładunek towarów\" ? Czy kwitnie?
Rozkwita
jak Putinowi źle czapka stanie to przeładunek " rozkwitnie"
Jak ruskim się odwidzi to szlaban i zero pływania.Czy czeka ktoś na to wtedy będzie przekop mierzei.Czy nie lepiej skrócić pływanie przekopem.Region czeka a PO mówi wała nie kopanie to PO się wykopie jeszcze trochę.Ten port to więcej stoi pusty jak wre w nim praca.Komu ta woda myśli ktoś że nikt nie obserwuje co pływa.
przecież po to jest port żeby przeładowywać w nim towary w innych miastach też są porty i jakoś się tym nie podniecają .
Port to przyszłość naszego miasta i reginu.
NORMALNIE ROTTERDAM !
Komentarz zablokowany z powodu naruszenia regulaminu!
DOCELOWE założenia - DO 800 ton dziennie ..nio to rzeczywiście jest PORT MORSKI
Czytaj ze zrozumieniem: 800 ton dziennie samych materialow budowalnych, czyli 800x30 dni= 24 000 ton. Tzn ze wynik z ub roku bylby zrobiony w 2 miesiace, pratkycznie tylko na tym towarze. a w druga strone plynie wegiel przeciez, no i sa jeszcze inne ladunki w porcie.ja tam sie ciesze, ze wreszie ten port zcczyna zyc, od czegos trzeba zaczac.