Miasto ogłosiło przetarg na opracowanie strategii promocji Elbląga na lata 2011-2015. Dokument zawierać będzie narzędzia, zakres i kolejność działań reklamowych, promocyjnych i public relations dążących do poprawy wizerunku Elbląga. W procesie budowania marki Elbląga wykorzystane zostaną m.in. formy przestrzenne, wykonane podczas pięciu edycji Biennale Form Przestrzennych, które są ewenementem nie tylko na skalę krajową, ale także europejską.
Główne założenia „Strategii rozwoju Elbląga na lata 2011-2015”, które przyświecać będą przy jej powstawaniu to: budowa silnej marki Elbląga, zwiększenie liczby turystów i inwestorów, efektywne podniesienie konkurencyjności oferty turystycznej i inwestycyjnej Elbląga, a także pobudzenie i wykorzystanie przedsiębiorczości mieszkańców. Ponadto dokument ma na celu społeczną aktywizację mieszkańców i wykorzystanie silnego poczucia identyfikacji z miastem oraz przygotowanie materiału stanowiącego podstawę do zmiany wizerunku Elbląga.
Strategia będzie uwzględniać harmonogram działań inwestycyjnych Elbląga oraz dotychczasowy dorobek Elbląga, kładąc jednocześnie nacisk na zmiany, jakie w nim zachodzą. Działać będzie również dwukierunkowo: uwzględniać docelowego adresata oraz przygotowywać społeczność lokalną do nadchodzących zmian i włączać ją w ten proces.
Urząd Miejski ogłosił właśnie przetarg na wykonawcę Strategii. Zamówienie obejmuje realizację kilku etapów. Pierwszy skupiać się będzie na przeprowadzeniu wnikliwych badań wizerunkowych oraz analizie materiałów związanych z Elblągiem, pojawiających się na różnego rodzaju nośnikach informacji (ogólnodostępne badania społeczne, strategiczne dokumenty rozwojowe województwa i miasta).
W ramach tego etapu przeprowadzone zostaną badania rynku pod kątem społecznym, gospodarczym i turystycznym, zidentyfikowane mocne i słabe strony Elbląga, które określą szanse i zagrożenia, a także przeprowadzone zostaną analizy kalendarza wydarzeń miejskich pod kątem założeń strategii. Firma, która będzie wykonawcą Strategii, dokonana również pozycjonowania Elbląga na tle innych porównywalnych wielkością i potencjałem miast Polski oraz dokona identyfikacji i analizy obecnego wizerunku Elbląga w zidentyfikowanych grupach docelowych.
Pozostałe etapy stanowić będą m.in. określenie misji i wizji, wskazanie głównych kierunków działań Elbląga na lata 2011-2015, szczegółowe planowanie działań promocyjnych na lata 2011-2015 (wybór i opis unikalnych cech Elbląga m.in. formy przestrzenne, kluczowej cechy marki i wizerunku marki Elbląga), opracowanie jednolitego Systemu Identyfikacji Wizualnej i Werbalnej marki Elbląg oraz opracowanie systemu monitoringu i wdrażania strategii.
Ważnym etapem będzie także opracowanie strategii komunikacji, czyli stworzenie spójnej strategii marki i zarządzania marką od 2011 do 2015 roku z harmonogramem działań uwzględniającym działalność instytucji i jednostek miejskich oraz elbląskich jednostek podległych samorządowi województwa warmińsko- mazurskiego wraz z propozycjami narzędzi marketingowych i public relations oraz najbardziej efektywnych nośników komunikacji.
Otwarcie ofert w przetargu planowane jest na 4 kwietnia. Zwycięska firma na stworzenie strategii będzie miała 4 miesiące.
na tym zdjeciu Elbląg pięknie wyglada , to atrakcyjnie polozone miasto niewykorzystanych szans i mozliwości .
z szamba perfumerii nie bedzie
olka: to co tu jeszcze robisz?
"Nie tylko na skalę światową, ale i europejską" - chyba na odwrót powinno być :-) "Były ich tysiące, a nawet setki" :P
Jestem w szoku, że w dyskusji na temat promocji miasta (i to na takim konkretnym poziomie) w końcu pojawiły się formy przestrzenne! To jest naprawdę nasz powód do dumy i rzecz rozpoznawalna poza Elblągiem - może nawet bardziej niż tu!
Jesli kryterium bedzie tylko cena to nic porzadnego sie nie mozna spodziewac. 4 kwietnia juz ogloszenie przetargu? Jaka parzadna firma sie zbierze w tak krotkim czasie? Chyba ze juz wiadomo kto to zrobi:)
Elbląg ---- miastem wszystko mającym!!! morze, jeziora, góry, Warmię i Mazury, wszystko na wyciągnięcie ręki, a jako konfitura Kanał Elbląski i rekordowa depresja z Druznem pełnym ptactwa i różnego robactwa
Proszę, proszę jak się wraca do komuszych pomysłów - a mówią, że wszystko było be ( biennale form przestrzennych 1965-1987 projekt zainteresował nawet UNESCO. Miło, że chociaż raz nie odniesiono się do minionych lat ze wstrętem.
cena 80%, termin realizacji 20%.
SIWZ sugeruje i narzuca od razu jako główny rozpoznawalny atut formy przestrzenne. Wydaje mi się, że nie powinniśmy zamykać od razu kreatywnej drogi wykonawcy. Może niech on zaproponuje? Ale już po ptakach skoro SIWZ wyraźnie narzuca, że maja to by formy... to będą, bo nie można złożyć oferty nie zgodnej z SIWZ. W ten oto sposób kluczem do wizerunku miasta Elbląga zostało wydarzenie z 1960 roku.... mało rozpoznawalne w dniu dzisiejszym nawet przez samych elblążan.