Prezydent miasta podjął decyzję o sporządzeniu strategii promocji Elbląga. Taki dokument zostanie przygotowany przez profesjonalną firmę zewnętrzną. Warto dodać, że nasze miasto – jako jedno z nielicznych w Polsce, takiej strategii nie posiada.
Promocja miasta nie miała szczególnego znaczenia dla poprzedniego prezydenta Elbląga Henryka Słoniny. Wystarczy powiedzieć, że poprzednie władze miasta nie widziały potrzeby opracowania takiego dokumentu. Pod koniec poprzedniej kadencji prezydent Słonina zmienił już nieco retorykę wypowiedzi w tej kwestii. Sugerował, że strategia promocji turystycznej powstanie ale już po uchwaleniu innego dokumentu – strategii rozwoju miasta.
Obecny prezydent miasta Grzegorz Nowaczyk do promocji turystycznej podchodzi całkiem inaczej. Najpierw w projekcie budżetu miasta na 2011 r., mimo problemów finansowych, założył kwotę miliona złotych na promocję. Później podczas sesji budżetowej, oparł się naciskom radnych opozycyjnych, aby zmniejszyć zapisaną sumę. Teraz miasto zapowiada, że już wkrótce zostanie przygotowana strategia promocji miasta.
Podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej pytał o strategię radny Paweł Nieczuja Ostrowski.
- W odpowiedzi uzyskałem od prezydenta informację, iż już podjęto działania zmierzające do sporządzenia strategii promocji miasta. Jej opracowanie zostanie powierzone profesjonalnej agencji, która będzie wyłoniona w trybie przetargu. W strategii zostanie ujęty też system identyfikacji wizualnej i werbalnej – mówi radny. - Strategia ma wyznaczyć cel i kierunki działań rozwoju turystyki. Uwzględnia się też wypracowanie logotypu miejskiego i hasła, jak też spójnego i jednolitego dla całego miasta Systemu Identyfikacji Wizualnej. Co cieszy mnie ogromnie, gdyż na potrzebę stworzenia takiego systemu zwracałem uwagę.
Zakłada się też opracowanie ulicznej gry miejskiej opartej na historii Elbląga.
- Uczestniczyłem w takiej w Holandii, świetna sprawa. W Polsce podobne wprowadziła, np. Warszawa – dodaje radny.
Jak informuje Arkadiusz Kowalczyk z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego, trwają właśnie prace nad ogłoszeniem przetargu na opracowanie strategii promocji miasta.
Z tego wynika, że wszystkie miasta wyrzucają pieniądze w błoto. Prywatne spółeczki zarabiają krocie ( od 300.000 zł ) na wyprodukowanie gniotów których nikt nie ogląda i którymi nikt się z powodu ich ilości nie intersuje. Co w wyniku opracowania strategii o Osródzie wie przeciętny Elblążanin a inwestor nie patrzy na promocję tylko podatki, lokalizację, udogodnienia, kadrę. Zobaczymy kto wygra
prezydent urzęduje 100 dni i ciągle nie ogłoszono przetargu na żadną strategię promocyjną o którą tak pomstowali w poprzedniej kadencji platformiani radni jakoś nie widać aby się komuś tu śpieszyło z czymkolwiek
Co za bełkot. O czym ci POwcy w ogóle pier....?! Za robotę się weźcie a nie za wydawanie publicznej kasy na pierdoły!!! Po co ta strategia?! Po to żeby kolegi firma zarobiła?! Całe nieszczęsne rządy PO to ciągle planowanie i opracowywanie strategii a działania ZERO. Najlepiej w ogóle Radę Ministrów przemianować na Centralny Urząd Planowania;-)
To jakieś jaj..ca są najpierw dobiera się personel do departamentu strategii a nastepnie ich robotę zleca się zewnętrznej firmie, no to cyrk lokalny.
przypominam o głosowaniu na Elbląg na monopoly.pl !!!! głos można oddać przez fb
w koncu!
tylko promowac trzeba miec sie czym, a tak sie sklada ze my nie mamy sie czym promowac, Slonina bardzo dobrze robil ze nie marnowal pieniedzy na promocje tylko na pierwszym miejscu byly inwestycje a Nowaczyk inwestycje i rozwoj odlozyl na bok i wziol sie za promocje miasta, tylko czym on chce sie promowac powiedzcie mi czym
a co z oceną ratingową miasta? zabezpieczono na to pieniądze w budżecie i kiedy ta ocena będzie wdrożona?
Idę o zakład, że ten przetarg "wygra" Agencja Reklamowa CONTACT, http://www.arcontact.pl/
prezydent obiecał że trybuna na Olimpii będzie gotowa na kwiecień zobaczymy czy dotrzyma słowa bo na razie to jeszcze nie wybrali firma która ma to zrobić w takim czasie