Przedsiębiorca Nissan Sales Central and Eastern Europe Kft. oddział w Polsce, powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody Nissan Qashqai, Qashqai + 2 (J10) i X-Trail (T31), mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.
- Polski dystrybutor marki Nissan poinformował, że w niektórych egzemplarzach modeli Qashqai, Qashqai + 2 (J10) i X-Trail (T31) może dojść do obluzowania się nakrętki pokrywy przekładni kierowniczej. Zaistnienie takiej sytuacji może doprowadzić do wystąpienia luzu i hałasu w układzie kierowniczym. Jeśli samochód z ujawnioną usterką będzie nadal eksploatowany, to w skrajnym przypadku może to doprowadzić do utraty możliwości kierowania pojazdem - wskazuje Małgorzata Cieloch rzecznik prasowy UOKiK.
Kampania serwisowa na rynku polskim dotyczy 5923 egzemplarzy modelu Qashqai wyprodukowanych w okresie od 4 listopada 2006 r. do 4 czerwca 2009 r. oraz 2130 egzemplarzy modelu X-Trail wyprodukowanych w okresie od 24 listopada 2006 r. do 14 lipca 2009 r.
- Przedsiębiorca poinformował UOKiK, że klienci, którzy nabyli pojazdy objęte ww. kampanią w NSCEE Kft. – Oddział w Polsce lub u jego dilerów, zaproszeni zostaną listownie do serwisów w celu dokonania bezpłatnej instalacji elementu zabezpieczającego nakrętkę przekładni przed odkręceniem - dodaje Małgorzata Cieloch.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 215).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.
Może ktoś wie: Nabyłem jednego z tych Nissanów z 2007roku u dilera we Włoszech - czy mnie także obejmuje ta akcja napraw czy będę musiał płacić bo pojazd nie jest z Polski? Słyszałem o sytuacjach z innymi markami, że za darmo jest tylko w kraju nabycia pojazdu.
W każdej marce jest to inaczej. Zależy od importera ale prawnie powinni wykonać każdą kacje serwisową. Ciekawe że w nissanie leci akcaj serwisowa w każdym modelu. W ub tygodniu ogłosili dla dostawczych. Widać że połączenie z Renaultem wyszło im bokiem. Trzeba zostawić tę markę w spokoju na 5 lat i nic nie kupować.