Elblążanie będą mogli powitać Nowy Rok na plenerowej imprezie na Bulwarze Zygmunta Augusta. Zabawa nad rzeką to dodatkowe zadanie dla służb. Bezpieczeństwo uczestników mają zapewnić m.in. barierki i patrol strażaków na wodzie. Koszt organizacji miejskiego Sylwestra to około 320 tys. zł.
Po kilkuletniej przerwie, spowodowanej pandemią, a także oszczędnościami, w Elblągu znów odbędzie się miejska zabawa sylwestrowa. - Koszt jej organizacji to ok. 320 tys. zł - informowała pod koniec listopada Joanna Urbaniak z Biura Prezydenta Miasta. Za te pieniądze zaplanowano pokaz laserowy z wykorzystaniem cichej pirotechniki oraz występy Maxa Farenthide'a i DJ Boskiej Beti. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.
Sylwester zostanie zorganizowany na Bulwarze Zygmunta Augusta. Lokalizacja imprezy to dodatkowe wyzwanie dla służb. Temat ten poruszono dziś, 17 grudnia, podczas Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa i Spraw Społecznych.
Sylwester to wydarzenie, które zawsze budzi większy niepokój. Impreza będzie się odbywała na Starym Mieście, więc szczególną wagę przykładamy do rzeki Elbląg. Zabezpieczeniem rzeki, pod kątem ewentualnych wpadnięć do wody i ratowania ludzi się zajmie Ochotnicza Straż Pożarna Ratownictwo Wodne w Elblągu
- podkreślił Tomasz Świniarski, dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego w Elblągu podczas komisji.
Oprócz strażaków, którzy będą patrolowali wodę, brzeg rzeki w miejscu imprezy ma zostać zabezpieczony barierkami. Nad bezpieczeństwem uczestników zabawy będzie czuwała również policja.
Impreza potrwa od godz. 23 do około godz. 1. Szacujemy, że udział w niej może wziąć 1-2 tys. osób. Ostateczna liczba oczywiście będzie zależała od tego, ilu mieszkańców zdecyduje się uczestniczyć w wydarzeniu. Jeśli chodzi o zabezpieczenie sylwestrowej imprezy, dodatkowo będzie nas wspierał oddział prewencji z komendy w Olsztynie
- mówi podinsp. Zbigniew Przyborowski, zastępca Komendanta Miejskiego Policji w Elblągu.
Warto dodać, że podczas zabawy sylwestrowej będzie obowiązywał zakaz wnoszenia alkoholu.
Sylwester miejski jest imprezą masową przewidzianą na 2 tys. osób. Zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie imprez masowych na teren imprezy nie można wnosić alkoholu ani żadnych szklanych pojemników
- dodaje Jacek Żukowski z zespołu prasowego Biura Prezydenta Miasta.
Tylko kasy a nawet nie bedzie tego, co powinno być w każdy Sylwester czyli kanonady fajerwerków. A wszystko dlatego, że ktoś tam podjął WYBÓR, ze będzie mieć pieska czy kitku i teraz chce zakazać całemu Świau RAZ w roku odwiecznej tradycji. To jest szczyt egocentryzmu i egoizmu. Co ciekae ci sami ludzie W OGÓLE się nie przejmuja, gdy to ich piesek ujada/wyje caly rok sąsiadom za płotem czy za ścianą. Mamy tutaj też szczyt hipokryzji.
Szkoda PO ptostu pieniędzy, porządny kosztuje mega dużo, a na taki szkoda 320 tysi
Dobitny tytuł...
Kto bogatemu zabroni?!
Oczekujemy dokładnego kosztorysu tych 320 tys.zł. Za 2 godziny? Co to będą za gwiazdy? Chyba na niebie . Coś tu nie pasi.
Pieniądze w błoto, a pracowników codziennie dr wykrętk rżnie na kasie razem z arturkiem niskorosłym.
Obecnie organizacja jakiejkolwiek imprezy plenerowej nie jest sprawą tanią. Te 320 tysięcy nie jest specjalnie wygórowane. Suma ta pozwala na organizację tego typu wydarzenia jaki zaznaczono w planach. Teraz tzw gwiazdy polskiej estrady za występ w sylwestrowym spotkaniu żądają od 50 tysięcy do 100 tysięcy złotych, a te pomniejsze wcale nie są dużo tańsze. Ponadto każde zadanie choćby nagłośnienie czy oświetlenie to też spory wydatek. Tak na dobrą sprawę dzisiaj najtańsza jest jedynie odwaga naszych polityków. Ale tych nie warto nigdzie zapraszać, bo z tego ani pożytku, ani przyjemności nie będzie.
Równie dobrze mogą sobie muzykę z płyt chodnikowych puścić, tyle samo jest to warte co ta bety. 300 tys? niech dziury na uliczach porobię i zieloną falę, a nie badziewie puszczać.
Skandal! POwska klika przepieprza pieniądze elblążan. Ciekawe ile wywalą w powietrze gdy dzieci będą zbierać za miesiąc na złoty melon? Żydokomuna niszczy Polskę!
cichej pirotechniki???? I takie gó....o będzie nas kosztowało 320 tyś. zł?!?! Co za przekręt i jawna niegospodarność ratusza!!! Ps. niedługo nie będzie można otwierać szampana, bo korki z nich za głośno wyskakują - debilizmy lewackie!!!