Podczas czwartkowej (19.09.) sesji Rady Miasta radni będą głosować w sprawie wyrażenia zgody na dobrowolne umorzenie bez wynagrodzenia udziałów Gminy Miasto Elbląg w spółce Tramwaje Elbląskie poprzez obniżenie kapitału zakładowego.
Wyraża się zgodę na umorzenie bez wynagrodzenia 37 296 (słownie: trzydzieści siedem tysięcy dwieście dziewięćdziesiąt sześć) udziałów Gminy Miasto Elbląg o wartości nominalnej 500,00 zł (słownie: pięćset złotych) każdy udział w spółce Tramwaje Elbląskie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, w której Gmina Miasto Elbląg jest jedynym udziałowcem
– czytamy w projekcie uchwały.
Umorzenie udziałów, jeśli radni zagłosują za przyjęciem uchwały, nastąpi w wyniku obniżenia kapitału zakładowego Spółki o kwotę 18 mln 648 tys. zł, tj. z kwoty 94 mln 371 tys. zł do kwoty 75 mln 723 tys. zł poprzez zmniejszenie ilości udziałów o 37 tys. 296 o wartości nominalnej 500 zł każdy udział.
Tramwaje Elbląskie w ubiegłym roku odnotowały straty. - Tramwaje Elbląskie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Elblągu, w której udziały w całości należą do Gminy Miasto Elbląg wykazuje w sprawozdaniu finansowym na koniec roku obrotowego kończącego się 31 grudnia 2023 r. nierozliczoną stratę z lat ubiegłych i stratę bieżącą w łącznej kwocie 20 324 095,00 zł – wyjaśniano w projekcie uchwały.
Ponoszona przez Spółkę corocznie strata nie przekracza wartości odpisów amortyzacyjnych i związana jest ze sposobem finansowania inwestycji dotyczących infrastruktury tramwajowej i taboru, które to inwestycje realizowane są i finansowane przez Gminę Miasto Elbląg
– czytamy w projekcie uchwały.
Spółka, jak wyjaśniono w projekcie uchwały, nie posiada kapitału zapasowego, z którego ponoszone straty mogłyby zostać pokryte. - Rada Miejska w Elblągu w Uchwale Nr III/45/2024 z dnia 20 czerwca 2024 r. wyraziła zgodę na wniesienie przez Gminę Miasto Elbląg do Spółki aportu o łącznej wartości brutto 22.937.172,56 zł (netto 18 648 107,77 zł) – podano w projekcie uchwały. - W tych okolicznościach zasadnym jest pokrycie poniesionej przez Spółkę dotychczas straty z kapitału zakładowego poprzez dobrowolne umorzenie udziałów bez wynagrodzenia, a jednocześnie podwyższenie tego kapitału poprzez wniesienie aportu i objęcie nowych udziałów o wartości netto wnoszonego aportu.
Jakim prawem umozenie. Nie potrafią rządzić to zwolnienia tych na stołkach. Tyle razy dawaliśmy pomysł na uzdrowienie komunikacji w Elblągu. Zero zrozumienia nas mieszkańców. Bez rozbudowy tras tramwajowych, bez nowego kowoczesnego taboru daleko nie zajedziecie. Konstale kategorycznie na zlom. Nikt nie został ukarany za zakup tego zlomu z Niemiec. Stoi toto w zajezdni zamiast wozić pasażerów. Czy naprawdę tego radni I UM nie widzi.
A może tak obniżyć pensje tym przy biurkach i tym na stołkach w spółce.! Wezmą się może do pracy.!
Jakie umorzenie? Straty powinni pokryć z własnej kieszeni towarzysz ćwierk,dr Nakrętka oraz ten z zawodu dyrektor z lewicy. To oni odpowiadają za doprowadzenie komunikacji miejskiej do ruiny. Dlaczego straty mają być pokryte z pieniędzy elblążan? Ciągać osoby odpowiedzialne. Przy okazji ci sami muszkieterzy plus motorówka odpowiadają za blokadę budowy portu Państwowego. Za to też powinni ponieść odpowiedzialność.
Umorzyć wszystko i wszystkim bez podziałów
Niedziela. Przyjeżdża pociąg z Olsztyna o 21.15. ostatni tramwaj 4 i autobus 13 o 21.16. No super po prostu.!
No właśnie, to pokazuje jak ZKM i Urząd Miasta ma w głębokim poważaniu mieszkańców i turystów, którzy nawet nie mają czym wieczorem dojechać z dworca do własnych domów, płacąc tu podatki. A to jest zasrany obowiązek miasta!
Dziwię się że jeszcze ktoś chce jeździć tymi tramwajami, złomy niemiłosiernie plus te krzywe tory, hałas bez klimy. Można jeszcze wymieniać.
W biedronce pracują do 23 a komunikacja miejska o tej godzinie niefunkcionuje.
Niedziela. Przyjeżdża pociąg z Olsztyna o 21.15. ostatni tramwaj 4 i autobus 13 o 21.16. No super po prostu.!
Zkm to dba tylko o kierowców, jak ich ukarać pieniężnie, co tam wy pasażerowie!!!