W Ratuszu Staromiejskim odbyło się dziś (20 czerwca) posiedzenie Parlamentarnego Zespołu Dróg Wodnych, Morskiego Zespołu Parlamentarnego oraz Komisji Budżetu i Finansów Publicznych. - Spotykamy się m. in. po to, by obalić pewne mity, które krążą także wśród parlamentarzystów – mówił senator Jerzy Wcisła.
Jakie to mity? - Mówi się, po co mamy inwestować w port w Elblągu skoro jest port w Gdańsku. Ale jednak jakoś na całym świecie opłaca się budować wielkie porty i obok nich sieć małych portów – mówił Jerzy Wcisła. - W Polsce mamy ten scenariusz przed sobą.
Pech, albo szczęście chce, że pierwszym takim portem jest port w Elblągu. Przy następnym nie będzie już takiej dyskusji, czy potrzebny jest port w Bydgoszczy, Warszawie, Gorzowie Wielkopolskim. Już nikt nie będzie dyskutował, bo każdy będzie wiedzieć, że dla rozwoju portu w Gdańsku czy Szczecinie potrzebne są porty feederowe
– zaznaczył Jerzy Wcisła.
Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni Anna Stelmaszyk-Świerczyńska podkreśla, że warto inwestować w rozwój elbląskiego portu. - Porty są potrzebne różnej wielkości, dla różnych jednostek i dla różnych towarów – stwierdziła.
Port w Elblągu będzie portem synergicznym dla portu w Gdańsku
– dodała Anna Stelmaszyk-Świerczyńska.
Czego Anna Stelmaszyk-Świerczyńska oczekuje po posiedzeniu? - Aby uznano idee i możliwości elbląskiego portu. Są tacy senatorzy, w szczególności z Pomorza oraz Warmii i Mazur, którzy się świetnie orientują w sytuacji i mogliby ją objaśniać – zaznaczyła. - Ale nie wszyscy tacy są.
Chodzi o to, aby Morski Zespół Parlamentarny zapoznał się z tym, jak funkcjonuje elbląski port i jakie ma możliwości
– mówiła Anna Stelmaszyk-Świerczyńska.
Wiceprezydent Elbląga Piotr Kowal podkreśla, że nowa perspektywa środków unijnych daje możliwość, aby pozyskiwać fundusze na rozwój portu. - Cała koncepcja, która mogłoby ułatwić prowadzenie logistyczne, transportowe od strony portu, dalej poprzez węzły komunikacyjne, jest opracowywana – zapewniał. - Myślę, że to kwestia ukończenia i wprowadzenia tych zmian sukcesywnie tak, abyśmy za chwilę mogli w pełni skorzystać z zakończonej inwestycji.
Sądzimy, że przyszły rok to będzie rok przełomowy, kiedy pierwszy statek o odpowiednim zanurzeniu będzie mógł wpłynąć do Elbląga, a co za tym idzie będzie można zwiększyć przeładunkowość tego portu. Wiem, że inwestorzy odzywają się do dyrektora portu, bo są już zainteresowani tym ruchem. Myślę, że kiedy już ta inwestycja oficjalnie się zakończy będziemy gotowi na to, aby z marszu port zwiększył również swoje „obroty”
- mówił Piotr Kowal
Pic na wodę , fotomontaż
No i jasne jest kto rządzi Elblągiem, mebluje UM i ustawia wszelkich kolesi na miejskich i państwowych fruktach w mieście. Facet ma nawet zespół cieków prostatowych po udach. Piotrze, jak panu nie wstyd siedzieć obok takiego bredziarza i brać odpowiedzialność za jego nieskuteczność strategiczną dla miasta? Szalona zadyma trwa i mit potężnego portu też. teraz już tylko ma to być port synergiczny dla Gdańska. Meyersk jako największy światowy przewoźnik kontenerów już swoimi statkami nie będzie obsługiwał polskich portów - wyładuje wszystko w portach holenderskich i niemieckich a stamtąd małymi stateczkami do polskich portów . Przeliczcie - tir z kontenerem Elbląg - Gdańsk lub odwrotnie , to góra 40 minut. Przepływ z Gdańska do Elbląga, za lub wyładunek , załadunek tira, kręcenie tirem -12 h
Ale kino. Jaki port ? Pieniądze utopione i tyle.
"Morski Zespół Parlamentarny", to poważnie brzmi a postępuje niepoważnie. widzieliście "port", widzieliście pełne magazyny towarów i statki oraz barki czekające na redzie "portu" do rozładowania i załadowania. Widzieliście 5 osobowy zespół pracowników "portu". Musieli was wcisłowcy poczęstować jakimś płynem gwałtu skoro widzieliście pełne oblicze "portu" i bredzicie bardziej niż nawalony Wiesiek. Jaki jest Wcisła, to ukazuje fakt że nie wziął od pis 100 mln na port i teraz byłby tom port tuskowców. on i tak będzie obsadzony tuskowcami, szczególnie ten traktor jako najmądrzejszy w "porcie. Błaźnicie się asystując Wciśle.
Szanuję starszych ludzi ale w tym wypadku to przesada. Załoga jeszcze bardziej stara jak u poprzedników.W Urzędzie pracjue dużo młodych wykształconych ludzi ,co oni tam robią? Starsi niech odejdą na emeryturę .nam potrzebni młodzi ,wykształceni ludzie , a dziadki do pilnowania wnuków.
Jurija eta nasz człowiek w poolszy in garodie Elbląg.
Widzę tam dwóch oszustów motorówka i lej. Jeden obiecał kiedyś dzieciom boiska powiedział wy kupcie piłki a ja zbuduję boiska. Oszukał dzieci i ich rodziców. Ten drugi oszust obiecał 14 lat temu zielona falę.Do dziś nie zrealizował obietnicy wyborczej. Nie wierzcie im to oszuści.
Czy Wcisła, poza destrukcją, wykonał i zakończył sukcesem , pozytywne dla miasta JEDNO "zainicjowane" z pompą zadanie? Od 30 lat ciągle słyszę jego wywody o ciekach wodnych a teraz o "porcie". Wąska, mokra specjalizacja. Może by się nadał na laboranta kadzi w Rubnie? Galaretowaty, niezbyt bezpieczny facet, bo zachowuje się jak "pijany przy płocie" - trzyma się ale przysiada, lewituje, bełkocze, wymiotuje i jest dumny z tego, bo jutro znowu się pojawi w tym samym zafajdanym już miejscu i znowu zatańczy. Szkoda płotu. Co skutecznie zrobił dla miasta przez 25 lat trzymania płotu?
A gdzie podziękowania dla PISu za przekop? Gdyby nie PISowski przekop nie byłoby dzisiaj wyszarpywania sobie portu i gadania o jego rozwoju.
A jaka jest sytuacja finansowa tego portu???