Departament Zarząd Dróg UM Elbląg informuje, że w tym tygodniu (od wtorku) na skrzyżowaniu ulic Płk. Dąbka - Węgrowska zainstalowano nowy program pracy sygnalizacji.
Na skrzyżowaniu tym dochodziło uprzednio do kolizji pojazdów, dlatego po analizie zdecydowano, aby każdy wlot tego skrzyżowania otrzymał oddzielny, odpowiedni czas wyświetlenia sygnału zielonego (cały cykl pracy sygnalizacji zamyka się w 100 sekundach).
Przydzielony czas przejazdu dla poszczególnych wlotów został opracowany na podstawie pomiarów natężenia ruchu, z jednoczesną koordynacją sygnalizacji na kolejnym skrzyżowaniu: Odrodzenia-Ogólna-Płk. Dąbka-Jana Pawła II.
Funkcjonowanie nowego programu sygnalizacji, na skrzyżowaniu ulic Płk. Dąbka-Węgrowska, będzie w tej chwili obserwowane przez drogowców. Nowy program powinien wyeliminować kolizje pojazdów.
Dojeżdżając do skrzyżowania prosimy kierowców o zachowanie ostrożności i nie jeżdżenie na pamięć.
UM Elbląg
Działania zmniejszające ilość kolizji na danym skrzyżowaniu na pewno należy postrzegać jako usprawnienie ruchu i zwiększenie bezpieczeństwa. Jednak to skrzyżowanie uświadamia mi że wielu kierowców nie powinno mieć prawa jazdy ! Wcześniej skrzyżowanie Niepodległości z Konopnickiej trzeba było przerobić na rondo bo wielu kierowców nie potrafiło się tam odnaleźć ! Jeszcze wcześniej zjazd z Mostu Europejskiego też był wielką zagadką dla wielu użytkowników dróg publicznych !!! Jakie są koszty niedouczenia naszych mieszkańców odnośnie znajomości przepisów ruchu drogowego ? Ktoś policzył ile trzeba było wydać na przebudowę tych newralgicznych skrzyżowań ? A może po prostu trzeba było je od razu wykonać z należytą starannością ! Ponadto proponuję wydać podręcznik „Skrzyżowania dla opornych” !
niezależnie od rodzaju skrzyżowania,BMW ma zawsze pierszeństwo.he he
~Twój email - bezpieczeństwo nie ma ceny. Konstrukcja drogi i jej oznakowanie powinno być jednoznaczne od pozwolenia na ich użytkowanie. Przebudowy nie wynikają z "tępoty" kierujących, a z "profesjonalizmu" konstruktorów, projektantów. Dlaczego innych, poniemieckich, skrzyżowań nie trzeba "przerabiać"? Będziesz taki butny (niemądry) do czasu puknięcia i wtedy rozum i grzeczność na chwilę ci wróci za sprawą mandaciku i klepania blach.
Wyjazd z Carrefoura to zawsze był i jest wyjazd z parkingu ...
Przecież tam powinno być już dawno rondo!
~kij - a jaka to różnica przy negatywnie działającej na psychikę konstrukcji całego skrzyżowania z "rondem" i światłami? Wystarczyło by rondo, tak jak było w czasach Hipernovej - wypadków nie było.
Jeżeli jest włączona sygnalizacja to nie masz racji.
~stepowcy?~ poniemeickie skrzyżowania jak były budowane, to miały przepustowość klikunastu samochodów na dobę ! I były to jezdnie dwukierunkowe o jednym pasie ruchu w kazdym kierunku. A co do wiedzy i roztropności naszych rodzimych kierowców, to zostawia ona dużo do życzenia.
Bzdura i beSens. Kolejne skrzyżowanie na którym jedzie jeden pas a reszta stoi. Po co te światła w ogóle.