Jedna osoba zginęła, pięć zostało rannych w wypadku, do którego doszło tydzień temu na DK 22, w pobliżu Karczowisk Górnych. To kolejne tragiczne wydarzenie na odcinku tej drogi, z Elbląga do Fiszewa. Kiedy trasa doczeka się planowanej od lat przebudowy?
Wąska i pełna ostrych zakrętów droga z Elbląga do Fiszewa (kierunek Malbork) jest jedną z niebezpieczniejszych w naszym regionie. Na jej przebudowę kierowcy czekają od lat. Przypomnijmy. W 2017 roku Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło plan rozbudowy DK22 z Elbląga do Fiszewa, który zakładał m.in. poszerzenie drogi i skorygowanie zakrętów. W 2019 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie podpisała umowę na wykonanie dokumentacji projektowej. Ostatecznie jednak projekt ten został odrzucony. Teraz GDDKiA ma nowy pomysł na ten odcinek.
Nasze wcześniejsze plany dotyczące przebudowy drogi krajowej nr 22 plany uległy zmianie. Podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu zakresu inwestycji o obwodnicę Jegłownika. Spowodowało to konieczność zmian w programie inwestycji - rozdzielenia zadania na trzy odcinki realizacyjne: Fiszewo-Jegłownik, obwodnica Jegłownika i Jegłownik - Elbląg. Decyzja o zmianie zakresu nastąpiła po wstępnym rozpoznaniu warunków terenowych. Ogłosiliśmy przetarg na wykonanie dokumentacji tych trzech odcinków. 30 kwietnia było otwarcie ofert
- mówi Karol Głębocki, Główny Specjalista ds. Komunikacji GDDKiA Oddział w Olsztynie.
Do przetargu stanęło czterech wykonawców. Chęć wykonania dokumentacji zgłosili: Schuessler-Plan Inżynierzy oraz konsorcjum, którego liderem jest S.T.I. Polska z Warszawy, a także Highway i Europrojekt z Gdańska. Najdroższa oferta opiewa na ponad 6,1 mln zł (brutto) a najtańsza na 5,5 mln zł (brutto). Wszystkie przewyższają budżet zadania, który zamawiający określił na poziomie ok. 4,7 mln zł.
Aktualnie trwa sprawdzanie złożonych ofert
- dodaje Karol Głębocki.
Nie wiem o co ten raban , przeciez od 6 lat rządzi PiS , a posłem z naszego regionu jest pan Leonard Krasulski . Czy ten temat byl zglaszany do jego Biura Poselskiego ? Po za tym w ub. roku w trakcie kampanii prezydenckiej PiS informował o planie budowy stu obwodnic miast , a teraz podczas prezentacji Nowego Polskiego Ładu jeden punkt mowi o Narodowym Planie Budowy Dróg , najwiekszym od 1945 roku . Także odrobine cierpliwości , szczególnie ci co głosowali na PiS . Dajcie im w spokoju pracować dla dobra Polaków.
Super, czekamy na realizację obwodnicy Jeglownika
Półśrodki bez sensu. Łącznik w standardzie S do A1 jest potrzebny.
Przebudowa tego odcinka drogi nic nie zmieni wypadki będą. Czynnik ludzki jest decydujący, pośpiech, pośpiech i chęć zaimponowania pasażerom swoim samochodem i umiejętnościami.
To nie wina zakrętów tylko wina mistrzów kierownicy.Trzeba tylko przestrzegać przepisów.
Na Mierzei rozwiązało "pomorskie" wszelkie problemy drogowe (szwajcarski ser z syberyjskimi kraterami , zakręty) wprowadzając od Stegny do Krynicy 40km/h. 99% jadących łamie znaki nakazu, ale zarządca drogi spokojnie śpi. Podobnie na 22-ce - trąbią od 4 lat ale nikt nie widział tam ciecia z łopatą.
urzędy przygotowując kosztorys nie biorą pod uwagę inflacji ,jaką zafundował PIS.niektóre materiały zdrożały 70-100%.potem dziwią się ,że wszystkie oferty przewyższają założony budżet.
Zamiast egzekwować nieprzestrzeganie prawa to ci durnie jeszcze poszerzą drogę by debile mogli jeszcze szybciej jeździć. Brawo!!!!
Takie zakręty to widocznie przeszkoda umysłowa niektórych kierowców. Noga z gazu a będzie mniej wypadków. Fotoradar postawić i po sprawie.
A CO ROBI ITD ??? POSTAWIĆ KILKA FOTORADARÓW NA TYM ODCINKU DROGI I PO SPRAWIE. PROBLEM BĘDZIE ROZWIĄZANY.