Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Na "wyprostowanie" wąskiej i pełnej ostrych zakrętów drogi z Elbląga do Fiszewa (kierunek Malbork) poczekają dłużej, niż początkowo planowano. Przebudowa odcinka DK22 ma ruszyć w 2021 roku. Na razie wyłoniono firmę, która za blisko 1,7 mln zł stworzy projekt tej inwestycji.
Rozbudowę odcinka drogi krajowej 22 z Elbląga do Fiszewa minister infrastruktury zatwierdził już w 2017 roku. Zaledwie 14-kilometrowa, kręta trasa cieszy się wśród kierowców złą sławą, dochodzi tu do wielu kolizji i wypadków. Zgodnie, z wcześniejszymi zapowiedziami GDDKiA, prace w tym miejscu miały ruszyć już w tym roku. Pisaliśmy o tym tutaj. Teraz już wiadomo, że to się nie uda. Dopiero teraz rozpoczęły się prace projektowe związane z tą inwestycją.
Wykonawcą zadania o wartości blisko 1,7 mln zł jest konsorcjum olsztyńskich firm: Arkas-Projekt Sp. z o.o. Sp.k. oraz Arkas-Projekt Pracownia Projektowo-Konsultingowa. Termin wykonania zadania wynosi 47 miesięcy. Na co składa się: 20 miesięcy na wykonanie i odbiór projektu budowlanego i wykonawczego, 4 miesiące na realizację obowiązków wynikających z procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych oraz 23 miesiące na pełnienie nadzoru autorskiego w okresie realizacji robót budowlanych
- poinformował olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Według uaktualnionego planu rozbudowa odcinka Elbląg-Fiszewo powinna zostać zrealizowana w latach 2021 - 2022. Ogłoszenie przetargu na roboty budowlane planowane jest pod koniec 2020 roku.
Zadanie będzie realizowane w ramach Programu Działań na Sieci Drogowej, którego celem jest dostosowanie sieci dróg krajowych do wymagań unijnych. To oznaczam m.in., że jezdnia w tym miejscu zostanie poszerzona do 7 m, wzmocnione zostanie podłoże, łuki przejdą korektę, wybudowane zostaną kanały technologiczne, zatoki autobusowe i chodniki.
Inwestycja zapewni dostosowanie całego warmińsko–mazurskiego odcinka DK 22 do przenoszenia nacisku 11,5 t/oś. Będzie też stanowić kontynuację zadań na tym ciągu, prowadzonych w woj. pomorskim, pomiędzy granicą województwa a autostradą A1. Szacunkowy koszt przebudowy tego odcinka DK 22 to 118,2 mln zł
- informował Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ale jaja, dwa lata, nikt już nie będzie tym pamiętać. To cyrk w centrum Europy.
A ja mam tą drogę w poważaniu. Pojadę strategiczną koleją nad zalewową do Braniewa a stamtąd prościutko do malborka, też koleją. Drugi wariant, to popłynę z portu oceanicznego przez przekop do Gdańska a tam mam wybór - kolej lub Nogatem. Za 120 mln nikt poważny tego nie "wyprostuje" więc nawet drogi w pobliżu "metropolii" będą rolowane.
Jak olsztyn u siebie i na maxurach wybuduje i wyremontuje drogi ,ulice,chodniki ścieżki rowerowe to wtedy jak w tym przypadku nie będzie na remont pieniędzy. Dalej głosujcie na tych z olsztyna i cieszcie się że Elbląg jest w tych bagnach. Most na sztorc i rewolucja.won z olsztynem i tym województwem.
Wicia jak zakończy kadencję ,to już wybory będą na burmistrza.
Droga czeka na naprawe i złagodzenie zakrętów od blisko pięćdziesięciu lat. Temat jest nagłaśniany po wypadkach jakie często tam się zdarzają.