Piątek, 22.11.2024, Imieniny: Cecylia, Jonatan, Stefan
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Dziś rozpoczął się protest mediów przeciwko podatkowi od reklam

10.02.2021, 10:00:00 Rozmiar tekstu: A A A
Dziś rozpoczął się protest mediów przeciwko podatkowi od reklam

Prawie 50 prywatnych mediów rozpoczęło dziś (10.02.) protest "Media bez wyboru". Od rana takie stacje jak TVN i Polsat przestały nadawać programy, a portale jak Onet, WP czy Interia nie publikują artykułów. Dlaczego?
 

Prost rozpoczął się, ponieważ na początku lutego br. Rząd do wykazu prac legislacyjnych wpisał projekt ustawy dot. wprowadzenia składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Połowa wpływów ze składek od reklam miałaby trafić do Narodowego Funduszu Zdrowia.
 

Media, które biorą udział w proteście, na swoich łamach publikują list otwarty do władz RP i liderów  ugrupowań politycznych.


List otwarty do władz RP i liderów ugrupowań politycznych:


Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19.


Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.


Wprowadzenie go będzie oznaczać:

osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści,
   
ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,
 

pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł,


faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków, firmy określane przez rząd jako „globalni cyfrowi giganci” zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 - 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą pozostałe aktywne lokalnie media.


Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.


Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.


Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19.

 

Sygnatariusze listu

Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura

Agora S.A.

AMS S.A.

Bonnier Business

Burda Media Polska

CANAL+

Dziennik Trybuna

Dziennik Wschodni

Edipresse Polska

Eleven Sports Network sp. z o.o.

Gazeta Radomszczańska

Green Content sp. z o.o.

Gremi Media S.A.

Grupa Eurozet

Grupa Interia.pl sp. z. o.o.

Grupa Radiowa Agory sp. z o.o.

Grupa RMF

Grupa Wirtualna Polska

Grupa ZPR

Helios S.A.

Infor Biznes

Kino Polska TV S.A.

Lemon Records sp. z o.o.

Marshal Academy

Music TV sp. z o.o.

Muzo.fm sp. z o.o.

naTemat.pl

Polityka

Polska Press Grupa

Ringier Axel Springer Polska

STAVKA sp. z o.o.

Superstacja sp. z o.o.

Telewizja Polsat sp. z o.o.

Telewizja Puls sp. z o.o.

TIME S.A.

TV Spektrum sp. z o.o.

TVN S.A.

Tygodnik Powiatu Wołowskiego Kurier Gmin

Tygodnik Powszechny

Wydawnictwo Bauer

Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan

Wydawnictwo Magraf

Wydawnictwo Nowiny

Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze - Tygodnik Podhalański

 

Redakcja

Oceń tekst:

Ocen: 14

%28.6 %71.4


Komentarze do artykułu (72)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +70
    ~ precz
    Środa, 10.02

    Precz z PISIORAMI !!!!!

  2. 2
    --2
    ~ Dzienwolnyod stresu
    Środa, 10.02

    To już jest chańbą protestować za to że z reklam mają zapłacić podatek.!!!!!! Prawdą jest że z reklam mają największy dochód 1 min. Reklamy kosztuje 40 tyś. Zł . Niech uważają żeby widzowie nie protestowali kiedy spadnie oglądalność TVN Polsatu i całej reszty. Dzisiaj żyje bez stresu nie muszę oglądać Olejnik, Rozenek, budki, po i całej reszty lewicy oraz frau lempart. Ogłaszam dzisiejszy dzień dniem wolnym od stresu. Hura !!!

  3. 3
    +60
    ~ Tadeusz
    Środa, 10.02

    Ostatni moment na przebudzenie. A może witaj komuno po raz kolejny?

  4. 4
    +2
    ~ Janos
    Środa, 10.02

    Ja chętnie podpiszę petycję w sprawie likwidacji TVN

  5. 5
    +4
    ~ Skarbówka
    Środa, 10.02

    Nie napisali, że za ten protest brak emisji media odliczą sobie od podatku !!!!!!

  6. 6
    +20
    ~ Babcia Janka
    Środa, 10.02

    Ile Polaków dzisiaj nie nafaszuruje się tabletkami z reklam ! Miliony, dziękujemy wam częściej protestujcie, a my będziemy zdrowsi.

  7. 7
    +10
    ~ mis
    Środa, 10.02

    bardzo dobrze w radiu telewizji w internecie juz tylko klamliwe nachalne reklamy a telewizja same starocie liderem nachalnej telewizji i reklam jest polsat tym oszustom zawsze malo to ze ten rzad(nie moj) chce wprowadzic podatek od reklam BARDZO DOBRA DECYZJA tak samo tvn krasko nie musi zarabiac po kilkadziesiat tysiecy niech sobie obniza maja z czego rzad jeszcze powinien zakazac reklam tych pseudo cudownych lekow i ograniczyc czas reklamowy a jak sie nie podoba to wynocha z polski i przeniesc sie na san escobar

  8. 8
    +24
    ~ Piszcie prawdę
    Środa, 10.02

    A dlaczego media bez wyboru. Podatek od reklam jest już wprowadzony w krajach unijnych dlaczego jak zwiększony był podatek VAT jakoś media tym się nie zainteresowały. Inne państwa wprowadziły od 1 stycznia A u nas jak zwykle musi być protest. Bądźcie do UNII . I bardzo dobrze niech płacą podatek od reklam . W TVN nie da się oglądać filmu bo co parę minut reklamy.

  9. 9
    +13
    ~ Historyk
    Środa, 10.02

    Dla mnie te protestujące media mogą nie nadawać do końca świata i jeden dzień dłużej

  10. 10
    +14
    ~ Kat Na Idiotów
    Środa, 10.02

    Siła protestu powinna wszystkim uświadomić o jakiej władzy mediów i finansach tych firm stanowi ustawa?

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.7123119831085