ZKM w Elblągu informuje, że od dnia 2 marca 2020 (poniedziałek) wprowadzone zostaną zmiany w rozkładach jazdy na dni robocze linii nr 8, 12, 13, 17 i 18.
Linia nr 8
Korekty dotyczą rozkładu jazdy na dzień roboczy:
· odjazd autobusu z pętli Al. Odrodzenia zostaje przesunięty z godz. 5:20 na godz. 5:15, z godz. 6:36 na godz. 6:25
· odjazd z pętli przy ul. Skrzydlatej zostaje przesunięty z godz. 6:03 na godz. 5:54
Ponadto, w dni robocze zostały zmienione kursy wydłużone do Elbląskiej Uczelni Humanistycznej przy ul. Lotniczej, a mianowicie:
· odjazd autobusu z pętli Al. Odrodzenia godz. 7:22 zostaje zmieniony na kurs godz. 14:48;
· odjazd autobusu z pętli Skrzydlata godz. 16:13 zostaje zmieniony na kurs godz. 17:36.
Linia nr 13
Korekty dotyczą rozkładu jazdy na dzień roboczy:
· odjazd autobusu z Dworca zostaje przesunięty z godz. 18:37 na godz. 18:35, z godz. 5:10 na godz. 5:00;
· odjazd z pętli przy Al. Odrodzenia zostaje przesunięty z godz. 19:14 na godz. 19:10, z godz. 5:44 na godz. 5:34;
· odjazd z pętli przy ul. Łódzkiej zostaje przesunięty z godz. 6:21 na godz. 6:11.
Linia nr 12 i 17
Korekty dotyczą całego rozkładu jazdy na dni robocze. Nowe rozkłady jazdy dostępne są na stronie internetowej ZKM.
Linie nr 18
Zmiany w funkcjonowaniu linii dotyczą jej trasy oraz rozkładu jazdy – nowa trasa linii nr 18:
Pętla Nad Jarem – Legionów – Niepodległości – Konopnickiej – Piłsudskiego – Królewiecka – Kościuszki – Agrykola – Sienkiewicza – Bema – Łęczycka – Rawska – Grunwaldzka – Grottgera – Łęczycka – Bema – Kościuszki – Wspólna – Agrykola – Kościuszki – Królewiecka – Piłsudskiego – Konopnickiej – Niepodległości – Legionów – pętla Nad Jarem
Nowy rozkład jazdy linii nr 18 dostępny jest na stronie internetowej ZKM.
Zmiany w trasie linii nr 18 i jej rozkładzie jazdy zostają wprowadzone na okres testowy.
Większość powyższych zmian zostaje wprowadzona na wniosek pasażerów komunikacji miejskiej.
Michał Górecki
Przydało by sie zmienic trase 10, jak dawniej. Obecna plus dołozyc przez Moniuszki, Traugutta, bo po tej czesci miasta jest tylko 123.
Po jakiego huj.... a zmieniacie rozkład jazdy 18 stary rozkład jest 100 % lepszy od tego, mam nadzieję że osoby myślące się opamietają i 18 wróci do starego rozkładu jazdy.
Zmiany te potwierdzają, po ostatnich decyzjach rządowych ograniczających z racji zmian w finansowaniu samorządów, że do ich kasy znacznie zmniejszyły się, należne im ustawowo, wpływy z budżetu centralnego. Tym samym pogorszono sytuację samorządów w kwestiach realizacji zadań gospodarki komunalnej, a komunikacji zbiorowej w szczególności. Ta sytuacja dotyczy wszystkich miast, które muszą w związku z tym ograniczać zakres usług w komunikacji, w tym poprzez likwidację linii, ograniczeń kursów czy znaczne podwyżki cen biletów. Największe problemy mają takie miasta jak Elbląg, gdzie przykładowo wpływy z biletów stanowią ok. 30%, a niewielkie są możliwości pokrycia potrzeb z innych działań. W naszym mieście jedynym takim źródłem byłaby likwidacja linii tramwajowych. Jednakże jest to niemożliwe, gdyż dotąd rozwój tych linii był oparty na funduszach europejskich lub innych grantach zewnętrznych. Ich uzyskanie było wynikiem tego, że zagwrantowano utrzymanie komunikacji tramwajowej. W przeciwnym razie miasto musiałoby oddać te kwoty, które przyznano mu w ramach tych funduszy.
Wszystko ok, ale ze zmianą trasy 18-tki to najgłupszy pomysł.
Po co zmieniać linię nr 18 - wcześniej było dużo lepiej, gdy linia nr 18 jeździła przez ul. Traugutta. Ulicą Traugutta jeździ tylko jeden autobus linii nr 13, jest to stanowczo za mało jak na tak duże osiedle i na dodatek w Centrum Elbląga. Prosimy o pozostawienie tej linii nr 18 na tym samym poziomie czyli pozostawienie jej przejazd przez ul. Traugutta. Z góry dziękujemy Panie Górecki. Prosimy o przychylenie się do naszej prośby.
Nie ma i nie bedzie
Zlikwidować można część autobusów bardzo zmodyfikować zmienić trasy zmniejszyć częstotliwość a niektóre zlikwidować .w nowym przetargu mniejsze autobusy mniej palą , z klimą,biletomaty. Mniejszych można więcej pościć na głównych trasach, cięcia muszą być .Ludzie z autobusu przesiadać będą się do tramwajów i na odwrót .Tramwaj główna gałęzią transportu oraz doinwestowane ludzi taboru Nie jest to popularne ,ale faktycznie racjonalne biznesowo. Nie ilość tylko jakość . A tak to tylko powietrze jest wożone .