- Mamy zapewnienie, że do 2022 r. ma być zrealizowana inwestycja Kanału przez Mierzeję Wiślaną. Trzymam za to kciuki, chociaż wątpię, że rząd PiS-u się z tej obietnicy wywiąże. Niemniej jednak znowu powracamy do tematu inwestycji w elbląskim porcie – mówił podczas wczorajszej konferencji prasowej poseł PO Jacek Protas.
W czym tkwi problem? Poseł obawia się, że elbląski port nie zostanie w porę przygotowany na to, by mogły wpływać do niego większe statki.
Ważna jest przebudowa podejścia do portu w Elblągu, obrotnica, bo te większe jednostki się tu w żaden sposób nie obrócą bez specjalnego sprzętu czy odpowiedniego miejsca. Nadal nie ma żadnej koncepcji na to czy, kiedy i za jakie pieniądze te inwestycje będą realizowane
– podkreślał Jacek Protas.
Poseł zwrócił się do Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej o podjęcie działania, by te inwestycje zostały zrealizowane. - Parlamentarzyści z Warmii i Mazur po raz kolejny zgłosiliśmy poprawkę do budżetu państwa po to, by zostały przeznaczone środki przynajmniej na dokumentacje przygotowującą te inwestycje – mówił Jacek Protas.
Dziś rozpocznie się debata budżetowa, która pokaże, czy środki na ten cel zostaną uwzględnione w budżecie. - Zobaczymy, jak zachowa się PiS - dodał poseł.
- PiS ogłosił w październiku ub.r., że Kanał ma być zbudowany w 2022 r. (…) Jerzy Wilk będąc prezydentem Elbląga mówił, że Elbląg nie może czekać do 2020 i Kanał trzeba wybudować szybciej. No to mamy szybciej, zamiast przed 2020 mamy 2022 r. - stwierdził senator PO Jerzy Wcisła.
Senator również obawia się o przyszłość elbląskiego portu.
Rosjanie mówili wyraźnie, że mają jednostki, które mają przewozić po 2 tys. ton. Te jednostki nie mogą wpłynąć do Elbląga, bo zalew jest za pływki, a w naszym porcie te barki nie obrócą się
– podkreślił Jerzy Wcisła.
Wybudowanie Kanału bez zbudowania w Elblągu obrotnicy będzie, daniem parlamentarzystów PO, zgubne dla naszego miasta. - To nie będzie miało żadnego sensu, bo te barki i tak do Elbląga nie wpłyną – dodał Jerzy Wcisła. - Jeśli rząd podejmuje decyzję o wybudowaniu Kanału i w tym samym czasie mówi, że ten Kanał pozwoli przewieść 3,5 ton rocznie, a jednocześnie wyrzuca z programu rewitalizacji dróg wodnych - Wisłę i Międzynarodową Drogę Wodną E-70, na której leży port w Elblągu, to to jest kompletny bezsens. To jest budowanie autostrady bez zjazdu.
7 lutego br. ma odbyć się posiedzenie Parlamentarnego Zespołu Rozwoju Dróg Wodnych. - Zajmiemy się m.in. priorytetami, które rząd określił w budowie dróg transportowych i tej decyzji, którą podjęto 12 grudnia, a ujawniona została w internecie 15 grudnia. Czas na konsultacje kończył się przed Wigilią, czyli kompletnie nie było szans na konsultacje. Mam nadzieję, że rząd się opamięta i przywróci Wisłę i DW-70, bo budowanie takiej strategii, jak to robi PiS, nie ma najmniejszego sensu – zaznaczył Jerzy Wcisła.
Masa szkolnych błędów bijacych po oczach: przewiesc? Zalew za plywki? To tylko niektóre. Osoba to pisząca powinna zastanowić się poważnie nad zmiana zawodu.
Masa szkolnych błędów bijacych po oczach: przewiesc? Zalew za plywki? To tylko niektóre. Osoba to pisząca powinna zastanowić się poważnie nad zmiana zawodu.
Won z nimi, jak oni mają jeszcze czelność pokazywać swoje gęby zakazane. !!!! Że też nie mają za grosz honoru.
i dlaczego ten Protas nie ma przedstawionych zarzutów za lotnisko i termy. Tyle kasy wywalonej w błoto. A ten nierób Wcisła niech spieprza gdzie pieprz rośnie
Pamiętam, a było to nie tak dawno podczas przerwy na sejmiku województwa poświęconemu turystyce wówczas dzisiejszy poseł entuzjasta przekopu dziwił się i wywracał oczami, że przekop jest niepotrzebny i nigdy do niego nie dojdzie...widać czasy i ludzie się zmieniają
Łajdacy z PO nie od dziś wiadomo, że mówicie o przekopie dużo, bardzo dużo i tylko tyle wiadomo nie od dziśiaj że wasza partia nie chce przekopu, dlaczego więc szczujecie i robicie wredną robotę na rzecz naszego miasta jednoznaczna padła deklaracja z ust waszych lederów łajdacy dla naszego cudownego miasta nie zrobiliście nic, a dzisiaj mu jeszcze szkodzicie wasz duet protas - wcisło mniej niż zero
Przekop w obecnych warunkach ekonomicznych nie ma żadnego uzasadnienia. Decyzja o realizacji tej inwestycji posiada jedynie tło polityczne wymierzone w Federację Rosji. Port w Elblągu po przekopie nie zwiększy swych obrotów. Okoliczne tak z Polski czy innych państw nadbałtyckich odbiorą nam klientów. Poza tym wykonanie przekopu podniesie zagrożenie powodziowe Elbląga, a trudno też przewidzieć skutki zniszczenia środowiska, mogą być ogromne. Moim zdaniem lepiej odstąpić od wykonania tej inwestycji.
Jak można być takim hip,,,, ta i za wzięty. PiS obiecał i przekopie A co wy peowcy zrobiliście. Elbląg za waszych rządów został upodlony i zdegradowany, co zapomniało się. A kto dawał wszystko na olsztyn i mazury, pieniądze. A resztki lub nic trafiali do Elbląga. Jeszcze głos zabiera jeden z drugim i ja trzy. Rządziliscie peowcy mogliście wszystko zrobić a teraz wykrzykujecie. Za donoszenie do UE na swój naród powinno się w wyp,,,, lic z polski. Poszli won to delikatnie określenie.
Po co ten artykuł i po co promujecie tych lewaków