10 listopada tramwaje linii nr 4 i 5 ruszą nowym odcinkiem torowiska wzdłuż ulic: Grota Roweckiego i 12 Lutego. Jakie jeszcze elblążąn czekają zmiany w komunikacji miejskiej?
30 września, zgodnie z umową zakończono budowę nowego fragmentu torowiska wzdłuż ulicy Grota Roweckiego i 12 Lutego. Inwestycja ta umożliwiła zmodyfikowanie komunikacji tramwajowej i autobusowej. 9 listopada, po wzmożonym ruchu związanym z dniem Wszystkich Świętych, odbędzie się oficjalne otwarcie nowych linii. Od 10 listopada będą funkcjonowały nowe rozkłady jazdy
- mówił Witold Wróblewski, prezydent Elbląga, podczas dzisiejszej (24 października) konferencji prasowej.
Zmienią się rozkłady jazdy linii tramwajowych 4 i 5 oraz linii autobusowej nr 9. Nowa trasa linii nr 4 (oba kierunki) będzie prowadziła z pętli przy ul. Ogólnej, ulicami: Płk. Dąbka, 12 Lutego, Grota-Roweckiego, 3 Maja, Grunwaldzką na pętlę przy ul. Druskiej. Z koli "5" pojedzie z pętli przy ul. Ogólnej ulicami: Płk. Dąbka, 12 Lutego, Grota-Roweckiego, Grobla św. Jerzego, Bema na pętla przy ul. Saperów.
Zmieni się również trasa "9". Nie będzie ona jednak specjalnie się różniła od dotychczasowej. Zamiast, jak teraz ul. 12 Lutego i Hetmańską, autobus będzie przejeżdżał przez plac Słowiański. Trasa będzie więc prowadziła z pętli przy ul. Ogólnej, dalej Płk. Dąbka do skrzyżowania z Teatralną, stamtąd Robotniczą, przez plac Słowiański, Rycerską, Tysiąclecia aż na dworzec. Kurs będzie nieznacznie dłuższe, ale w zamian "9" będzie obsługiwała pl. Słowiański, w miejsce "5"
- mówi Artur Bartnik z Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu.
To może być dopiero początek zmian w komunikacji miejskiej, choć na kolejne długo poczekamy.
- Dzięki nowym liniom mieszkańcy zyskują, szybkie i bezpośrednie połączenie północnych osiedli miasta z dworcem oraz z ul. Bema i Saperów, gdzie znajdują się szkoły, szpital, czy urzędy. Czas przejazdu na tych liniach ulegnie skróceniu o około 4 minuty, co pozwoli na zwiększenie liczby kursów. Dzięki temu komunikacja tramwajowa będzie bardziej konkurencyjna. Sukcesywnie będziemy przekształcali komunikację tak, aby głównym środkiem transportu były tramwaje, a autobusy przechodziły do roli uzupełniającej. W wyniku realizacji tej inwestycji zaczyna to być możliwe do realizacji. W tej chwili jednak, do 2020 roku, mamy podpisane umowy z przewoźnikami autobusowymi i jako organizator komunikacji jesteśmy zobowiązani do ich przestrzegania - mówi prezydent Wróblewski.
Ten nowy układ komunikacyjny wynika między innymi z głosów elblążan. Przygotowując się do zaprojektowania nowego układu, zorganizowaliśmy sondę internetową, w której mieszkańcy mieli do wyboru trzy warianty. Uruchomiliśmy również punkt konsultacji, gdzie były przyjmowaliśmy uwagi od mieszkańców. Na podstawie tych informacji zaproponowaliśmy rozwiązanie, które jest kompromisem. W głosowaniu sondażowym wzięło udział 1600 osób i wygrał wariant 1. Przyjęliśmy go jako podstawowy, dlatego linia nr 4 i 5 będą kursowały po nowym odcinku. W przyszłym roku planujemy duże badanie potoków pasażerskich na konkretnych liniach. Na podstawie jego wyników będziemy się przymierzali do następnych zmian. Mamy na uwadze, między innymi Centrum Rekreacji Wodnej Dolinka. Jednak skomunikowanie tego miejsca wymaga większego przetrasowania innych linii. Tego nie można zrobić jednym ruchem
- dodaje Zbigniew Orzech, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu.
Przypomnijmy. W ramach projektu „Przebudowa drogi wojewódzkiej 504, etap II – budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu” powstało między innymi ok. 900 metrów nowej linii i trakcji tramwajowej, wybudowano 4 perony przystankowe oraz przebudowano skrzyżowania ulic: 12 Lutego - Gen. Grota-Roweckiego - Armii Krajowej oraz 12 Lutego – Królewiecka - Teatralna- Nowowiejska - Płk Stanisława Dąbka wraz z sygnalizacją świetlną.
Koszt inwestycji wyniósł 10 263 934,90 zł, z czego prawie 7,4 mln zł miasto pozyskało z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
Nowe torowisko oficjalnie zostanie oddane do użytku 9 listopada – już dziś serdecznie Państwa oraz mieszkańców zapraszam na tę uroczystość. Tego dnia planujemy promocyjne przejazdy na nowym odcinku z atrakcjami dla elblążan
- dodaje Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy elbląskiego ratusza.
Wystarczy popatrzeć na to zdjęcie by Zrozumieć dlaczego w tym mieście jest jak jest :(
Mnie interesuje najwięcej to w jaki sposób ZKM zamierza zniwelować tę stratę 20stu milionów. Bo jest to chyba wiarygodne co napisane było na tej stronie/ZKM strata 20 milionów/.
Tylko Witolda bym zostawił z tej obsady reszta jak najszybciej do tuningu!
Jednak nie na tej stronie były podane te dane, na innej dlatego muszę skorygować, ale kwota się zgadza.
mam wrazenie ze elblag zatrzymal sie w czasie PRL. siedza stare upasle komuchy z haslem przewodnim keep Calm and go for wroblewski- oderwanym od rzeczywistosci i kompletnie zakłamanym. Ich cecha charakteru jest nepotyzm, kolesiostwo,kupczenie stołkami, bylejakosc. niech sie wstydza ci co na nich glosowali. obciach i zenada. I tylko elblaga żal..
Takie zepsucie połączeń, zabranie szybkiej komunikacji tramwajowej do serca miasta, a wiec placu slowianskiego, pocztowej, robotniczej, stoczniowej, starowki, gdzie gro Elblazan dojezdza do szkoly, pracy, na imprezy i zmuszenie ich de facto aby jak sardynki tłukli i wlekli sie przez odcinek specjalny na obroncow pokoju, to dzialania antyspoleczne i de facto poczatek wygaszania komunikacji tramwajowej w naszym miescie. Teraz ludzie przestana jezdzic tym srodiem transportu.
A ta atrakcja dla elblążan - podczas promocyjnych przejazdów - to zapewne występ p. Wróblewskiego z p. Nowakiem, tylko czy w duecie czy solo? A tak poza tym to wszyscy zdrowi?
4 min krócej a ponad 10 baniek poszło , brawo wróbel brawo ty . Teraz po zapłaceniu firmie za robotę proszę o informację o stanie zadłużenia miasta , tylko poproszę o konkretne kwoty .
Pewnie, że mi wstyd, ale co zrobić.
Jaki Zbigniew, przecież on ma inne imię ...