Sobota, 23.11.2024, Imieniny: Cecylia, Jonatan, Stefan
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

ZKM pyta mieszkańców, który wariant zmian wolą?

10.07.2017, 11:00:13 Rozmiar tekstu: A A A
ZKM pyta mieszkańców, który wariant zmian wolą?

W związku z budową nowego torowiska w ciągu ulic 12 Lutego i gen. S. Grota – Roweckiego, Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu przygotował 3 warianty zmian w elbląskiej komunikacji miejskiej, związanych z realizacją tej inwestycji.

W sondażu można wziąć udział poprzez stronę internetową www.zkm.elblag.com.pl, a także poprzez papierowy arkusz, dostępny w Centrum Obsługi Klienta przy ul. Czerwonego Krzyża 2.

Co ważne - każdy z przedstawionych wariantów stanowi określoną całość. Cechą wspólną każdego z wariantów jest przetrasowanie linii nr 4 na nowy odcinek torowiska w ul. 12 Lutego i Grota – Roweckiego. Linia ta stanie się swoistym „kręgosłupem komunikacyjnym” zapewniając szybsze połączenie północ – centrum - południe, nabierając  tym samym jeszcze większego znaczenia dla pasażerów.

Wariant nr 1:

- przetrasowanie linii tramwajowych nr 4 i 5 w ul. 12 Lutego i Grota - Roweckiego;

- zmiana trasy linii nr 9, po okrężnej trasie:

Odrodzenia (pętla)– Dąbka – Piłsudskiego – Królewiecka – Szymanowskiego – Moniuszki – Królewiecka – Piłsudskiego – Dąbka – Odrodzenia (pętla)

- zmiana trasy linii nr 12 (oba kierunki): od al. Piłsudskiego przez ul. Dąbka, Teatralną (reszta trasy bez zmian).

- zmiana trasy linii nr 14 (oba kierunki) : od ul. Dąbka do al. Odrodzenia (zamiast do Ogólnej) i na wybranych kursach obsługa Elbląskiego Parku Technologicznego;

Wariant nr 1 – zalety:

- utworzenie nowego, szybkiego połączenia północ – centrum – południe miasta;

- duża częstotliwość kursowania tramwajów w ul. 12 Lutego i Grota – Roweckiego;

- ułatwienie dojazdu do Centrum Rekreacji Wodnej „Dolinka” – linia nr 9;

Wariant nr 1 – wady:

- znaczne zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych (nr 9, 12, 14);

- brak bezpośredniego połączenia tramwajowego ul. Dąbka z pl. Słowiańskim, a przetrasowanie linii nr 12 nie gwarantuje pełnego zaspokojenia potrzeb przewozowych (szczególnie w godzinach porannych);

- konieczność całkowitego przebudowania rozkładów jazdy linii nr 14  – obecny rozkład linii jest dobrze dopasowany do potrzeb zgłaszanych przez mieszkańców;

 

Wariant nr 2 (wersja A i B):

- przetrasowanie linii tramwajowej nr 4 w ul. 12 Lutego i Grota - Roweckiego;

- zmiana trasy linii nr 9, po okrężnej trasie:

Odrodzenia (pętla)– Dąbka – Piłsudskiego – Królewiecka – Szymanowskiego – Moniuszki – Królewiecka – Piłsudskiego – Dąbka – Odrodzenia (pętla)

- zmiana trasy linii nr 14 (oba kierunki) : od ul. Dąbka do al. Odrodzenia (zamiast do Ogólnej);

- wydłużenie, na wybranych kursach trasy linii nr 17 (wariant 2A) lub, jako alternatywy, linii nr 8 (wariant 2B) i obsługa Elbląskiego Parku Technologicznego;

Wariant nr 2 - zalety:

- utworzenie nowego, szybkiego połączenia północ – centrum – południe miasta;

- pozostawienie bezpośredniego połączenia linią tramwajową (linia nr 5) ul. Dąbka z pl. Słowiańskim;

- ułatwienie dojazdu do Centrum Rekreacji Wodnej „Dolinka” – linia nr 9;

Wariant nr 2 – wady:

- konieczność całkowitego przebudowania rozkładów jazdy linii nr 17 lub, jako alternatywy,  linii nr 8;

- trasa linii nr 17 nie spełnia wszystkich postulatów osób dojeżdżających na Modrzewinę (preferowane centrum miasta); alternatywna linia - nr 8 - pełni ważną rolę w obsłudze innych rejonów miasta (m.in. Zatorze);

    konieczność całkowitego przebudowania rozkładów jazdy linii nr 14 – obecny rozkład linii jest dobrze dopasowany do potrzeb zgłaszanych przez mieszkańców;

 





Wariant nr 3:


- przetrasowanie linii tramwajowej nr 4 w ul. 12 Lutego i Grota - Roweckiego;

- zmiany w funkcjonowaniu linii nr 9 :

* w dzień roboczy tylko obsługa EPT w godzinach szczytu - 5 kursów w obu kierunkach;

* w soboty i w niedziele poprawi skomunikowanie al. Odrodzenia w godz. od 9 do 16 (trasa do i z pętli Odrodzenia);

- Wydłużenie (na wszystkich kursach w kierunku Odrodzenia) trasy linii nr 13 przez ul. Moniuszki (CRW „Dolinka”) i Królewiecką (reszta trasy na tym kierunku - bez zmian);

Wariant nr 3 – zalety:

- utworzenie nowego, szybkiego połączenia północ – centrum – południe miasta;

- pozostawienie bezpośredniego połączenia linią tramwajową (linia nr 5) ul. Dąbka z pl. Słowiańskim;

- stosunkowo niewielka ingerencja w obecnie istniejący układ linii;

Wariant nr 3 – wady:

- tylko częściowa obsługa CRW „Dolinka”

 

Po zakończeniu budowy nowego torowiska w ul. 12 Lutego i gen. S. Grota – Roweckiego, które zgodnie z przyjętym harmonogramem jest planowane na koniec września 2017, ZKM w Elblągu wprowadzi jeden z rozważanych wariantów.


Michał Górecki
Zarząd Komunikacji Miejskiej

Oceń tekst:

Ocen: 2

%100.0 %0.0


Komentarze do artykułu (14)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +5
    ~ Głos Elblążan się nie liczy
    Poniedziałek, 10.07

    Dla mieszkańców osiedla Władysława 4 i okolicznych ulic obecny układ tymczasowy, komunikacyjny, jest bardzo dobry. Przez ul. Traugutta jezdziła tylko "13". Teraz mamy "8", "16", "31" dodatkowo. "20" jak się nie zatrzymywała koło Policji przy Królewieckiej tak się nadal nie zatrzymuje, nie wiadomo dla czego. Przecież są tam dwa przystanki, mogą być podwójne przecież typu "BuS-Tram". ZKM wymyśłiło 3 warianty, nie było jednak analizy i chęci przez ZKM by mieszkańcy wysyłali swoje propozycje. Zatem odgórnie ZKM wymyśliło a UM przyklepie, a konsultacje te to pic na wodę

  2. 2
    +5
    ~ Alojzy
    Poniedziałek, 10.07

    A dlaczego tramwaj " 1" nie może jeździć np. z Druskiej, Grunwaldzką, obok dworca, do ul. Saperów? " !" była by tw. "tramwajem studenckim". Dowoziła by młodzież przyjedną do szkół po drodze i do miasteczka szkolnego. Rozjazd na romdzie ul. 1go Maja i 3go Maja nie używany tylko rdzewieje, co na to pan Górecki z ZKM?

  3. 3
    +9
    ~ ZKM wie lepiej :)
    Poniedziałek, 10.07

    Patrząc na te mapki, nadal wszystkie autobusy i tramwaje będą " wpompowane" w układ ulic 12go Lutego/ Płk. Dąbka. Nic się nie zmieni dopóki ten skostniały aparat partyjny, przyspawany do stołków nie zejdzie z tego świata w sposób naturalny, bo żadna siła ich ze stołków zwalić nie może. To jest Elbląg, postkomunistyczny, niestety. Władze udają, że robią coś dla ludzi a są to tylko ruchy pozorne, by w dokumentach wyglądało idealnie. Komunikacja miejska musi być elastyczna, dla mieszkańców. Jk w innych miastach: tramwaje w centrum a autobusy pełnią rolę dojazdową do osiedli, centrów handlowych i gmin. Ale niestety, nie w Elblągu. Komunistyczny beton nie do przebicia, nikogo młodego kreatywnego, stare wyjadacze, nie dopuszczą by stworzył nowy realny plan komunikacyjny dla miast

  4. 4
    +3
    ~ Oberwator
    Poniedziałek, 10.07

    Dajcie spokój z tą Dolinką! I tak nikt tam autobusem nie będzie jeździł!!

  5. 5
    +2
    ~ ????
    Poniedziałek, 10.07

    wariant nr 3

  6. 6
    +6
    ~ Jakub
    Poniedziałek, 10.07

    Autobus nr 9 ( Sulimy ) - Al.Odrodzenia - Płk.Dąbka - Piłsudskiego - Robotnicza - Teatralna - Nowowiejska - Sienkiewicza (pow. Kościuszki ) - Mickiewicza - Grunwaldzka - DWORZEC

  7. 7
    +4
    ~ Elblązanka
    Poniedziałek, 10.07

    Dwa tygodnie temu wysłałam maila do ZKM jakie widzi rozwiązanie żeby dojechać z ulicy Gwiezdnej na Strażniczą aby dotrzeć do pracy na godzinę 5.00 do dnia dzisiejszego nie otrzymałam odpowiedzi .Najpierw powinni się zapytać ludzi a nie wydawać nie potrzebnie pieniądze bo te zmiany są nie konieczne.Punktem przesiadkowym był Plac Słowiański a teraz nie będzie w ogóle jak dojechać .Ruszcie głową a nie robicie jak wam wygodniej Temat nadaje się tylko do zgłoszenia w telewizji nich cała Polska usłyszy o Elblągu i mądrych ludziach

  8. 8
    +5
    ~ AKCJA T4
    Poniedziałek, 10.07

    ZKM jest nikomu niepotrzebny!Przewoźnicy sami potrafiliby ułożyć trasy i rozkłady!!!

  9. 9
    +6
    ~ Czyli
    Poniedziałek, 10.07

    Macie nas pasażerów konkretnie w d. Nadal tramwaj nie jedzie ul. Mazurska i przez zawade największe osiedle. Beton to mało powiedziane. Kiedy zniknie naczelny tramwajowej firmy. Nie zdaje egzaminu. Czas na zmiany. Natychmiast.

  10. 10
    +3
    ~ ed
    Poniedziałek, 10.07

    Bezsensowna inwestycja

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.2571318149567