Komisja Doraźna Rady Miejskiej do oceny funkcjonowania i zmian w dotychczasowych zapisach uchwał dotyczących systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w Elblągu po czterech posiedzeniach zaproponowała zmiany w opłatach wnoszonych przez mieszkańców i osoby prawne i skierowała je do zaopiniowania Komisjom Stałym Rady Miejskiej. Zmiany powinny być uchwalone na najbliższej Sesji i obowiązywać od 1 kwietnia 2014 r.
„Komunikat o efektach prac Komisji Doraźnej Rady Miejskiej w Elblągu
Komisja Doraźna Rady Miejskiej w Elblągu do oceny funkcjonowania i zmian w dotychczasowych zapisach uchwał dotyczących systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w Elblągu została powołana, z inicjatywy przewodniczącego Rady Miejskiej Janusza Nowaka, podczas sesji RM 30 grudnia 2013 r. W skład Komisji weszli przedstawiciele wszystkich klubów Rady Miejskiej: radny Adam Basiukiewicz – przewodniczący, radny Zenon Lecyk – zastępca przewodniczącego, radni Ryszard Klim i Robert Turlej – członkowie.
Komisja odbyła cztery posiedzenia z udziałem przedstawicieli kierunkowych departamentów Urzędu Miasta. Na posiedzeniach poddano analizie obowiązujące przepisy i wynikające z nich rozwiązania „systemu odpadowego” funkcjonujące w naszym mieście w 2013 roku. Stwierdzono niedoskonałości w organizacji „systemu” oraz zawyżone w stosunku do potrzeb opłaty wnoszone przez mieszkańców i instytucje.
Komisja w swym sprawozdaniu opisuje dostrzeżone niedociągnięcia i szczegółowo wylicza nadwyżkę wpłat nad kosztami, które narastająco wyniosą 1 511 314,86 zł tj. 22,8 proc. rocznego kosztu systemu. Składają się na nią:
– różnica między wpłatami, a kosztami w roku 2013 – 962 751,69 zł
– podwójnie naliczone koszty (faktycznie poniesione przez UM) – 246 300,20 zł
– nadwyżka wpłat w roku 2014 (nowe stawki wejdą w życie dopiero od kwietnia br.) – 302 262,97 zł.
Realizując zasadę „non profit”, która obowiązuje samorządy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, Komisja zaproponowała zmiany w opłatach wnoszonych przez mieszkańców i osoby prawne i skierowała je do zaopiniowania Komisjom Stałym Rady Miejskiej. Zmiany powinny być uchwalone na najbliższej Sesji i obowiązywać od 1 kwietnia 2014 r.
Propozycje Komisji:
– Gospodarstwo od 1 do 4 osób, odpady segregowane, obecnie 10,50 zł, stawka proponowana przez Komisję 8 zł od osoby
– Gospodarstwo od 5 do 10 osób, odpady segregowane, obecnie 6 zł, stawka proponowana przez Komisję 5 zł
– Gospodarstwo powyżej 11 osób, odpady segregowane, obecnie 1 zł, stawka proponowana przez Komisję 5 zł
– Gospodarstwo od 1 do 4 osób, odpady niesegregowane, obecnie 14,50 zł, stawka proponowana przez Komisję 13,50 zł
– Gospodarstwo od 5 do 10 osób, odpady niesegregowane, obecnie 8,40 zł, stawka proponowana przez Komisję 7,50 zł
– Gospodarstwo powyżej 11 osób, odpady niesegregowane, obecnie 1,40 zł, stawka proponowana przez Komisję 1 zł.
Ponadto Komisja proponuje zmniejszenie o kilkanaście procent opłaty za wywóz odpadów z nieruchomości niezamieszkałych.
Proponuje się, że w ramach uiszczanej przez właścicieli każdej nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dezynfekowane i myte są wszystkie pojemniki na odpady i kosze uliczne: jednokrotnie w okresie od października do kwietnia każdego roku i dwukrotnie w okresie od maja do września każdego roku, według ustalonego harmonogramu.
Komisja proponuje również zwiększenie częstotliwości wywozów odpadów wielkogabarytowych.
Szczegółowe ustalenia z prac Komisji Doraźnej ujęte są w sprawozdaniu.
Adam Basiukiewicz – przewodniczący
Zenon Lecyk – zastępca przewodniczącego
Ryszard Klim – członek
Robert Turlej – członek"
ci CZŁONKOWIE wcześniej głosowali za obecną uchwałą ... ale że wybory się zbliżają to trzeba by zabłysnąć. brawo - dziękuję za tę SZOPKĘ!
Panie Przewodniczący Basiukiewicz. Co zrobi ratusz z " zyskiem " z opłat śmieciowych. Co z odpadami technicznymi i opakowaniami styropianowymi. Dlaczego komisja nie konsultowała się z mieszkańcami w tej materii. Do kiedy 20 tonowe samochody będą rozjeżdzały ulice i chodniki w osiedlowych uliczkach.
Nie dawajcie więcej fotki Lecyka do artykułów bo się zaczynam moczyć nocą i wciąż myślę o tym, że na głowę może mi spaść sufit!
Mając rodzinę powyżej 11 osób lepiej nie segregować odpadów ( opłata 1 zł.), a segregowane pow. 11 osób propozycja na 5 zł.. Gdzie sens, gdzie logika za segregacją.
Do Mieszkańca. Zachęcam do wejścia( Google) na przebieg sesji RM w dniu 19 lutego 2013roku, kiedy to glosowano stawki opłat za wywóz śmieci. Klub SLD był przeciwko. Pozdrowienia.
Panie Lecyku, twój bos kazał obniżyć o 50 groszy! Skąd taka rozrzutność? Podwyżki trza będzie obniżyć! Oj sobie pocienisz to polecisz z łopatą mierzeję kopać.
Jeszcze p. Basiukiewicza to rozumiem - na co dzień się tym para jako szef dużej Spółdzielni Mieszkaniowej ale pozostali to tylko kury szczać prowadzać - co oni wiedzą - specjalisty o bicia piany tylko - np p. Klim - specjalista od reklam politycznych przed każdymi wyborami. Tylko mąci ludziom w głowach i potem to prostuje - a wszyscy myślą że on taki zapracowany! GDZIE SĄ KONSULTACJE Z TYMI, KTÓRZY NA CO DZIEŃ "BIJĄ SIĘ" Z PROBLEMAMI ŚMIECIOWYMI - NO GDZIE????Gdzie są rozmowy z zarządami spółdzielni mieszkaniowych, z ZBK, z zarządcami wspólnot??? Radni zjedli wszystkie rozumy??? Wszystko wiedzą najlepiej?? Oj zdaje się, że juz tylko wasz czas do wyborów!
Znów populizm.
Chłopaki próbują złapać punkty przed wyborami. .....a po wyborach 200% w górę. ..stary trik marketingowy
Wprowadzić odpowiedzialność karną dla urzędasów jak to było przed II ws. Wtedy żaden matol nie odważnie nawet człowieka oszukać. http://sejmometr.pl/prawo/23129