Od ponad 1,5 roku Elbląg nie ma Sekretarza Miasta który, jak zapowiadał prezydent miasta, bardzo by się przydał. 27 listopada (środa) Jerzy Wilk podjął decyzję o ogłoszeniu konkursu na to stanowisko.
Znalezienie Sekretarza Miasta stanowiło niemały orzech do zgryzienia dla poprzednich i obecnych władz miasta przez długi czas. Przypomnijmy, że od ponad 1,5 roku nikt nie piastował tego stanowiska. Jako ostatni tę funkcję pełnił Jarosław Lango, który na początku grudnia 2011 roku przeszedł do Zarządu Budynków Komunalnych. Urząd Miejski konkursy rozpisywał trzy razy. W lutym 2012 r. tylko jedna osoba spełniała wymagania, jednak nie została zatrudniona. W czerwcu tego samego roku żadna z trzech zgłoszonych osób nie spełniła wymogów formalnych. Za trzecim razem (na początku 2013 r.), choć trzem osobom udało się sprostać wymogom formalnym, nikt nie został zatrudniony.
Zgodnie z ustawą do końca listopada 2013 r. prezydent miał czas na ogłoszenie tego konkursu. - Na pewno do tego czasu go ogłosimy. Nie ukrywam, że nawet względy ekonomiczne powodują to, że nam każdym takim konkursem zastanawiam się dwa razy czy ogłaszać czy nie - zaznaczał na początku października br. Jerzy Wilk.
I słowa dotrzymał. 27 listopada, w Biuletynie Informacji Publicznej pojawiło się ogłoszenie na stanowisko Sekretarza Miasta. Od kandydata wymaga się tu wykształcenia wyższego; magisterskiego, o kierunku prawo lub administracja, co najmniej 6-letniego stażu pracy na stanowiskach urzędniczych, w tym co najmniej 4-letniego stażu pracy na kierowniczych stanowiskach urzędniczych, bardzo dobrej znajomości technik legislacji, znajomości ustawy o samorządzie gminnym, powiatowym i województwa oraz ustawy o pracownikach samorządowych. Nowy Sekretarz Miasta nie może również przynależeć do partii politycznej.
Dodatkowym atutem będzie także znajomość realizacji projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym środków Unii Europejskiej, a także umiejętność redagowania pism urzędowych i okolicznościowych.
Do obowiązków nowego Sekretarza będzie zaś należało m.in. sprawowanie nadzoru nad prawidłową organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, oraz nadzór nad obsługą klientów Urzędu Miejskiego w Elblągu.
Zainteresowani ofertą kandydaci swoje aplikacje mogą składać do 16 grudnia br.
Więcej informacji znajduje się tutaj
opr.
Aleksandra Szymańska
Mam wrażenie, że UM tak szuka aby nie znaleźć!
Zmienione zostały kryteria - myślę ,że już kogoś maja na oku
Kryteria Wiek 21 lat, 30 lat stażu na podobnym stanowisku. :) aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa haha
Pewnie znowu przypadkiem wygra jakis pisior;)
Sekretarz miasta to jest funkcja bliżej nieokreślona. Dyrektorzy Departamentów wiedzą co maja robić. Niepotrzebny jest superarbiter panujący nad nimi i czymkolwiek dyrygujący. Chyba nawet nie ma uprawnień administracyjno-decyzyjnych na zewnątrz. Przedłużający się wakat jest najlepszą odpowiedzią na to, że nikt w mieście nie zauważa, iż takiego stanowiska nie ma. Panie prezydencie Pan się zastanowi nad celowością powołania.
Panu Wilkowi skończyła się ławka z awansu wewnętrznego? Albo pan Wilk szuka sobie ...Krzepickiego?
Na Moje oko to powinien być Czaruś z Departamentu. Lans ma, całuśny, i ogólnie merytoryczny.
Takich postaci jak Krzepicki już dzisiaj raczej nie ma. Chociaż Nikodemów nam nie brakuje.