Zakończona została procedura przetargowa na wybudowanie sześciu witaczy i czterech billboardów. Wykona je firma z Białegostoku za kwotę 179.297,10 zł brutto.
Najpóźniej za trzy miesiące na głównych wjazdach do Elbląga pojawią się nowe witacze. Zostanie ustawionych sześć takich instalacji – dwa na drodze S 7 od strony Gdańska i Warszawy, dwa na S 22 od strony Braniewa i Malborka oraz po jednym na DW 503 i 504. Witacze będą miały 4 metry wysokości i metr szerokości.
W tym samym czasie ustawione zostaną również cztery dwustronne, podświetlone billboardy. Dwa z nich – o powierzchni 18 m2 znajdą się na obwodnicy Elbląga, a dwa mniejsze o powierzchni 12 m2 będą ustawione w niedalekiej odległości od przejść granicznych w Mamonowie i Grzechotkach.
Zadaniem billboardów jest uzyskanie przez Elbląg własnej, niedzierżawionej powierzchni reklamowej, która pozwoli wzmocnić komunikację miasta z turystami zmierzającymi w kierunku Gdańska i Warszawy, zaprezentować walory turystyczne Elbląga i reklamować wydarzenia miejskie, np. Święto Chleba, Dni Elbląga. Billboardy usytuowane na granicy z Rosją służą przyciągnięciu do Elbląga Rosjan, którzy korzystając z zalet małego ruchu granicznego będą skłonni skierować się do naszego miasta – mówi Wojciech Fontasiewicz, zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego.
Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku, obwodnicę Elbląga przemierza w ciągu doby od 12.000 pojazdów w styczniu do 25.000 w miesiącach letnich. Te liczby dają nam obraz, jak szeroki zasięg będzie miała reklama zamieszczona na obwodnicy miasta. Dodatkowym atutem tej formy reklamy i jej lokalizacji jest odbiorca – najczęściej aktywny, mobilny, w wieku „konsumpcyjnym” mieszkaniec Polski, który może być zainteresowany naszą ofertą, ciekawy nowych miejsc. Dzięki tym nowym nośnikom będziemy mogli promować Elbląg jako miejsce otwarte i przyjazne dla turystów, atrakcyjną destynację, gdzie można skorzystać z szerokiej oferty kulturalnej, bazy hotelowej i gastronomicznej – dodaje Wojciech Fontasiewicz.
Monika Borzdyńska
Asystent w Biurze Prezydenta Miasta
nie fajnie, że znowu 100% cena i ... dostaniemy 100% lipy...
nie ma pilniejszych inwestycji ??????
Przecież tu nikt nie zajedzie mając Gdańsk nie daleko żadne wiotacze nie pomogą,Braniewo juz ma lepsze położenie bo blisko granicy
Jest jedno ale. Kiedy i kto ogłosił przetarg .Zgodnie z procedura potrzebny jest na to okreslony czas .Chyba że przetarg ogłoszono za Nowaczykla a teraz wybrano tylko najlepszego i najtańszego wykonawcę . A tak nawiasem mówiąc droga pani to tego typu inicjatywy nie odnosza zadnego pozytywnego skutku. Prosze poczytac na ten temat. Przytaczane statystyki ilosci przemierzajacych obwodnice S7 pojazdów ma sie nijak do ilości zainteresowanych oferta naszego miasta.Na drugi raz prosze o przedstawienie rzeczowych analiz .
a co tam mamy logo i brudne szmaty z zawijasem za 150.000 to na to tez nas stać !!! to ze to i tak nic nie zmieni w tym mieście to insza inność........ mam nadzieje ze chociaż elbląska firma to wykona ... :(
Powinno byc :"ELBLĄG ZAPRASZA I WITA EMERYTÓW",bi Elbląg to miasto emerytów,tu emeryci z calej POlandii dożyję spokojnie kresu swych dni.
Podstawowe pytanie: co będzie umieszczone na witaczach - HERB miasta czy OWSIKO LOGO Elbląga?
Wypowiada się wybitna siła ,nowy wice pan Fontasiewicz. Ale nachalne samoprezentowanie się. Tylko niesmak.