Marek Bojarski, Komisarz Elbląga zwołał ostatnią w swojej kadencji konferencję prasową. Mimo, iż pełniący obowiązki Prezydenta Miasta pożegnał się dziś z elblążanami, dziękując im za dwa miesiące współpracy, na koniec przekazał jeszcze istotne informacje dotyczące opłat za Strefę Płatnego Parkowania i remontu – o ile tak można go nazwać – wiaduktu na trasie Unii Europejskiej, a w zasadzie jego dwóch podwójnych podpór, których stan techniczny wzbudził ostatnio wiele wątpliwości.
W tekście naszej redakcyjnej koleżanki informowaliśmy naszych czytelników, że od jutra zacznie obowiązywać nowa stawka za postój w Strefie Płatnego Parkowania. Informacje te potwierdza Komisarz Elbląga, Marek Bojarski - 19 lutego podjęto uchwałę o obniżeniu stawek opłaty za parkingi – mówi. - Decyzja ta została jednak zaskarżona przez jednego z mieszkańców Elbląga do wojewody; mimo braku postanowienia nadzorczego wojewody, ogłoszenie uchwały pojawiło się w monitorze i opłatę w elbląskiej SPP wprowadzono od 1 marca br.
Wojewoda skargę elblążanina przekazał do Sądu Administracyjnego. 26 czerwca zapadł wyrok w tej sprawie, który uchyla punkt dotyczący opłat za godziny - W uchwale jest zapis, że musi wystąpić progresywność opłat, a została zapisana stawka 2 zł za wszystkie godziny parkowania - wyjaśniał Marek Bojarski. - Wszystkie pozostałe zapisy uchwały np. dotyczące abonamentów pozostają bez zmian.
Po uzyskaniu opinii prawnej Komisarz Elbląga zadecydował więc, że od jutra, tj. od 10 lipca nie będzie pobierana opłata za parkingi oprócz pierwszych 15 min postoju i będzie ona wynosiła tylko 50 gr bez względu na długość postoju - Na sesję, która odbędzie się w piątek, 12 lipca złożyłem dwie uchwały - mówi Marek Bojarski. - Pierwsza będzie uchwałą zaskarżającą tę, która decyzją Sądu Administracyjnego została odsunięta do kasacji. Druga uchwała będzie natomiast dotyczyła wprowadzenia nowych stawek za opłaty w SPP – wyjaśnia.
Zakładając jednak, że uchwała zaproponowana przez Komisarza Bojarskiego zostałaby przyjęta już na najbliższej sesji Rady Miejskiej musi - z punktu prawnego - nastąpić jej ogłoszenie - Ten stan rzeczy (parkowanie w SPP przez 15 min za 50 gr a potem za darmo - przyp. red.) potrwa więc najprawdopodobniej do sierpnia.
Propozycja Marka Bojarskiego zostanie jutro złożona na spotkaniu z przedstawicielami wszystkich klubów, które weszły do nowo utworzonej Rady Miejskiej, łącznie z prezydentem-elektem, Jerzym Wilkiem.
Podstawienie podpór ma wzmocnić wiadukt na trasie Unii Europejskiej
Marek Bojarski przekazał też informacje dotyczące stanu technicznego wiaduktu znajdującego się w ciągu trasy Unii Europejskiej. W ostatnich dniach ratusz otrzymał opinię inspektora, który rokrocznie sprawdza obciążenia, które rozkładają się na podpory wiaduktu - Zostało to wykonane na nasz wniosek, w trakcie przejazdu pojazdu ponadgabarytowego, podczas którego stwierdzono, że dwie, podwójne podpory wiaduktu są w złym stanie technicznym – mówi Marek Bojarski. - Dlatego podjąłem decyzję o ograniczeniu od jutra tonażu pojazdów, które wiaduktem przejeżdżają do 3,5 tony, a od poniedziałku, 15 lipca wiadukt zostanie zamknięty, gdyż rozpoczniemy jego modernizację, poprzez podstawienie podpór, które przeniosą obciążenia mostu właśnie na te podpory.
Umowa z firmą, która wykona podstawienia podpór jest tak skonstruowana, że most pozostanie zamknięty na maksymalnie dwa tygodnie - Natomiast mamy deklarację firmy, że potrwa to 10 dni – mówi Komisarz Elbląga.
Koszt remontu pierwszej pary podpór to 260 tys. zł - Zalecenie inspektora wyraźnie mówiło o tym, że mamy to zrobić natychmiast. Jedna para zostanie podparta teraz, druga – do listopada, najpóźniej do wiosny przyszłego roku – dodaje Bojarski.
Dziennikarze pytali także o generalny remont wiaduktu, którego stan techniczny pozostawia wiele do życzenia - Remont generalny wiaduktu nie może się obyć teraz, w momencie innych, dużych modernizacji: trasy DW 503 i 504 – mówi Robert Rajkiewicz, Dyrektor Departamentu Rozwoju, Inwestycji i Dróg. – Chcemy wiadukt na razie zabezpieczyć, umożliwić przejazd, a dopiero, gdy drogi 503 i 504 udrożnią się przystąpimy do planów remontowych.
To nastąpić może dopiero w przyszłym roku – Mamy ustalone z wykonawcą, że DW 504 będzie przejezdna do końca tego roku, a DW 503 zostanie ukończona 30 sierpnia 2014 roku - dodaje Rajkiewicz.
W tekście naszej redakcyjnej koleżanki informowaliśmy naszych czytelników, że od jutra zacznie obowiązywać nowa stawka za postój w Strefie Płatnego Parkowania. Informacje te potwierdza Komisarz Elbląga, Marek Bojarski - 19 lutego podjęto uchwałę o obniżeniu stawek opłaty za parkingi – mówi. - Decyzja ta została jednak zaskarżona przez jednego z mieszkańców Elbląga do wojewody; mimo braku postanowienia nadzorczego wojewody, ogłoszenie uchwały pojawiło się w monitorze i opłatę w elbląskiej SPP wprowadzono od 1 marca br.
Wojewoda skargę elblążanina przekazał do Sądu Administracyjnego. 26 czerwca zapadł wyrok w tej sprawie, który uchyla punkt dotyczący opłat za godziny - W uchwale jest zapis, że musi wystąpić progresywność opłat, a została zapisana stawka 2 zł za wszystkie godziny parkowania - wyjaśniał Marek Bojarski. - Wszystkie pozostałe zapisy uchwały np. dotyczące abonamentów pozostają bez zmian.
Po uzyskaniu opinii prawnej Komisarz Elbląga zadecydował więc, że od jutra, tj. od 10 lipca nie będzie pobierana opłata za parkingi oprócz pierwszych 15 min postoju i będzie ona wynosiła tylko 50 gr bez względu na długość postoju - Na sesję, która odbędzie się w piątek, 12 lipca złożyłem dwie uchwały - mówi Marek Bojarski. - Pierwsza będzie uchwałą zaskarżającą tę, która decyzją Sądu Administracyjnego została odsunięta do kasacji. Druga uchwała będzie natomiast dotyczyła wprowadzenia nowych stawek za opłaty w SPP – wyjaśnia.
Zakładając jednak, że uchwała zaproponowana przez Komisarza Bojarskiego zostałaby przyjęta już na najbliższej sesji Rady Miejskiej musi - z punktu prawnego - nastąpić jej ogłoszenie - Ten stan rzeczy (parkowanie w SPP przez 15 min za 50 gr a potem za darmo - przyp. red.) potrwa więc najprawdopodobniej do sierpnia.
Propozycja Marka Bojarskiego zostanie jutro złożona na spotkaniu z przedstawicielami wszystkich klubów, które weszły do nowo utworzonej Rady Miejskiej, łącznie z prezydentem-elektem, Jerzym Wilkiem.
Podstawienie podpór ma wzmocnić wiadukt na trasie Unii Europejskiej
Marek Bojarski przekazał też informacje dotyczące stanu technicznego wiaduktu znajdującego się w ciągu trasy Unii Europejskiej. W ostatnich dniach ratusz otrzymał opinię inspektora, który rokrocznie sprawdza obciążenia, które rozkładają się na podpory wiaduktu - Zostało to wykonane na nasz wniosek, w trakcie przejazdu pojazdu ponadgabarytowego, podczas którego stwierdzono, że dwie, podwójne podpory wiaduktu są w złym stanie technicznym – mówi Marek Bojarski. - Dlatego podjąłem decyzję o ograniczeniu od jutra tonażu pojazdów, które wiaduktem przejeżdżają do 3,5 tony, a od poniedziałku, 15 lipca wiadukt zostanie zamknięty, gdyż rozpoczniemy jego modernizację, poprzez podstawienie podpór, które przeniosą obciążenia mostu właśnie na te podpory.
Umowa z firmą, która wykona podstawienia podpór jest tak skonstruowana, że most pozostanie zamknięty na maksymalnie dwa tygodnie - Natomiast mamy deklarację firmy, że potrwa to 10 dni – mówi Komisarz Elbląga.
Koszt remontu pierwszej pary podpór to 260 tys. zł - Zalecenie inspektora wyraźnie mówiło o tym, że mamy to zrobić natychmiast. Jedna para zostanie podparta teraz, druga – do listopada, najpóźniej do wiosny przyszłego roku – dodaje Bojarski.
Dziennikarze pytali także o generalny remont wiaduktu, którego stan techniczny pozostawia wiele do życzenia - Remont generalny wiaduktu nie może się obyć teraz, w momencie innych, dużych modernizacji: trasy DW 503 i 504 – mówi Robert Rajkiewicz, Dyrektor Departamentu Rozwoju, Inwestycji i Dróg. – Chcemy wiadukt na razie zabezpieczyć, umożliwić przejazd, a dopiero, gdy drogi 503 i 504 udrożnią się przystąpimy do planów remontowych.
To nastąpić może dopiero w przyszłym roku – Mamy ustalone z wykonawcą, że DW 504 będzie przejezdna do końca tego roku, a DW 503 zostanie ukończona 30 sierpnia 2014 roku - dodaje Rajkiewicz.
Na portElu Gęsicki kasuje wszystkie komentarze które są pod jego adresem odnośnie służalczemu systemowi, podwładnoścI, pisaniu tylko informacji od Kleiny, zatajaniu faktów,i i cenzury pod względem opinii dla PO i poprzedniej Rady miasta dodatkowo ciężko mu było przełknąć fakt referendum na swoim zakłamanym portElu o wynikach wyborów nie wspomnę. PORTEL TO NAJWIEKSZY ZAKŁAMANY SZMATŁAWIEC W MIEŚCIE
A to przez przypadek nie jest most?
Moim zdaniem chodzi o wiadukt kolejowy za skrzyżowaniem z ulicą Nowodworską w kierunku Gdańska.
Wszystkiego najlepszego wszystkim kierowcom, życzy rowerzysta:D
mak kanapka do rewitalizacji
CZY CHODZI o ten nowy, oddany tak niedawno most nad rzeką Elbląg na tzw. Trasie UE? Ten nowy, nowiutki już wymaga generalnego remontu? Podpory się sypią? Ciekawe, czy kultura wyrobów krótkotrwałego, najczęściej jednorazowego użytku ma zastosowanie też w stosunku do mostów i tego typu konstrukcji? Ciekawe kto zatwierdził wydanie milionów na most za wąski, za niski, bez chodników i ścieżek dla rowerów, a do tego sypiący się po 10 latach użytkowania?
czy chodzi o Słoninowy wiadukt http://www.zalew.org.pl/elblagm.phtml
Chodzi właśnie o ten "NOWY" most drogowy UE (nie kolejowy). To jest po prostu kpina. Most ma ledwie parę lat i już wymaga generalnego remontu (bądź nawet odbudowy). Widać wyraźnie, że publiczne pieniądze zostały zmarnowane i to w chamski sposób ! Chociaż jest też druga strona, ta lepsza: może jak się ten most zawali, to zbudują w końcu porządny szeroki most z ciągami pieszymi i rowerowymi i na tyle wysoki, że nie będzie kolidować z interesami portu, albo jeszcze lepiej - zrobią zwodzony ! :) .... aha, zapomniałem, żyjemy w Polsce... co ja za bajki opowiadam... :(
przecia piszą - wiadukt nad torami w stronę Gdańska czyli wiadukt prawie już w Kaźmierzowie - ten jest w kiepskim stanie.
Panom już dziękujemy ,inni się tym zajmą ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,