Zarząd Województwa nie zgadza się z planami spółki zarządzającej liniami kolejowymi i w liście do prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wskazuje argumenty za utrzymaniem ruchu pociągów na spornych odcinkach.
Chodzi o linie kolejowe nr 208 między Działdowem i Brodnicą, nr 219 Szczytno-Ełk, nr 233 Czerwonka-Ełk oraz nr 254 Elbląg-Braniewo.
W liście czytamy m.in. że z argumentacją PLK „nie mogą się zgodzić ci, którzy właśnie w tych liniach/odcinkach doszukują się możliwości rozwoju regionu, który stawia na dynamiczny rozwój ekonomiczny. Regionu, w którym mieszkańcy zmuszani są dojeżdżać do zakładów pracy, które wykorzystują możliwości stref ekonomicznych. Niejednokrotnie stanowią one strategiczne korytarze transportowe dla dużych i dynamicznie rozwijających się ośrodków przemysłowych województwa warmińsko-mazurskiego”.
W ostatnich latach samorząd województwa oraz samorządy lokalne z własnych środków remontowały niektóre odcinki. Tak było między innymi w przypadku linii nr 219 między Szczytnem a Ełkiem oraz linii nr 221 Olsztyn-Braniewo. Podjęte zostały też działania w kierunku reaktywacji kolei nadzalewowej.
Przypomnijmy, że to już drugie oficjalne pismo skierowane do Prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Na wcześniejsze Zarząd Województwa nie dostał do tej pory odpowiedzi.
Biuro Prasowe
Urzędu Marszałkowskiego
Wywalone pieniądze na remonty, a te dziady z PKP mają wszystko gdzieś. Jak ta firma chce przetrwać, zamykając linie? Może zredukować etaty w biurowcach?
A GDZIE się podział nowoczesny pociąg który miał Elbląg.KIEDY wreszcie ktoś zrozumie że na tej trasie nadzalewowej powinny jeździć w sezonie STARE-PAROWOZY I WAGONY.TO BY BYŁA ATRAKCJA.
przepraszam a likwidacja której linii Elbląg -Tolkmicko -Braniewo , czy Elbląg -Bogaczewo-Braniewo ?
Linia 254 to nadzalewówka
Finał pkp bedzie taki że polskie koleje i tory przejmą niemcy! Wprowadzą nowoczesny tabor i wyremontuja torowiska w tempie takim ze POwcy beda sie zastanawiac jak to mozliwe. Ten caly minister nowak juz dawno POwinien zostać wychłostany publicznie na pregierzu i zostac wtracony do obozu pracy za nierobstwo. Kolej sa w stanie oplakanym! katastrofalny stan torow jak i taboru grozi utracie sdrowia i zycia pasazerow, ale te debile z wiejskiej w tym tusk i nowak tego nie widza bo oni lataja sobie samolotami nad polska,dlatego w dupie maja stan drog i koleji. Lecz ostatnio spotkalem wrozke ,ktora przepowiedziala ze wszystkie szuje z rzadu dosiegnie niedlugo straszna tragedia i skonczy sie burdel w polsce!
Aby przyciągnąć Rosjan do elbląskich sklepów należy zrewitalizować Nadzalewową Linię Kolejową. Linia Nadzalewowa powinna połączyć Elbląg z Kaliningradem. (Oczywiście z przesiadką na granicy, aby nikt nie dewastował i rozkręcał wagonów kolejowych). Pociąg powinien w Elblągu kończyć bieg na stacji Elbląg Zdrój. Ze stacji tramwaje i autobusy rozwiozą Rosjan do sklepów. Zyskają: Braniewo, Frombork, Tolkmicko i Kadyny.
nie bedzie ekspresowki do gdanska! za to olsztyn bedzie mial swietne drogi, ktore mialy byc budowane w 2034roku.. nie widzialem zadnej informacji na ten temat? co na to prezydent miasta i partie?????
Linia kolejowa nr 254 Elbląg-Braniewo a dokładniej Tropy-Tolkmicko-Braniewo jest linią o bogatej historii i ogromnym potencjale turystycznym. Przy czym jej walory turystyczne zostały "przysłoniete" przez ogromne zaniedbania, szczególnie w utrzymaniu infrastruktury kolejowej na tej trasie. Uważam, że utrzymanie tej linii w stanie czynnym powinno być priorytetem dla naszego regionu. Wiadomym jest, że odtworzenie świetności tej linii kolejowej (chociażyby takiej, jaką miała jeszcze w latach osiemdziesiątych) i uruchomienie regularnych połączeń to ogromne nakłady finansowe. Jednakże nie jest to niemożliwe. Przykładem może być tu jej odpowiedniczka w województwie pomorskim, linia kolejowa Reda-Hel, która jest etapowo modernizowana i kursują tam regularnie pociągi; nawet w sezonie zimowy.
http://www.rynek-kolejowy.pl/foto/files/075_2013_wykaz_49_linii_pozostajacych_w_eksploatacji.pdf nie miła niespodzianka
... a no nie miła, faktycznie! - gdzie jest nasza Nadzalewówka?! Dlaczego nie ma jej na tej liście, skoro (jak twierdzi powyższy artykuł) samorząd naszego województwa jest przeciwny wyłączeniu tej linii?