Sobota, 16.11.2024, Imieniny: Maria, Edmund, Marek
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Elblążanin e-podróżnym, czyli zamiast biletu papierowego użyj komórki

10.01.2013, 07:00:26 Rozmiar tekstu: A A A
Elblążanin e-podróżnym, czyli zamiast biletu papierowego użyj komórki
fot. archiwum redakcji

Nie każdy mieszkaniec naszego miasta wie, że za bilet na tramwaj czy autobus miejski w Elblągu można zapłacić za pomocą telefonu komórkowego. Jak w Elblągu sprawdza się to rozwiązanie? Czy ułatwia to życie elbląskim pasażerom, skazanym na pożegnanie się niedługo z papierowymi biletami i często narzekającymi na brak możliwości kupna takiego biletu?

Elblążanie skarżą się, że w naszym mieście mają ostatnio problem z zakupem biletu papierowego. – Najczęściej bywa tak, że nie ma punktu, w którym bilet można zakupić – opowiada nam Adam Maliszewski, 35-latek  - Sklepy, a nawet niektóre kioski, które przecież stoją obok przystanków nie posiadają biletów, a rezygnują z ich sprowadzania w kontekście do zapowiedzi, że już niedługo zostaną one w naszym mieście zlikwidowane – mówi mężczyzna. – Nawet nie wspominam o sytuacjach, kiedy podróżuje się nocą. I w jednym i drugim przypadku pozostaje wtedy zakup biletu u kierowcy.

Kiedy w styczniowe popołudnie pytaliśmy zgromadzonych na elbląskich przystankach mieszkańców naszego miasta, o to, czy istnieją jeszcze inne możliwości zakupu biletu, oprócz tych tradycyjnych, większość wskazywała na jedyne znane im rozwiązanie – zakup biletu u kierowcy. A przecież za bilet na tramwaj czy autobus miejski w Elblągu można zapłacić również za pomocą telefonu komórkowego. Te rozwiązania są znane znacznie mniejszej liczbie naszych mieszkańców.

Statystykę potwierdza Michał Górecki, specjalista ds. marketingu i komunikacji społecznej ZKM w Elblągu, zwracając jednak uwagę na to, że tego typu możliwość zakupu biletów, w żadnym mieście nie stała się dominującym sposobem ich sprzedaży - Choć jest dość wygodna dla użytkownika, jest jedynie uzupełnieniem sieci sprzedaży – mówi Michał Górecki. - Średnio, w ciągu miesiąca ok. tysiąc biletów komunikacji miejskiej jest sprzedawanych właśnie za pośrednictwem tej aplikacji.

A operacja jest bardzo prosta. Cały proces, jak dokonać zakupu biletu przez telefon komórkowy w systemie moBILET dostępny jest na stronie www.zkm.elblag.com.pl - moBILET umożliwia też wnoszenie opłat za parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania – dodaje Michał Górecki. - Jest to o tyle wygodne, że w przypadku przedłużającej się wizyty, aby przedłużyć czas parkowania nie musimy wracać do pojazdu. Dlatego też coraz większa liczba kierowców korzysta z tego rozwiązania.

Elbląski ZKM nie ponosi dużych kosztów związane z wdrożeniem i utrzymaniem systemu moBILET - W zamian za prowadzenie sprzedaży, każdy punkt sprzedający bilety otrzymuje prowizję od sprzedaży – mówi Górecki. -  Prowizja to jedyny koszt jaki ponosi ZKM w Elblągu umożliwiając swoim klientom korzystanie z tej nowoczesnej formy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i wnoszenia opłat za postój w SPP.

Jak na razie, za pomocą telefonu komórkowego, można w naszym mieście kupić bilet jednorazowy. Czy w najbliższym czasie Elbląg pokusi się o możliwość wprowadzenia zakupu biletów miesięcznych za pomocą moBILET? - To nowy pomysł i na pewno będziemy przyglądać się jak to rozwiązanie funkcjonuje – potwierdza Michał Górecki. -  Podstawowym nośnikiem biletów już staje się Elbląska Karta Miejska. Coraz większa liczba pasażerów korzysta z kart miejskich – wynika to m.in. tańszych, promocyjnych biletów jednorazowych oraz możliwości zapisania na EKM uprawnienia do ulgi (pasażer nie musi nosić przy sobie legitymacji czy innych dokumentów). Pracujemy właśnie nad uruchomieniem możliwości doładowania EKM przez Internet – zdradza pracownik ZKM.

 

Aleksandra Szymańska

Oceń tekst:

Ocen: 7

%42.9 %57.1


Komentarze do artykułu (19)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +11
    ~ zbiq
    Czwartek, 10.01

    korzystam z internetu zawsze i wszędzie. Ale zakup aplikacja jest dosłownie niemądry ,nie dość ze opłata za bilet to jeszcze mój koszt -transfer danych. No i szczególnie to że w komunikacji zasięg jest dyskusyjny.

  2. 2
    +18
    ~ Bojkot zkm
    Czwartek, 10.01

    Górecki wylicz teraz i przedstaw ludzon faktyczne koszty zakupu biletu przez wszystie dostępne możliwości. Bilet papierowy, moBILET, karta EKM, bilet u kierowcy, (internet), etc. Pokaż czarno na białym ile nas to kosztuje po za faktycznym kosztem przejazdu. Dodam że wlicz w to koszt połączeń, koszt wyrobienia karty, koszt prowizji, kost czasu spędzonego w kolejkach po bilet miesieczny to wyjdzie ze jednorazowy przejazd kosztuje nas 4 zł. Czemu np. bilet u kierowcy jest droższy skoro kierowca ma płaconą stałą pensję bez prowizji a bilet sprzedaje zkm a nie pośrednicy z AmberGold czy innej firmy Tuskolandu ?

  3. 3
    +4
    ~ zdziczały
    Czwartek, 10.01

    Z mobiletu korzystam od ok. 2 lat. Działał pięknie na moim wysłużonym K800i. Transfer danych to - nie oszukujmy się - czas już dłuższy to pewien standard, toteż na koszt kilku kb nie zwraca się uwagi. Do rzeczy. Od jakiegoś czasu producent mobiletu wycofał wsparcie dla wersji java i tym samym jakiś procent użytkowników nie nacieszy się aplikacją i wynikającym z jej używania komfortem zakupu biletów. A szkoda... Gros ludzi wciąż posiada telefony oparte na symbianie, meego, windows mobile, innym autorskim systemie ze wsparciem dla javy...

  4. 4
    +6
    ~ TSA
    Czwartek, 10.01

    Widze, że to miasto chce być oczkiem Polski a nawet Europy, a z butów wystaje im ..słoma. Wycofanie biletów papierowych w najbliższym czasie to jest ewenement na skale Europy. Może niedługo będziemy pchac autobusy ,a zakup biletu bedzie dokonywał sie za pomocą czytniku linii papilarnych

  5. 5
    +13
    ~ TwardyOrzech
    Czwartek, 10.01

    To jest chore, by likwidować papierowe, czemu Gdańsk, Wawa, Wrocek tego nie robią? Wyobrażacie sobie te kolejki po bilet do kierowcy... zamiast pół godziny będziemy jechać godzinę,... ech,

  6. 6
    +10
    ~ a-i
    Czwartek, 10.01

    e-podrozny, znaczy wirtualny, a wirtualny znaczy, że bo fizycznie nie ma, niby jest, ale jakoś inaczej. I dokładnie tak będzie z pasażerami ZKM. Wycofywanie biletów to absurd - żadne miasto, któremu zależy na tym, żeby je odwiedzać - nie porywa się na takie rozwiązania. Jeszcze jak podskoczą ceny tej "frajdy" wróżę szybki odwrót pasażerów od zkm. Staną się iście wirtualni i będą jeździć palcem po mapie, albo grupowo taksówkami. I ZKM będzie miał efekt, ale raczej odwrotny od pożądanego: stanie się e-przewoźnikiem albo będzie woził powietrze, takie autobusy widmo, które w efekcie również zniknął, dosłownie.

  7. 7
    +8
    ~ głupota
    Czwartek, 10.01

    "uprawnienia do ulgi (pasażer nie musi nosić przy sobie legitymacji czy innych dokumentów)" co za bzdura? zawsze za brak legitymacji karali kwotą 11zł.

  8. 8
    +5
    ~ Arek
    Czwartek, 10.01

    A co z przyjezdnymi tj. Turystami ?????

  9. 9
    +10
    ~ sdfd
    Czwartek, 10.01

    nie mam takiej komórki i co? drobnych dla kierowcy też nie zawsze i co? jestem przyjezdnym nie mam km i co? głupie miasto.

  10. 10
    +3
    ~ NIE NA WSZYSTKIM MIASTO MUSI ZARABIAĆ !!!
    Czwartek, 10.01

    http://www.tvn24.pl/tallin-ma-darmowa-komunikacje-miejska,299214,s.html

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.3793141841888