Piątek, 22.11.2024, Imieniny: Cecylia, Jonatan, Stefan
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Mediacja w Inspekcji Handlowej

21.08.2009, 09:43:58 Rozmiar tekstu: A A A
Mediacja w Inspekcji Handlowej
Fot. www.mediacja.pl

Dzisiaj pojęcie „konsument” bądź „reklamacja” są znane każdemu z nas. Codziennie  występujemy w roli konsumenta, zawierając umowę sprzedaży np. przy zakupie bułki w sklepie, spodni lub sprzętu elektronicznego czy zawierając umowę o dzieło np. zlecając komuś wykonanie jakiejś usługi.

Większość z nas choć raz zmuszona była reklamować zakupiony towar lub wykonaną usługę i natknęła się przy tym na szereg problemów związanych  z nie przyjęciem reklamacji lub jej negatywnym rozpatrzeniem. I co w takim wypadku zrobić? Każdy konsument (kupujący) ma prawo w takiej sytuacji wytoczyć powództwo przed sądem powszechnym przeciwko przedsiębiorcy (sprzedawcy), jeżeli nie zgadza się z jego stanowiskiem co do rozpatrzenia reklamacji i jest przekonany o zasadności swoich roszczeń.

Jednakże konsument może skorzystać również z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów cywilnoprawnych, które zmierzają do polubownego zakończenia sprawy. Jednym ze sposobów takiego rozwiązywania sporu jest mediacja, która jest przeprowadzana w Inspekcji Handlowej.

Postępowanie mediacyjne w Inspekcji Handlowej  wszczyna się na wniosek konsumenta lub z urzędu, jeżeli wymaga tego ochrona interesu konsumenta. Mediację przeprowadza upoważniony do tego mediator. Mediator jest uprawniony do prowadzenia mediacji w sprawach dotyczących sporów cywilnoprawnych między konsumentem a przedsiębiorcą z wyłączeniem sporów dotyczących zakupu energii, usług bankowych, ubezpieczeniowych, pocztowych i telekomunikacyjnych, pośrednictwa finansowego, informatycznych, naukowo-badawczych, edukacyjnych oraz w zakresie ochrony zdrowia i opieki społecznej.

Mediacje prowadzi się na zasadach bezstronności, przejrzystości, efektywności i uczciwości. Strony sporu mogą w każdym czasie odmówić uczestnictwa lub wycofać się na każdym etapie postępowania mediacyjnego. Jeżeli którakolwiek ze stron sporu odmówi udziału w mediacji, bądź wycofa się z procedury mediacji mediator odstępuje od prowadzenia mediacji.

Postępowanie mediacyjne jest bezpłatne zarówno dla konsumenta, jak i dla przedsiębiorcy.

Więcej informacji na ten temat można uzyskać w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Olsztynie Delegatura w Elblągu, Hetmańska 31, tel. 55 641 78 80.

MB

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (0)

Dodaj nowy komentarz

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.0252139568329