ZUS zmienił sposób rejestracji i logowania do portalu PUE ZUS. Dotychczas, aby korzystać z profilu na portalu PUE ZUS należało podać obowiązkowo adres e-mail.
Teraz można podać adres e-mail albo numer telefonu. Dane te muszą być unikalne – adres mailowy albo numer telefonu mogą być przypisane wyłącznie do jednego profilu. Przy rejestrowaniu profilu na PUE należy wskazać, czy przypisać do niego adres e-mail, czy numer telefonu. Jeśli profil na PUE już istnieje, informacje te trzeba podać przy logowaniu.
ZUS wprowadził również zmiany w subskrypcji, czyli powiadomieniach o zdarzeniach na portalu PUE ZUS. Od tej pory można ustawić różne adresy e-mail oraz numery telefonów dla każdego kontekstu, z którego dany użytkownik korzysta na portalu PUE. Jeśli np. użytkownik obsługuje kilku płatników, dla każdego może wskazać oddzielne adresy e-mail oraz numery telefonów do wysyłki powiadomień
- mówi Anna Ilukiewicz, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie warmińsko-mazurskim
Platforma Usług Elektronicznych (PUE) jest wygodnym i bezpłatnym narzędziem, które ułatwia kontakty z ZUS. Dzięki niej przez Internet możemy załatwić większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi, np. złożyć wnioski i dokumenty drogą elektroniczną, umówić się na wizytę w ZUS. Platforma umożliwia też wgląd do swoich danych zgromadzonych w ZUS, zadawanie pytań i uzyskiwanie odpowiedzi
- dodaje rzeczniczka
Na PUE możemy m.in. aktywować Bon turystyczny, składać wnioski w ramach programu „Dobry start”, uzyskiwać informacje dot. naszych składek do ZUS czy zwolnień lekarskich. Instrukcję ustawienia adresu email albo numeru telefonu na portalu PUE znaleźć można na stronie internetowej ZUS-u.
Anna Ilukiewicz
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS
województwa warmińsko-mazurskiego