Od początku października 2017r. ZUS wysyłał listy do przedsiębiorców z indywidualnymi rachunkami składkowymi. Niestety bardzo duża część korespondencji wróciła do Zakładu. Trwa ponowna wysyłka listów.
Do każdego przedsiębiorcy został wysłany list z indywidualnym numerem rachunku składkowego. Listy były wysyłane do płatników aktywnych jak również i nieaktywnych. Jest to numer na który będą dokonywane wpłaty z tytułu składek. Obecnie są to trzy lub cztery numery rachunków, a od 1 stycznia będzie to tylko jeden numer. Wpłaty będą księgowane odpowiednio na każdy fundusz przez ZUS. Uchroni to płatników przed pomyłkami w niewłaściwej wysokości wpłat lub wpłat na niewłaściwy numer rachunku. Rachunek zawiera NIP płatnika.
Zakład rozpoczął ponowną wysyłkę listów do płatników, którzy nie odebrali korespondencji. W przypadku płatników aktywnych będą to listy polecone, a kolejna wysyłka będzie dokonana listem zwykłym. W przypadku płatników nieaktywnych kolejna wysyłka nastąpi również listem poleconym. Zakład dołożył wszelkich starań aby dotrzeć do jak największej liczby przedsiębiorców, którzy nie odebrali korespondencji. Nowe adresy do ponownej wysyłki ustalane są poprzez rejestry urzędowe np. KRS, CEiDG, REGON, dostęp do Internetu oraz kontakt telefoniczny z płatnikami lub biurami rachunkowymi. Również sami płatnicy zgłaszają się do nas w celu otrzymania informacji o ich indywidualnym rachunku składkowym.
W przypadku wyjaśnienia wątpliwości odnośnie poprawności otrzymanego rachunku składkowego lub nie otrzymania listu możemy zgłosić się osobiście do najbliższej placówki ZUS, poprzez kontakt telefoniczny z COT (22 5601600) lub poprzez wyszukiwarkę numerów rachunków składkowych www.eskladka.pl
Pamiętajmy, że od 1 stycznia 2018r. nie opłacimy składek bez indywidualnego rachunku składkowego.
Anna Ilukiewicz
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS
województwa warmińsko-mazurskiego