Pociąg Impuls został dostarczony do województwa warmińsko-mazurskiego. Kosztował prawie 13 mln złotych. Pasażerowie będą mogli się cieszyć dostępem do wi-fi oraz gniazd elektrycznych.
W czwartek, 29 stycznia, na stację w Olsztynie został dostarczony nowy tabor Impuls, zakupiony dla warmińsko-mazurskiego oddziału Przewozów Regionalnych. Został wyprodukowany w fabryce Newag, w Nowym Sączu. Dwuczłonowe pojazdy o podobnym standardzie wyposażenia i o podobnej wielkości zrobione już były dla województwa podkarpackiego.
Pociąg jest przystosowany do przewozu 265 osób i może rozwijać prędkość do nawet 160 km/h. Cechuje się wysokim komfortem jazdy. Pasażerowie będą mogli korzystać z wi-fi, klimatyzacji oraz gniazd do zasilania sprzętów elektronicznych. Impuls jest wyposażony również w przestronne WC z zamkniętym obiegiem, który jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych oraz dzieci. Tabor posiada monitoring, dzięki czemu rejestruje trasę oraz wnętrze pojazdu.
Skład wyróżnia charakterystyczna dla naszego regionu malatura, umieszczony w kilku miejscach herb województwa oraz haftowane na zagłówkach foteli logo Warmii i Mazur.
Nowoczesne EZT są budowane w systemie modułowym, co w przyszłości pozwoli na powiększenie taboru o trzeci człon.
Impuls został zakupiony przez Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Kosztował prawie 13 milionów złotych. Aktualnie trwa szkolenie maszynistów z zakresu obsługi i prowadzenia tego pociągu. Regularne kursy są przewidziane jeszcze w tym miesiącu.
Dokładna trasa jest w trakcie opracowywania. Jak informuje Jolanta Pych, rzecznik Przewozów Regionalnych - elbląscy pasażerowie z pewnością będą mieli okazję skorzystać z wygód Impulsu. Szlak będzie obejmował również naszą stację.
Malkontentów czas start! Nie bedzie jezdzic do Elbląga! Tanszy niz Pendolino! Bedzie tylko w Olsztytnie! i inne głupie wywowy za 3.. 2.. 1.. :
PYTAM GDZIE SIĘ PODZIAŁO ZA GRUBE MILIARDY ZŁOTYCH PENDOLINO , DLACZEGO DO DZIŚ JESZCZE NIKT ZA KRATAMI NIE SIEDZI .........
Jest już znana trasa: "Olsztyn Główny" - "Olsztyn Zachodni".
Pewnie pojedzie z Olsztyna do lotniska w lesie....
Ciekawy jestem czy ma szansę na terenie woj . warm - mazurskiego rozwinąć opisywana prędkość 160 km /h . Na trasie z olsztyna do Elbląga raczej nie , tutaj różnica przejazdu między pośpiesznym a osobowym to kilka minut , z powodu stanu torów rzecz jasna . Pewnie będzie jeżdził na Ełk , Białystok ....
By the way , co z naszymi głosami w sprawie sfinansowania projektu rewitalizacji linii nadzalewowej ?
Będzie tak samo jak z przekazanym nowym pociągiem dla Elbląga był i ni ma co zapomnieliście.
Podejrzewam, że będzie tak, jak pisze aaaa. Jak z szynobusem, najpierw będzie wielka pompa, jaki to nowoczesny skład otrzymuje "wspaniałomyślnie" Elbląg (na linii do wiadomego miasta, rzecz jasna) a za kila miesięcy przy zmianie rozkładu CYK i cichaczem pociąg zostanie z Elbląga zabrany. Co do głosowania o którym wspomniał xxxl, to będzie test dla władz szuwarowo-bagiennego oraz prez. Wróblewskiego. Przypomnę, że faworyt władz woj. otrzymał najmniej głosów ze wszystkich propozycji a nadzalewówka nie dość, że miała kilka/kilkanaście razy więcej głosów niż drugi projekt, to została najwyżej oceniona przez ekspertów portalu na którym trwało głosowanie i była chyba najtańsza. Poza tym "turystyka zakupowa" Rosjan zamarła, więc odpadł główny/jedyny argument za remontem linii olsztyn-Braniewo...
pociągi czasem nowoczesne ale myslenie wielu nadal przedPOtopowe - sama widziałam jak do pociągu przystosowanego do przewozu niepelnosprawnych (specjalna platforma itd.) proszono konduktorów i SOK-istów aby wnieśli niepełnosprawnego do pociągu - najlepsze, ze konduktorzy nawet nie umieli platformy rozłożyć a i tak mówili, że nie ma sensu bo sięwniesie inwalide w kilka osób - masakra (w dodatku u nas niepelnosprawni muszą ryzykować życie i pomiędzy peronami przechodzićprzez tory, bo schody są nie przystosowane)
Wątpię, żeby Olsztyn kierował ten tabor w kierunku Elbląga.